Thursday, April 14, 2011

CERAMAH PENUH BUKAN TANDA PEMBANGKANG KUAT


KP akui,dimana-mana sahaja ceramah pembangkang
mendapat sambutan yang hangat...
paling busuk mereka dapat 1000 orang...
itu di atas kertas...

apakah dengan sambutan ceramah mereka yang begitu mengalakan
memberi petunjuk rakyat sarawak menyokong mereka??
jika DAP PKR dan PAS berfikir sebegitu...
maknanya mereka silap...

Disarawak kegiatan atau aktiviti ceramah sebegini rupa
memang tidak pernah wujud....
kedatangan Pimpinan pembangkang dari luar
mengobah corak hidup rakyat disini...
ceramah tiap-tiap malam,walhal sebelum ini
jam 9-10 malam mereka ssudah berada dirumah bersama keluarga...

PRN 2011 ini berbeda dengan PRN 2006 yang lalu...
2006 pembangkang tidak se agresif sebegini..
2011 mereka menyerang sarawak habis-habisan...
akan tetapi KP percaya rakyat sarawak bijak dalam
memilih calon yang benar-benar membuat kerja...
Mereka Kenal siapa anwar,mereka kenal siapa Kit Siang
dan mereka kenal siapa Nik Aziz...

Heran bin ajaib,mereka hadir ke Sarawak
dengan bangga menceritakan tentang kejayaan
mereka mentabir Urus Negeri Selangor,penang,kedah dan Kelantan..
"kejayaan"
Kejayaan Apa???
KP harap rakyat sarawak dapat menyemak semula
apa yang diungkapkan oleh pimpinan pembangkang yang hadir disarawak..
kerana apa yang mereka ungkapkan tidak lebih dari
Fitenah,tomahan dan pembohongan yang amat besar....

Rakyat sarawak jangan terpedaya dengan dakyah
mereka yang mengucar kacirkan
keharmonian rakyat di malaysia khususnya di sarawak sendiri...
di sarawak,orang melayu boleh masuk makan di kedai cina
orang cina boleh makan di kedai melayu...
Jika BN tumbang dan pembangkang menang
dengan cara politik kebencian yang amat tinggi
KP yakin selepas pilihanraya ini, orang cina tidak berani makan di kedai melayu
dan orang melayu tidak berani minum di kedai cina...

3 comments:

Anonymous said...

depa datang setakat nak tengok wajah anugerah tuhan dari dekat je tu..hehe

Wali Selipo said...

Analisa aku yg bodoh nie pasai politik Malaysia dr 2004 sampai sekarang, lebih kurang mcm nie:-

2004 - Sokong terhadap BN berada pada tahap cemerlang sbb rakyat menaruh kepercayaan penuh ke atas Tun Lah yg baru dilantik menganti Tun M.

2006 - Sokongan rakyat terhadap BN mula merosot dan kaum cina dah mula lari menyokong pembangkang. Ini terbukti dlm p/raya Swk, kerusi majoriti cina di Swk disapu pembangkang.

2008 - Sokong rakyat terhadap BN berada pada tahap terendah. Ini disebabkan rakyat hilang keyakinan dgn Tun Lah kerana keputusan beliau byk dibayangi oleh menantu beliau. Undi kaum India pun lari kepada pembangkang. Sokong rakyat terhadap BN berada pada tahap paling teruk pada tahun 2009, dengan kata mudah, kalau p/raya umum diadakan pada masa itu, BN akan kalah malah pembangkang mampu memenangi dgn lajoriti 2/3. Pada masa itu hanya kurang dr 35% rakyat menyokong BN.

Kini - DS Najib telah mampu menarik balik sokongan rakyat terhadap kerajaan. Kini sokong rakyat terhadap kerajaan lebih baik dr tahun 2008 tetapi belum mencapai peratusan sokongan pada tahun 2006, jauh sekali utk mencapai tahap sokongan pada tahun 2004.

Jadi kesimpulan yg boleh dibuat utk PRN Swk kali ini, BN mampu menang selesa tetapi kerusi yg dimenangi pembangkang akan melebihi kerusi yg mereka menangi pada tahun 2006. Pembangkang tidak boleh mendabik dada bahawa mereka makin kuat dan BN makin lemah. Ini kerana trend sokongan rakyat terhadap BN semakin meningkat manakala trend sokongan rakyat terhadap pembangkang semakin merosot berbanding suasana politik pada tahun 2008-2009.

Mereka hanya mampu mendabik dada jika mereka mampu merampas pentadbiran negeri dr tangan BN.

Anonymous said...

Rakyat Sarawak datang dengar ceramah PR bukan sebab mereka sokong PR tapi sebab dia nak tengok wajah-wajah penipu dan pengkhianat.
Orang Sarawak tak terima budaya PR dari semenanjung.
Tunggu lah keputusan PRN Sarawak malam Sabtu 16 April 2011.