Thursday, January 27, 2011

TERKINI DARI TENANG: PENIPUAN ISU TANAH...

Difahamkan hari ini 2 laporan Polis dibuat berhubung Isu lelongan Tanah...
yang paling bebal dan hanjing sekali,kawan mangsa lelongan(mansor) yang buat
laporan polis tentang lelongan tanah si mansor ni..betul ke???
Kalau Mansor betul teraniaya,kenapa mansor sendiri tidak buat laporan Polis???
dan kenapa 2010 baru nak report walhalperkara ini terjadi sejak 2003 lagi...
Sebabnya Mudah..Mansor ni Totok PAS...Dia tak bayar hutang...
Bila dah kena lelong dan orang lain beli baru dia terhegeh-hegeh nak bayar...
Tok Ai ketika itu hanya menjalankan tugas sahaja..
Bukanya Tok ai yang rembat tanah tu..
penjualan Tanah lelongan Mansor ni semua ikut Prosedur...
Mansor bagi alasan,dia tak tahu tanah nak kena lelong..
alooo brother...dont jadi bebal ok...
Lu punya Hutang,orang lain mau ingat ka??
ini hutang tanah pun...bukan hutang biasa pun ...
Lu hutang cagar pun...bukan hutang duit pun...
macam lu PAJAK rantai emas pun...
kalau lu xbayar pun..itu rantai jadi milik itu tauke emas pun...
ala faham ar???
haiya senlili hutang..senlili ingatlah...
masa kena lelong lu celite lu ada 12 libu..ada betul ka???
apa pasai masa kena lelong lu boleh ada 12 libu??
kalau ada,12 libu apa pasai tarak bayar sebelum kena lelong??
lepas kena lelong baru lu mau celita lu ada 12 libu pun?
Kanine lu...
hahahhaha macam hanjing Pun....

1 comment:

C L J said...

Kalau tanah dah kena lelong oleh pentadbir tanah mana boleh cakap kata awak tidak tahu. Notis tentunya dikeluarkan mengikut prosedure. Kalau awak engkar dari menerima notis itu pun akhirnya notis itu ditampalkan dialamat harta berkenaan. Itulah prosedurenya. Jangan pandai pandai nak buat lapuran polis pula. Tunggulah kelak akan memakan diri dengan parah tu. Tunggulah. Kalau akibat cerita ini nanti Tok AI tewas PR tu hukuman yang akan awak terima tentunya lagi parah tahu tak. Tukang tukang kipas tu lepas tangan jer kelak. Awaklah yang akan kena tanggung kelak.