Sunday, December 4, 2011

WINNABLE CANDIDATE: NAJIB GALI KUBUR SENDIRI


Istilah Winnable candidate dilihat seolah-olah
satu istilah yang boleh memenangkan sesorang wakil rakyat..
Sejauh mana Winnable Candidate mampu memberi kemenangan kepada BN?

KP tertarik dengan Prof Khoo,dalam bicara rakyat RTM Kelmarin
Prof Khoo secara jelas menempelak Najib dengan mengatakan
Winnable candidate belum tentu menang kalau minyak naik walaupun 10 sen
sebelum PRU13....

Hint yang diberi oleh Prof Khoo mudah...
kiat servis rakyat macam mana pun
tapi kalau polisi dan dasar kerajaan tidak disokong oleh majoriti rakyat
winnable candidate tu dah leh mandi pada pru13...

Kat situ kita lihat mudah.mulai saat dan detik ini
tiada apa2 sebarang kenaikan yang boleh membebankan rakyat
walaupun 10 sen dibuat oleh kerajaan...
Jagalah poket rakyat..
yang berpolitik dalam negara tak sampai 35%
yang tak berpolitik,atas pagar 65%
so jagalah poket rakyat....

2 comments:

bRAVEhEART said...

salam tuan blog, mohon linkkan blog saya disini. terima kasih ~ bh

Anonymous said...

Persetan dengan hasutan pemimpin Pas dan pemimpin Umno. Jangan sekali2 termakan hasutan mereka semasa hendak memilih wakil rakyat.

Saya yakin Allah akan bersama dengan kita jika 2 perkara penting ini ada dalam perhitungan kita :

1. Aku mahu hamba Allah yang aku pilih ini mempertahankan dan memperjuangkan hal2 berkaitan agama islam dan penganut islam sama ada dalam Dewan Undangan Negeri atau Dewan Rakyat.

2. Aku mahu hamba Allah yang aku pilih ini mempertahankan dan memperjuangankan hal2 berkaiatan bangsa melayu, bahasa melayu dan raja2 melayu sama ada dalam Dewan Undangan Negeri atau Dewan Rakyat.