Saturday, January 5, 2013

Wajib Baca!! Fakta Sebenar Simpanan Tunai Selangor

Gambar Hiasan

Ada sebuah keluarga dinegeri selangor ni..Bapaknya bernama Khalid(Gagap Sikit), maknya bernama Faikah(Bekas Andartu)

Mereka ada 10 orang anak..Perempuan 4..laki 6 orang..
Anak sulung Perempuan bernama Kok(tak kahwin lagi walaupun dah tua)
anak no 2 pulak namanya Akob(suka bercucuk tanam dan kerja petani-malam bawa lori pasir)
anak no 3 namanya Jaya(hampir dibuang kerja sebab suka tidur waktu opis)
anak no 4 Romy-(kaki mabuk-kuat lepak rumah urut)
anak no 5-Limah(pandai belajar,tapi kdg2 bodoh)
anak no 6-Rozi(Pemalas,duduk rumah)
anak no 7-Eli(Dikenali sebagai Public Toilet a.k.a Bohsia -agak sosial)
anak no 8-Is-(Kuat Makan dan Gemuk Giler)
anak no 9-Ayong(Kerja kat kilang frozen food)
anak n0 10-Hary-(Suka bersukan sampai jadi giler)

Masalah utama Keluarga ni simple, Bapak dia si Khalid yang gagap ni Kerja boleh tahan lah..Gaji dalam 8 Ribu Sebulan..yang jadi bermasalah keluarga ni puncanya bapaknya..
Kenapa kesemua anak-anak khalid diatas bermasalah?
aku diberitahu,walaupun khalid ni nampak mcm baik,tapi orangnya kedekut..
Gaji 8 ribu sebulan, setahun ada RM96 Ribu..4 Tahun dah ada RM384,000
Dalam masa 4 Tahun ni walaupun Gaji Si Khalid ni cecah RM400K,tetapi dia punya kedekut masyaallah..
Nak Duduk Banglo tapi Bil Air xnak bayar,bil letrik xnak bayar,sewa rumah pun xnak bayar,xnak belanja dapur dan macam-macam2 lah

Semuanya anak2 dia yang kena buat walaupun anak2 dia ada yg baru start keje
So bila tekanan diberikan kepada anak2,sebab tu anak2 dia ramai yang rosak dan bermasalah sebab terpaksa berhadapan benda yang sepatutnya dibuat oleh bapanya...

mcm anak no 9,PMR tak lepas lagi dah kena kerja kilang tuk bayar bil letrik
anak no 7 lak,terpaksa melacur tuk bayar sewa rumah
mcm anak no 2 lak,hasil tani setiap bulan terpaksa buat bayar bil air dan belanja dapur
anak no 4 lak,kutip tin dan jual surat khabar,pastu beli tody..
No 8 dan no 6 keje duk umah..
yang no 5 lak ajar kelas tusiyen tapi percuma..xda hasil..
no 10 lak baru kutip tepi jalan kat sijangkang...kira anak pungut..kejenya main futsal kat halaman rumah..
no 3 dan no 1 ni lak keje tak menentu..mcm no 3 tu tunggu masa kena buang kerja sebab selalu tidur kat opis..yang sulung asyik tukar jantan..kejap kat KL kejap kat Puchong..

So Si Khalid ni bila balik keje bukan nak amik tahu hal rumah..setiap hujung tahun di print buku akaun bagi anak2 dia tgk yg dia dah berjaya kumpul 96 ribu setahun..belum campur 29 Ribu duit dia jual kabinet dapur dan sofa.. so setahun dapatlah dalam RM125 Ribu...

Celaka punya bapak, nak simpan duit punya pasal,sanggup tengok anak2 rosak dan derita..
hehehehehhehe
Hiasan Lagi

*Cerita ini tiada kena mengena sama ada yang hidup atau yang dah mati...

1 comment:

Anonymous said...

2.5 billion yer... Ahli Dun dia bila diminta bantu bina surau ngan selamba jer kata takde peruntukan la. 2.5 billion tu bukan duit rakyat ke kenapa tak bantu buat rumah ibadat orang islam. Kata islam sangat. Ke jumlah tu wayang jer...