Tuesday, May 3, 2011

OSAMA LADEN ANTARA PERJUANGAN DAN PENGKHIANATAN


Macam-macam KP dengar ttg
Osama Laden...ada yang kata
dia Agen CIA dan ada yang kata dia benar-benar seorang pejuang..

Tapi bagi KP osama lah juga Punca Afgan dan Iraq di Serang..
Kelmarin Osama Terbunuh di Islamabad Pakistan...
apa pun kita renung kembali Pro Dan Kon ttg
Pemergian Osama Bin Laden...
Al fatihah untuk Osama Laden

3 comments:

aku terbang said...

panass baru dilancarkan, undi di sini http://mari-mengundi.blogspot.com/

Anonymous said...

Semoga Allah menempatkan makam yang tinggi kepada AsSyahid Osamah ibn Ladin dan para syuhada' di Afghanistan, Palestin, Iraq, Libya, dan seluruh tempat .... yang berjuang menentang kuffar dan munafikin terutama USA dan golongan2 muslim sekular bonekanya ......

Surah al Imran-[139]
Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang yang tertinggi (mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang yang (sungguh-sungguh) beriman.

Surah al Imran-[[156]
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadi seperti orang-orang (munafik) yang telah kufur dan berkata kepada saudara-saudaranya apabila mereka pergi mengembara di muka bumi untuk berniaga, atau keluar berperang (lalu mati atau terbunuh): “Kalau mereka tinggal bersama-sama kita, tentulah mereka tidak mati dan tidak terbunuh”. (Apa yang mereka katakan itu tidak ada faedahnya) bahkan akibatnya Allah menjadikan (kesan perkataan dan kepercayaan mereka) yang demikian itu: penyesalan dalam hati mereka. Dan (ingatlah), Allah yang menghidupkan dan yang mematikan, dan Allah sentiasa melihat akan segala yang kamu lakukan.

Surah al Imran-[[157]
Demi sesungguhnya! Jika kamu terbunuh pada jalan Allah (dalam perang Sabil), atau kamu mati (mati biasa – semasa mengerjakan kebajikan umum), sesungguhnya keampunan dari Allah dan rahmatNya adalah lebih baik (bagi kamu) dari apa yang mereka (orang-orang kafir dan munafik) itu himpunkan (meliputi segala jenis kesenangan hidup).

Surah al Imran-[[158]
Demi sesungguhnya! jika kamu mati atau terbunuh, sudah tentu kepada Allah jualah kamu akan dihimpunkan (untuk menerima balasan).


Ya Allah rahmatilah para syuhada' dan mujahiddin fi sabilillah. Mereka dapa DUA keutamaan: KEMENANGAN atau SHAHID!

Anonymous said...

Jika Osama berada dipihak yg benar maka matinya lebih menakutkan Amerika drp sewaktu beliau hidup.
Allah SWT akan sentiasa berada dipihak yg benar.
Al Fatihah.