Monday, September 26, 2011

MENTERI BESAR BOHONG DEPAN AGONG DAN SULTAN??


Benarkah Khalid Berbohong??
Khalid cuba main silap mata tempoh hari
Khalid memberitahu dihadapan SPB Agong dan DYMM Sultan Selangor
yang kononya tabungan Simpanan kerajaan Negeri Cecah 1.1 Bilion
KP pikir memang logik..
logiknya sebab Aset pun masih sikit
duit yang diterima dari Kerajaan Pusat Contoh untuk baiki Jalan
hanya digunakan suku dari peruntukan yang diberi..

Kenapa Khalid Umum Tabungan Simpanan Selangor itu??
adakah pada manifesto 2008 PR janji kumpul duit sampai bilion untuk
Tabung Simpanan Kerajaan Negeri??
Kenapa khalid tidak umum kejayaan manifesto dia??

a. janji potongan cukai pintu sebanyak 20% untuk premis kediaman dan 10% untuk premis perniagaan.
b. elaun anak tadika RM 50 seorang sebulan
c. Elaun anak pusat asuhan kanak-kanan, RM 75 sebulan
d. elaun khas ibu-ibu yang memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa.
e. elauan khas ibu tunggal
f. bantuan kewangan untuk anak muda berkahwin
g. bantuan geran untuk perniagaan
h. memberi sewa percuma sekurang-kurangnya tiga bulan pertama di premis perniagaan milik kerajaan negeri
i. membiayai rawatan percuma untuk warga Selangor yang berusi 60 tahun ke atas dan banyak lagi,

9 dari manifesto diatas..adakah ianya berjaya??
Atau tabungan hanya 100 juta tapi silap tambah 0??
Khalid tipu...
macam mana boleh ada Cash yang banyak
tapi bajet selangor sentiasa defisit??
defisit selnagor tak sampai 500 juta setahun
kenapa tak guna 1.1 bilion itu??
khalid buat Magik Fuhyoo???

adakah ini cara tadbir urus koporat??
biar syarikat bankrap tapi cash kat tangan ada????

Khalid berbohong lagi...

2 comments:

praha2 said...

apo yang ekao harapkan pado dio ni? dio hanya namo jo bekas ahli koparat bukan dio yang buaet korjo oran bawah. apo yang diharapkan?
kalo kita tak ubah dipru 13 sekangor akan dijual. namapak nyo kito nak kono cari lain tompet lah yang hidup. mcam kato Al marhum Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah, mano beta nak tinggal? Pulo Kotam?KL dah diamabil olih Pusat, Putrajaya pon diambil olih Pusat nah mano lagi nak duduk? Tak lamo lagi Shah Alam pun dijual> Ni aset PKNS dah laboh apo lagi lamo lamo SUK pun menyewalah. itu lah nasib rakyat selangor.

Anonymous said...

Tak ape. Nanti selepas PRU13 bila UMNO ambil-alih kerjaan Selangor dari Khalid, kita tengok berapa yang dia tinggalkan dalam akaun Selangor. Kita pegang kata-kata dia ada RM1.1b sekarang. Manefesto tak dilaksanakan takkan duit akan habis? Jangan lupa semua angka RM1.1billion.