Thursday, May 26, 2011

HARAKAH LIDAH RASMI KEMENTERIAN KESIHATAN


Meluat dan terus meluat
KP ke HKL tadi untuk ziarah seorang rakan KP yang sakit
ingat pagi-pagi ni nak cari utusan..
turun kat koperasi terkejut bila tengok
akhbar lidah rasmi PAS tinggi mengunung..
giler ke apa
bila tanya utusan dia kata dah habis
KP pun jawablah,awalnya habis...
memang kitaorang amik sikit je...

Ok tu takpe,bila jalan-jalan sekitar hospital
KP lihat Nurse-nurse dan Doktor-doktor
bawa Harakah ke hulur kehilir
apa kejadah semua ni????
Dah la YB Rosnah,jangan sibuk sangat pasal Nasi Lemak
jagalah jabatan dibawah Kamu...

Bukan menghalang dan menyekat kebebasan Akhbar
tetapi order tu biarlah seimbang
ini tidak harakah dah macam akhbar Rasmi Kementerian Kesihatan
elok la tu YB..
Esok KP akan ke HKL Sekali lagi..
kalau Perkara sama berulang
KP akan perangi Datuk Rosnah Habis-habisan...
Tak perlu sibuk Pasal Nasi Lemak
Selesaikan masalah ini...

Di Negeri Pembangkang,Utusan langsung tidak dibenarkan dibaca
oleh kakitangan kerajaan Negeri...
So YB Datuk Rosnah faham-fahamlah
Antara Kepentingan Agama bangsa dan Negara
atau kepentingan "tidak makan nasi lemak"

4 comments:

fraudz said...

agaknya YB ni pun dah terlebih makan nasi lemak kot itu badan dia pun dah terlebih chubby

Anonymous said...

HIDUP UTUSAN...HIDUP NASI LEMAK...HIDUP BANGSA MELAYU..

Anonymous said...

Inilah kesan 'kebebasan bersuara' yg dilaungkan oleh pemimpin BN terdahulu.

Anonymous said...

pelik bukan ke akhbar harakah untuk ahli je? ker skang mmg dah boleh jual public?