Monday, December 6, 2010

WIKILEAKS: NEGERI NAK..PERJANJIAN TAK NAK...


Ini tak adil..
hehehe
Kualiti air Syabas no 20 Terbaik dunia..
Syabas dulu masa amik alih air selangor
Syabas juga amik sekali hutang PUAS sebanyak 4.2 Bilion
Paip yang ada diselangor
sudah melebihi 30 Tahun..
Tak guna rawat air kalau saluran paip tak tukar yang baru...
6000 KM tukar paip Kos 3Bilion
diselangor paip 24ribuKM..
Sebab itu kena tukar cepat..
Kalau nak tukar 2019 KOS lebih tinggi...
Bayangkan...
Kalau Kerajaan Negeri amik alih
mampukah kerajaan negeri tukar paip???
simpanan kerajaan negeri hanya ada 200Juta Setahun..
bayangkan 200Juta setahun
bila agaknya akan siap paip baru???

Air memang anugerah tuhan..
nak dapat air bersih kena rawat
bila rawat KOS pasti ada...
Kalau nak air bersih percuma
pergilah gunung Ledang tu..
Bawak lah lori Tank Amik air kat ledang..
Syabas tak marah
orang pun tak marah...
So khalid gagap jangan la bengap sangat...
Rakyat tak bodoh macam kau dan anjing2 yang berdemo semalam...

Isu Syabas ditimbulkan bukan
sebab hak rakyat..
Kesimpulannya Kerajaan negeri dah tak mampu bagi air free...
itu je..rakyat yang ikut berdemo semalam
terang-terangan kena kencing dengan kerajaan negeri...

No comments: