Tuesday, April 27, 2010

KERAJAAN NEGERI MEMBAZIR 176 JUTA UNTUK KEMPEN PRK HULU SELANGOR...


BERIKUT IALAH PERBELANJAAN PEMBAZIRAN KERAJAAN NEGERI
SEWA STADIUM RM 3000.00 X 15 HARI
SEWA KHEMAH SELURUH HULU SELANGOR 376 BUAH X RM 600.00(SEBUAH)
KATERING KESELURUHAN PERJALANAN KEMPEN RM480,000.00( 40 RIBU TETAMU)SEPANJANG KEMPEN
TURAP JALAN KESELURUHAN 15.7 KM TOTAL 23.4 JUTA
TAMPAL JALAN TOTAL RM786,553.00
ELAUN PEGAWAI KERAJAAN NEGERI DAN ADUN PR DAN EXCO SATU KEPALA 10 HARI RM850.00 X 176 PEGAWAI,ADUN PR, EXCO.
BELI BERAS 1KG RM2.30 X 10 TAN
SUMBANGAN WARGA EMAS RM 500 X 7653 ORANG
SUMBANGAN BUKAN WARGA EMAS RM 100X 16,347 ORANG
BANNER KERAJAAN NEGERI RM 230.00 X 3500 PCS
BILLBOARD KERAJAAN NEGERI SIAP PASANG SATU BUAH RM 2000.00 X 250 BUAH
DAN BEBERAPA PERBELANJAAN YANG LAIN...
TOTAL SATU KEPALA MENGIKUT UNDI YANG PR DAPAT SEKITAR 23 RIBU IALAH RM76,251.00 SATU KEPALA.
*sumber perbendaharaan kerajaan negeri selangor

9 comments:

YANG GAMBI said...

Bro, kalau UMNO-BN dikatakan membelanjakan beratus juta untuk membeli undi di Hulu Selangor, tetapi itu semua untuk rakyat setempat..... tetapi puak2 ini telah membazirkan wang rakyat semata2 utk menyediakan peralatan ini saja....

Mozas said...

Biasa la tu YG, itu yang anwar tak cerita. dok nampak buruk apa yang bn bagi saja. rupanya lagi banyak derang bagi. hik hik hik




Pas dah serik berkempen untuk PKR! Baca sini:

http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/pas-serik-berkempen-untuk-pkr.html

orangkampung said...

Marilah UMNO dan Pas bersatu. Ini bukan masa kita jatuh menjatuh...jangan jadi ketam dalam baldi..

Kenapa susah sangat nak bersatu????

Ini bukan masa kita berbalah....tengok cina dalam diam-diam mereka ada agenda tersendiri iaitu nak menguasai jajaran dari Singapura hingga ke Perak..

Wahai pemimpin UMNO dan Pas jangan tidur lagi...jangan kau jual bangsa dan agama Islam tercinta.. bangun bangun bangkit...

siti hajar said...

bukannya tak nak bersatu tapi pas jual mahal... saya harap orang kampung pun tak buta dan dapat melihat keadaan ini sejelas-jelasnya... orang umno sendiri pun dah digelar ahli neraka... kenapa? kerana NIK AJIS mendapat wahyu dan dinaikkan ke luh mahfuz pada hari isra' dan mikraj yang lalu untuk melihat antara ahli2 yang mendiami neraka!! celiklah mata... siapa yang benar dan siapa yang salah... secara tak langsung kita dah ada nabi yang ke-26!!

Panglima Perang Cyber said...

bro - total satu kepala kos ialah RM7652

bukan RM76520


harap diperbetulkan...tetapi menarik artikel ini..

syabas bro

AntiHero said...

pas dan umno hanya boleh bersatu apabila org2 seperti nik ajis dan nuar dah mati jer selagi dua ekor beruk tu ada takde mananya melayu boleh bersatu.ada jer nanti fatwa2 songsang yg nik ajis kuarkan untuk mengharamkan penyatuan umno dan pas.Lagi satu kene tunggu Haji Hadi bertelur dulu pasai dia takut ngan nik ajis cam tara telur jer walhal dia presiden parti
www.antihero2009.blogspot.com

Bingai @ Bangang said...

halo kawan aaa,
itu belanja sema wang rakyat mesti pergi pada rakyat balik aaa.. Bukan macam BN. RM3juta pun sekolah yang dapat bukannya rakyat yang dapatkan?

1) Sewa stadium tu kos untuk bagi penerangan kepada rakyat (komisen berapa persen ek?).
2) itu tukang kasi sewa kemah pun rakyat juga (komisen berapa persen ek?).
3) katerer tu pun rakyat jugak kan (komisen berapa persen ek?).
4) kontraktor yang buat/turap jalan tu pun rakyat juga (bukan ke KKR dah bagi peruntukan untuk JKR negeri melalui kerajaan negeri?)-(komisen berapa persen ek?).
5) yang terima elaun masa berkempen pun rakyat juga (yang ni tak leh nak kira komisen).
6) yang buat banner tu pun rakyat jugak (komisen berapa persen ek?).
7) yang buat billboard tu pun rakyat jugak (komisen berapa persen ek?).

erk? rakyat hulu selangor sebenarnya dapat apa ek? RM500 + RM100 + Beras 10 tan? banyak tuu

kalau camtu next PRK aku nak amik kontrak supply nasi lemak untuk sarapan pagi petugas kerajaan negeri yang berkempen lah. Murah je. Sebungkus RM5.00 sebab lagi RM4.00 tu nak bagi komisen kat orang-orang tertentu. (ada sesapa nak supply todi, whiskey atau brandi?)

Mohd Ridzuan said...

da banyak kali pas cakap boleh bekerjasama ngan Umno, tapi ngan syarat Umno mesti ikut aturan kehidupan Islam yang telah Allah tetapkan. Sekurang2nye paling tidak pun keluar dari BN dan begabung ngan Pas @ tubuh parti baru.
Sape yang xnak sebenarnye?????

Grey.Gory said...

Jadi, Pas sudah ikut ajaran Islam ke?

Er, yang sekongkol ngan DAP tu ape?

Tak paham. Mintak terang. Saya budak je.