Tuesday, March 15, 2011

PAS SERU UMAT ISLAM HORMATI INJIL BAHASA MELAYU


PAS hari ini menyeru umat islam
diseluruh Negara agar menghormati
pengeluaran INJIL dalam Bahasa Melayu..

Kepala Otak kau!!
Jom kita tentang!!
kita lawan habis-habisan!!

9 comments:

Anonymous said...

Kalau betul mahu hormat :
-hormati bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan, -hormati satu sekolah dalam bahasa melayu utuk perpaduan sejati rakyat- hormati hak bangsa melayu dan islam memberi pendapat dan pendapat majoriti kami:
- kami berpendapat dan tidak bersetuju dengan kitab injil bahasa melayu di sebar dinegara ini . Ini bukan indonesia.

Kitab injil bahasa melayu sememang nya hanya berniat untuk mempengaruhi pemikiran orang melayu menerima ugama kristian - kerana ia akan di baca oleh orang melayu. sejak bila orang kristian semabhyang dan guna bible dalam bahasa melayu di gereja? Mereka doa diakhir sessi dalam bahasa melayu. Cuba dengar doa itu. Mereka yang mahu kitab injil bahasa melayu ini di edarkan pura pura mahu kelihatan liberal dan untuk imej politik .

Sedangkan mereka sedar implikasi lebih besar dan akan menjadikan situasi ini untuk memprovokasi perasaan orang melayu. Tunjukan niat baik dan beritau setuju atau tidak letakkan bahasa melayu di tempat tertinggi menjadi bahasa perpaduan rakyat dan semua sekolah diajar dalam bahasa utama yang sama- dalam satu sistem sekolah. Baru kami percaya mereka yang mahu kita terima kitab injil bahasa melayu ini berniat baik.

Anonymous said...

kena hormat mcam Quran jugak ke? ni soal iktikad la bangang!!!

bangang2 pas kalau nk berpolitik, politik aje la!!! :-(

Hahn said...

Percaya kepada Injil. Injil yang mana satu? yang di turunkan kepada nabi Isa bukan yang cacarmarba macam Injil sekarang.

Nabi pun pernah berkata Injil sekarang ini jangan di Ya kan atau di Tidakkan kerana bercampur baur antara yang betul dan yang salah.

Menghormati ugama orang lain dan kitab sucinya memang pendirian orang Islam.

Masalahnya Injil bahasa Melayu itu bertentangan dengan perlembagaan kita. Mahkamah belum memutuskan mengapa N.ajis lebih lebih.

Jadi pemimpin tetapi tidak tertakluk dengan undang undang setempat. Iman apa kah N.ajis ni?

Anonymous said...

pak nik ulama bab apa ekh? aku rasa dia ni ulama bab politik. kalau bab hukum/hakam memang tonggang terbalik!!! :-(

Anonymous said...

Bengong dah org tue ni.. baik jahit ajer mulut dia.. supaya tak lagi becakap merapu2.

Anonymous said...

Bengong dah org tue ni.. baik jahit ajer mulut dia.. supaya tak lagi becakap merapu2.

Anonymous said...

bukankah mereka bukan ahli kitab yg sebenar? apa dah jadi dgn pas ni?

Anonymous said...

pak nik ingat salah satu rukun iman mengenai "percaya kpd kitab". Kitab ni ker?????????

sudah2 la pengikut2 pas, xkan tok guru kamu sesat sangat dah ni.. :-(

Anonymous said...

nape bangang2 pas senyap je... :-(