Saturday, April 2, 2011

ISU RON97: PEMBANGKANG BODOH SAMPAI KE TELUR



Malam semalam kecoh

dalam blog-blog pembangkang

tentang kenaikan 20sen Ron97..

kalau dah bebal tetap bebal...


Tak kan menteri nak ulang banyak kali

apa status RON 97 itu...

rakyat diluar sana jangan tertipu..


Ron97 telah diapungkan secara terkawal

atau dikenali sebagai manage float mengikut harga pasaran dunia.

Di Malaysia Harga Ron97 disemak setiap 28 hari

dimana setiap turun/naik harga minyak ron97 mengikut pasaran dunia..

Terus terang Kerajaan Tidak mengawal Ron 97..

KP ulang Kerajaan tidak mengawal Ron 97!!

kerana ia produk premium...akan tetapi....

ha saya ulang akan tetapi......

Kerajaan tetap menganggung 17sen satu liter...

Kerajaan hanya kawal Ron 95...

JELAS???


kepada yang bising-bising tu

mesti mereka yang pakai kereta mewah..

kalau mampu pakai kereta mewah

maka mampulah tanggung kos...


Yela al maklumlah

YB-YB Pakatan anak haram ni

dulu naik wira..sekarang naik merz

dulu naik perdana sekarang naik BMW

Dulu naik Perodua Rusa

sekarang naik alphard...

dulu naik kancil sekarang naik CRV..

dulu naik datsun buruk sekarang naik estima...


Sebab tu diaorang ni melalak

macam hanjing!!!

4 comments:

Melayu Raya said...

Betui,kalu pakai minyak murah konon tak ada pick up.Berlagak lak.Kalu kereta mahal boleh beli tak kan minyak pun nak berkira kot.Otak mereka ni memang kat buku lali bukan lutut lagi!!!

Anonymous said...

kpa mereka yang banyak songeeh tu boli jo basikal racing tak poning kepalo mikirkan rogo minyak naik or turun.betol kato melayu raya keto mahat ratusan ribu inggit buleh lak boli minyak naik soposen dua melalak macam tarzen kek utan. memang dasar pembangkng bungko

Anonymous said...

TAU JUGAK DEPA BISING2 BILA HARGA MINYAK NAIK.
YG SIBUK SOKONG HURUHARA KAT MIDDLE EAST SAPE? PEMBANGKANG KAN?
HAH, TENGOKLA, SOKONG SGT LA HURUHARA.KEBANGKITAN RAKYAT KONON.SKRG MANA KEBANGKITAN ITU? KACAU BILAU ADA LA...

hangkedee said...

Puak pas ni kalu boleh halau mereka pergi duduk di mesir libya yaman boleh berdemo dan berpernag hari hari baru mereka shiok.takebeer pok niky.