Thursday, April 21, 2011

ANTARA NASI LEMAK DAN KEBAJIKAN WARGA PENDIDIK


KP nak tegur sikit KMM ni..
dah takde isu lain ke nak dijuangkan selain nasi lemak??
Tindakan dan campur tangan KMM dalam hal persekolahan
amat mendukacitakan...
Beban guru ditambah satu lagi
iaitu kena check BMI murid-murid disekolah..
apa budak-budak ni dah takde mak bapak ke??

KP bukan Apa,nasib guru ni kesian
beban terlalu banyak,sampai kesihatan murid2 pun guru-guru
kena ambil tindakan serius..
walhal dalam masa yang sama,kebajikan guru-guru kurang diberi perhatian

Kita kena faham dan kaji,sokongan guru terhadap
Kerajaan BN dan UMNO amatlah menyedihkan...
kenapa mereka tidak sokong dan kurang memberi sokongan
itu yang perlu kita kaji dan ambil perhatian serius...

"gajah makan tebu pun badan dah besar"
hehehehe

Timbalan Menteri pulak sibuk perjuang isu tukar Doktor
haih--lemah aku tengok KMM ni

5 comments:

Bellus Eruditus Scholaris Malaysiensis said...

Agak2 menteri2 tu faham ke apa yg kami warga pendidik ni tanggung. Bukan nak bangkang. Tapi agak2 la... T.S Muhyiddin faham ke idak masalah kami ni. Saya rasa sebab ni majoriti dikeliling saya skrg sokong pembangkang. Merimaskan....

Bellus Eruditus Scholaris Malaysiensis said...

Agak2 menteri2 tu faham ke apa yg kami warga pendidik ni tanggung. Bukan nak bangkang. Tapi agak2 la... T.S Muhyiddin faham ke idak masalah kami ni. Saya rasa sebab ni majoriti dikeliling saya skrg sokong pembangkang. Sangat2 merimaskan....

Anonymous said...

salam kp. betul tu...cikgu kena buat mcm2. mcm saya keje cikgu di kwsn pedalaman. skrg disebabkan kerajaan nak jimat punya pasal sebarang claim dah x boleh buat. surat panggilan mesyuarat diakhiri dgn sekian terima kasih saja. xde dah ayat yg menyatakan boleh claim duit minyak mcm dulu2.contohnya... ada mesyuarat di ppd yg jauhnya 100km... xdapat claim duit minyak. minyak pula makin naik harga. mcm mana cikgu nak sokong kerajaan kalau dah terlalu kedekut sampai tugas rasmi pun kena pakai duit minyak sendiri? najib kena la tengok benda2 kecil mcm ni. macam sek keb ni.. bukan ada bajet besar pun buat sbrg aktiviti... terpaksa minta sana sini.. elok kalau najib bagi duit pd sek keb.. jgn asyik bagi pada sek cina yg mmg dh byk duit.

Anonymous said...

Tk KP atas keprihatinan pada golongan guru. Sebenarnya besar sebahagian guru rasa seperti dipermainkan atau diperalatkan oleh banyak kementerian dan bukan kerajaan berkaitan hal-hal pendidikan, kesihatan, keselamatan dan kebajikan anak-anak.

Susu ibu adalah makanan/ susu terbaik untuk anak-anak. Maka itu tak ada ke cadangan untuk lantik guru khas yang tugasnya berikan susu kepada muridnya?

Anonymous said...

Murid sekolah menjadi obesiti salah siapa:-
1. salah ibubapa lah; depa yang bagi melantak anak anak mereka
2. makan ikut nafsu dan perut
3. makan tiada kawalan
4. makan segala jenis makanan; titbits lah
5. ikut kemahuan anak anak…
6. mengadap televisten dan menuntun wayang dengan berbagai makanan
7. lepas tu membuta…itu yang punca nya
8. tiada senaman dan memalaskan diri..bukan nya makanan….

jadi bila dah anak anak mereka menjadi obesiti nak salahkan nasi lemak, kantin sekolah dan membazir masa wang rakyat nak buat itu dan ini..apake jadah nya
saya kurang mengerti tindakkan KMM ini….banyak lagi isu yang patut ditangani..Ibubapa yang patut main peranan dalam hal ini...anak mereka sakit kerana makan berlebihan..salah siapa......

Menteri KMM ini nak alihkan masalah sokongan cina disarawak…cari isu yang orang melayu bolih lupa…..
Nasi lemak turun menurun makanan orang melayu tiada pun masalah dahulu..tiada pun obesiti pada anak anak dahulu…
Bukan nasi lemak saja makan ubi kayu hari hari pun yiada yang menyebabkan obesiti…gula,makanan tibits dan jeruk jeruk yang diimpot daripada china pun punca nya…

Jadi jangan NASI LEMAK dijadikan isu……..