Friday, March 25, 2011

TERIMA KASIH MUHYIDDIN.. KITA BERTOLAK ANSUR LAGI


Sampai bila kita akan terus bertolak ansur??
sampai bila kita akan terus memberi??
Apakah dalam Interlok itu tak bantai orang melayu??
apakah kaum india dinegara ini
tidak mahu mengaku/malu mereka ada kasta Pariah???
Pariah adalah realitinya...

7 comments:

Anonymous said...

Sebagai Melayu, aku pun dah bosan sampai bila bangsa Melayu mesti bertolak ansur. Sedangkan bangsa lain dan dapat betis, bukan peha malah sau bandan mereka minta. Ini yang buat aku fed up dengan Kerajaan BN.

Anonymous said...

melayu sedang ditolak beransur ansur............kesiaan

Anonymous said...

So bila lagi nak buang perkataan 'PARIAH' tu dalam semua kamus-kamus dan buku2 yang ada kat dlm Malaysia. Lepas tu, mana2 yg tentang lagi perkataan 'PARIAH' ni, gi India pulak, naikkan taraf kasta tu ke Brahmin ke..... dan lain2 kasta yg ada kat dunia ni. Face the historical fact le kaum india ni.

sivaji said...

sekat masuk juga karya2 filem dari India yg ada menggunakan elemen kasta pariah. Ini India sudah lebih, mentang2 Kerajaan sekarang tgh tak kuat, ditonjol2kan aje kepala kita, pundek!

Anonymous said...

bukan pasal kita tolak ansur dgn kaum lain, ini pasal, sesama kita sepatutnya tidak juga bertolak ansur dgn isi kandungan inertlok tu dan kita pulak buat desakan tukar tajuk, isi dan buku lain dgn gunakan alasan yg sama. kita tengok pulak, TPM lebih sayang bangsanya atau bangsa lain.

Anonymous said...

memamg benci sgt kaum india..tempat india ramai melayu dia akan jadikan bangsat..tempat melayu ramai india jd raja....celaka mmg mati hidup balik tak kan tolong bangsa hindu pariah ni..accident kalau jumpa ludah jer.bole bakar melayu hidup2 lagi

Anonymous said...

inilah hasilnya 1M bila disalahtafsir dan disalahguna..hehe
sape rugi? sendiri mau faham la..
interlok, melayu bertolak ansur
al kitab? tak pernahnya depa nak tolak ansur..