Thursday, March 3, 2011

PERLUKAH 45RIBU LAGI PEKERJA DARI INDIA??

Desas Desus tentang
pengambilan lebih 45 Ribu Pekerja dari india
dan dibawa masuk kedalam negara ini...

Pertama
Penyakit yang dibawa..
Jika gagal melakukan ujian Saringan
kemungkinan Besar pekerja-pekerja asing
ini akan membawa penyakit berjangkit
yang hanya akan menyusahkan kita..

Kedua
Jenayah...hendak mengawal 45 Ribu
Pekerja Asing bukan sesuatu yang mudah
bila kontrak mereka dah habis
tak semua dari mereka akan pulang
jadi bila yang tak pulang tu takde kerja
maka timbul la kes-kes pecah rumah
ragut.curi kereta rogol dan sebagainya

Ketiga
Umur..45 Ribu itu mestilah dari golongan muda
dan bukanya sudah berumur..
bila kerajaan ambil yang sudah berumur
mereka akan ambil kesempatan mengatakan
mereka masih tiada IC sejak Kecil..
adakah ini satu strategi menambah kaum mereka dinegara ini??

Keempat
Kenapa 45 Ribu???
Kesimpulanya Rakyat kita
terlalu memilih dalam pekerjaan
sehingga manusia pun kita terpaksa import

6 comments:

Anonymous said...

sampai begitu BANYAK. Bertambahlah PARIAH kat sini.....datang ini nak makan gai buruh ke makan gaji merusuh? Harap kerajaan siasat terperinci akan hal ini.....

Anonymous said...

Tahniah Brp KP kerana angkat isu 45 tenaga kerja inport India. Moga bloggers lain juga buat sesuatu atas tajuk ini.

DASAR yang ditentukan kerajaanlah yang akan mempengaruhi sikap pencari kerja dan si majikan. Jika kos buruh import lebih murah, memanglah majikan akan kemukakan 1001 alasan bagi pastikan untung maksimum.

Rakyat tempatan terpinggir dan dibiarkan bersaing dengan pendatang. Ini tak adil dan rugikan rakyat.

Jika DAP, PKR dan PAS ikhlas memperjuangkan Rakyat, sila ambil tindakan. Hingga kini macam tak dengarlah pulak. MIC jangan curang.

Kerajaan BN tolong buat keputusan yang memihak kepada rakyat banyak bukan hanya menguntungkan peniaga/ kapitalis dan kelompok berkepentingan.

Dengan lambakan pekerja asing sedia ada pun negara GAGAL uruskan dengan baik ada hati nak teruskan pengimportan merugikan ini.

Ada udang sebalik batu!
DAP, PAS dan PKR kali ini aku minta tolong pembangkang. Tolong carikan udang-udang di bawah batu itu. Apakah PR mampu?

Anonymous said...

KENAPA PERLU IMPORT INDIA????

1. ANAK MUDA MELAYU PEMALAS, LEBIH MINAT REMPIT, DADAH DAN HIBURAN
2. MENTERI KAN ORG INDIA
3. BOLEH MERAMAIKAN LAGI DEMO HINDRAF
4. BOLEH MINTA KERUSI LEBIH BILA PRU

YANG LAIN-LAIN LU FIKIR LAH SENDIRI

Anonymous said...

Saya bersetuju dengan perkara keempat.

Kita terpaksa impot awang luar untuk bekerja dan memajukan negara sebab awang-awang dalam negara tidak mahu kerja lebih dari sepatutnya
tetapi...
banyak juga orang tak tahu bahwa awang-awang import pun malas juga nak kerja kalau dinegara sendiri tak percaya!!!

tanya awang Malaysia macam mana cara mereka bekerja di Singapura , taiwan, Jepun ??

harap faham kenapa perlu ada awang impot tetapi saya juga setuju awaang impot bukan dari India sebab susah nak bezakan tempatan dengan impot...

Anonymous said...

ds hishamuddin perlu membuat tindakan bijak.jgn sampai bemenantu foreing workers.permintaan dari pihak tertentu perlu diteliti.sebenarnya ramai org kita sanggup bekerja di restoren ..tidak seperti didakwa.sebagai contoh:-kfc.mcD,kopitiam etc.cuma jika di mamak bistro terasa seperti kita seperti perantau.jika hendak mengekalkan tradisi dan citarasa,biarlah hanya chef sahaja yang dibenarkan,tidak perlulah sampai pelayan pun foreing

iriss interiors said...

tak perlu import seramai itu.Menteri kena tegas. Ini bukan penyelesaian. Balik balik untuk sektor makanan sahaja. Bosan dilayan oleh orang asing yang tidak memahami cara dan adab kita...