Friday, March 23, 2012

RANKING TERBARU SEKOLAH BERASRAMA PENUH!!

Ranking SBP SPM 2011

1 KOLEJ TUNKU KURSHIAH 0.923
2 SEKOLAH TUN FATIMAH 0.939
3 SEKOLAH SERI PUTERI 0.9842
4 SEKOLAH SULTAN ALAM SHAH 1.1183
5 SMS Tuanku Munawir 1.18
6 SBP INTEGRASI GOMBAK 1.226
7 SM SAINS REMBAU 1.3006
8 KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH 1.3553
9 SEKOLAH TUANKU ABDUL RAHMAN 1.3725
10 SEKOLAH DATO` ABDUL RAZAK 1.3793
11 SM SAINS ALAM SHAH 1.44
12 SM AGAMA PERSEKUTUAN LABU 1.4508
13 THE MALAY COLLEGE KUALA KANGSAR 1.4579
14 SM SAINS SULTAN MAHMUD 1.4724
15 SM SAINS MUZAFFAR SYAH 1.5109
16 SBP INTEGRASI RAWANG 1.5281
17 SM SAINS TENGKU MUHAMMAD FARIS PETRA 1.5287
18 SM SAINS JOHOR 1.5491
19 SM SAINS KUALA SELANGOR 1.569
20 SM SAINS SELANGOR 1.5927
21 SM SAINS BAGAN DATOH 1.6082
22 SM SULTAN ABDUL HALIM 1.6345
23 SBP INTEGRASI JEMPOL 1.6416
24 SM SAINS SERI PUTERI 1.6491
25 SM SAINS MACHANG 1.6903
26 SBP INTEGRASI BATU RAKIT 1.7148
27 SM SAINS HULU SELANGOR 1.7336
28 SM SAINS KUCHING 1.759
29 SBP INTEGRASI SELANDAR 1.7763
30 SBP INTEGRASI SABAK BERNAM 1.7893
31 SM SAINS KUBANG PASU 1.792
32 SBP INTEGRASI KUBANG PASU 1.7997
33 SM SAINS TUANKU JA`AFAR 1.8128
34 SM SAINS LAHAD DATU 1.8227
35 SM AGAMA PERSEKUTUAN KAJANG 1.8264
36 SM SAINS KUALA TERENGGANU 1.8529
37 SM SAINS MIRI 1.8874
38 SM SAINS SULTAN ISKANDAR 1.9024
39 SM SAINS KOTA TINGGI 1.915
40 SM SAINS TENGKU ABDULLAH 1.9327
41 SBP INTEGRASI TEMERLOH 1.9355
42 SM SAINS PASIR PUTEH 2
43 SBP INTEGRASI TUN ABDUL RAZAK 2.0353
44 SM SAINS LABUAN 2.0397
45 SBP INTEGRASI KUANTAN 2.095
46 SEKOLAH SAINS SULTAN HAJI AHMAD SHAH 2.098
47 SM SAINS SABAH 2.137
48 SBP INTEGRASI GOPENG 2.1467
49 SM SAINS SULTAN MOHAMMAD JIWA 2.1803
50 SM SAINS TUANKU SYED PUTRA 2.1994
51 SM SAINS RAJA TUN AZLAN SHAH 2.2249
52 SM SAINS POKOK SENA 2.2297
53 SM SAINS TELUK INTAN 2.4285
54 SM SAINS TUN SYED SHEH SHAHABUDIN 2.4899



Berikut 54 buah sekolah mengikut Ranking...

Sekolah KP Dulu Kolej Islam Sultan Alam Shah No 8...

Blogger lain macam mana???

hahahahhahahahahahha

15 comments:

Anonymous said...

KP, aku dari SAP Labu. Hee...heehh, masih dok dalam list No.12. Kira ok jugak tuh.....

MONTERO said...

NO 17 SMSMFP... OK LA TU

Tauke Ikan said...

den no 10

rakab said...

Apa-apa pun aku tetap bangga dengan sekolah aku duluuuu...

Sekolah Menengah Sains Muzaffar Syah Melaka [MOZAC]

Anonymous said...

Saudara Pembaca,

Renung renungkan lah kenapa tiga ranking teratas keputusan SPM SBP dikuasai sekolah 100% pelajar puteri.

Begitu juga di universiti dipenuhi majoriti mahasiswa perempuan. Mana mahasiswa lelaki?

Pernah saya tanyakan hal ini kepada pelajar saya. Seorang pelajar putera dengan selamba menjawab, "Bebudak lelaki di Pusat Serenti, Cikgu!"

Apa hendak jadi sesuatu tindakan perlu diambil untuk mengatasi masalah ini!

Warga Setia

Anonymous said...

Saudara Pembaca,

Renung renungkan lah kenapa tiga ranking teratas keputusan SPM SBP dikuasai sekolah 100% pelajar puteri.

Begitu juga di universiti dipenuhi majoriti mahasiswa perempuan. Mana mahasiswa lelaki?

Pernah saya tanyakan hal ini kepada pelajar saya. Seorang pelajar putera dengan selamba menjawab, "Bebudak lelaki di Pusat Serenti, Cikgu!"

Apa hendak jadi sesuatu tindakan perlu diambil untuk mengatasi masalah ini!

Warga Setia

palyuddin said...

sekolah perempuan top 3 tu...
alhamdulillah lah SAS num 4...~ :D
i am sassian... :)

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA freemalaysiakini2

Anonymous said...

Saya STFian kekal cemerlang no.2 dulu no.4 raesipinya satu je- it's all hard work and no short cuts :D

Anonymous said...

Saya STFian kekal cemerlang no.2 dulu no.4 raesipinya satu je- it's all hard work and no short cuts :D

Anonymous said...

Sekolah aku tak de nombor sebab sekolah harian biasa... tak bole celen sekolah korang.
Secara tersiratnya, tahniah kepada UMNO dan BN sbb berjaya melahirkan generasi yang cerdik2 macam korang.
Tahniah! Tahniah! Tahniah!

Anonymous said...

penah belajar di 2 sbp..seratas (51) n star (9)

Anonymous said...

penah belajar di 2 sbp..seratas (51) n star (9)

Anonymous said...

aku hanya budak sekolah harian biasa..tak pernah merasa SBP pun..tapi alhamdulillah rezeki Allah dapat keje profesional. terima kasih kepada kerajaan yang banyak membantu rakyat marhaen macam aku. tak penah pula kerajaan bersikap zalim terhadap aku. aku akan balas dengan undi pada kerajaan. terima kasih!

tok ngah pencen said...

aku pelajar angkatan terawal sekolah sultan alam shah 1963...masa tu di Cheras lagi...sekarang dah pindah ke Putrajaya...bangga juga SAS diranking keempat...selamat menyambut perayaan jubli emas tahun ini moga terus maju!