Monday, February 28, 2011

TERKINI DARI TEMERLOH: KING OF SAIFUDDIN???


Satu hari di Parlimen Temerloh

Tok tolong tok isu Felcra
it's no my job
Tok tolong Tok isu Felda
it's not my job
Tok tolong tok isu tanah
it's not my job
Tok tolong tok isu rumah
it's not my job

Satu hari di Kuala Lumpur
Tok tolong tok isu Promahasiswa
ok ok i Tolong
Tok tolong Tok isu AUKU
ok ok i akan perjuangkan
Tok tolong Tok isu piliharaya Kampus
ok ok i akan pasti suara uolz akan dibawa ke kabinet meeting

Saifuddin owh Saifuddin
Semalam satu hari bloggers jalan-jalan cari pasal
di Parlimen Kamo!!
Macam-macam kami dengar
dulu masa menang wakil rakyat
wah selalu nampak muka ah..
semenjak jadi timb menteri hang sudah kerek ha..
bila rakyat jumpa
ayat yang kamo guna oh no no.. it's not my job...
wah sekarang kamo turun temerloh pun kamo hanya
turun dipejabat kamo sahaja ah...
mana pergi janji kamo nak slalu turun padang walau dilantik
didalam kabinet??
PM turun padang sebulan sekali di Pekan Pahang...
Kamo sibuk jadi Hero AUKU!!
Kamo sibuk jadi hero dimata student pembangkang
tetapi kamo lupa jasa pengundi di Temerloh..
Ingat PRU13 Makin hampir
mereka berjanji akan terajang kamo dari Temerloh ini...
KP hanya tegur
bukan niat nak mengaibkan kamo!!
tapi cuma menegor!!
Renung2kanlah wahai Saifuddin Abdullah
Siapa Tuhan kamo(allah s.w.t)
siapa nabimu(muhhamad)
apa kitabmu(al quran)
mana kiblat mu?(kaabah,bukan serambi makkah kelantan)
apa agamamu..(islam bukan isle tok guru)
siapa pengundi mu??(penduduk temerloh)

3 comments:

Anonymous said...

memang benar komen ini ... sombong and bongkak bila menang jadi wakil rakyat ... saya pengundi parlimen temerloh ... kalau nama yang sama wakil BN bertanding parlimen, undi DUN saya bagi BN, undi Parlimen boleh saya buang sungai pahang bagi makan ikan patin ... sekurang2nya ikan patin boleh bagi jasa pada perut saya ...

hanizam said...

kalau macam nilah gayenye, PRU 13 tak payahlah letak mamat ni, buang masa je...buang duit...buang segalanya...

bak kata orang perhok " kalau bukan hak kerajaan yang punya, dah lama aku lempo dalam sungai"

ape punya malang BN dapat AP macam ni...

cer citer...cer citer...

ajai62 said...

Assalam Bro

Saya cukup anti menteri ni. Banyak menyusahkan pentadbir2 di Universiti. Dia ingat dia seorang aje bekas pelajar Universiti? Orang bijak yang tak boleh diikuti maknanya bodohlah tu