Friday, March 15, 2013

50 SEN TANDA KOMANDO KITA DAH SAMPAI RUMAH KIRAM



Gempar, seluruh filipina hari ni gempar apabila seorang budak menunjukan wang syiling 50sen yang baru milik Malaysia yang diberikan kepadanya dihadapan rumah Kiram oleh seorang lelaki yang menaiki sebuah kereta berwarna hitam dan mengambil gambar rumah Kiram dari Jarak Dekat
Mau terkencing Kiram bila tengok budak ni pegang Syiling 50 Sen Malaysia..
hahahahahhaha
Teringat aku masa Komando kita letak setem Malaysia di Kompleks Pertahanan Udara Singapura 
Di Bukit batok..

248 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 248 of 248
Anonymous said...

Dasar INDONESIAL tak sedar diri hidup mengemis di negeri orang masih mau tunjuk besar kepala...

Anonymous said...

Klu komando dato seri shidan akan antaq byk lg wit syiling...dia akan antaq 39 ribu ringgit wsng syiling...ada beran.....apa pun u all da best....

Anonymous said...

indon bangang tu nk kena tampal setem kt dahi kot.....

Anonymous said...

Indon Indon...ko dtg negara kami selalu buat hal..kes pengasuh dera bayi pun banyak org kau gak..jgn lah ko masuk cmpur..p main jauh2..pk mcm mana nk majukan negara ko tu...

Anonymous said...

haha kiram dh cabut lari ke selatan philipina n tinggalkn pencacai2 dia dlm 50% hidup n mati...takutnyer dia..

Anonymous said...

assalamualaikun W.B.T...
pesanan dari manusia biasa...
dari dok jd keyboard warriors baik kita sama2 bersatu padu banteras segala jenayah yg berlaku pd hari ini dengan masalah sosial yg banyak berlaku dalam kalangan remaja sgt membimbangkan...dgn masalah pendatang yg berleluasa di negara kita mmg tdk dpt dielakkan lg....jd kita perlu sama2 teruskan berdoa dan nasihat menasihati agar sm2 beroleh kebaikan....nak slhkan pihak lain akan tertunding pd diri kita semula...wallahualam...

Anonymous said...

Merdeka dgn mengunakan Akal lebeh bijak drpd berperang dgn senjata dgn membodoh rakyat.

Anonymous said...

Yup..only ggk atm yg boleh buat...

Anonymous said...

bukannya komando malaysia yg dtg tu..

tp puak umno yg pegi holiday singgah nk tgk rumah kiram. dia tak tahu rumah tu kat mana pastu upah budak tu 50 sen tlg tunjukkan.

ni semua fitnah umno laaaa...

tp kalau anwar menyuntut china doll bukan fitnah... itu betul2

Anonymous said...

Celaka punya Mat Indon.. ko tak paham bahasa ke .. dgn duit syiling tu menunjukan yang Komando Malaysia VAt 69 boleh masuk rumah kiram tanpa halangan apatah lagi nak hantar tentera. Ko punya negara dahla tak bertamadun banyak rasuah..polisi indonesia banyak rasuah. tak puas hati cari aku .. raden 0198779572

Anonymous said...

Pada yg baru tau pasal komando kena tau fungsi setiap unit itu....kerja2 sabotage, subversif, diluar negara esp adalah kerja komando rgk dalam unit tertentu....kerja mereka cukup rahsia dan bnyk terlibat dgn operasi sabotaj dan covert ops bersama negara dan unit elit lain diluar negara...yg unit tawan kapal lanun unit tempur rgk biasa aja...dia ada unit lain yg sama mcm seal 8...yg bunuh osama...di anggatoi sr member...vat 69 tk buat kerja2 covert operation depa sendiri pun blajar dgn rgk...hnya dua yg begitu elit...special unit rgk dan paskal....

Anonymous said...

Amaran utk kiram tu..ni kali la.

Anonymous said...

habat la komando atm angkatan tentera malaysia,,,,,tabek spring la

Anonymous said...

Btl..sya pn setuju dgn kenyataan diatas..klu kita maki hamun dn hina dia..bermakna kita dn dia xada bezanye..sama je.jd kita tunjuk kn keperibadian negara kita..insyaAllah..

Anonymous said...

GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK GGK BUKAN VAT69

Iwan Muls said...

Salam maaf saya ingin memperbetulkan berkenaan tampal stem kat singapore sebenarnya adala oleh komando ggk...sebab saya merupakan junior kepada sjn bersara yang juga merupakan irg yang bertanggung jawab membuat sabotage tersebut...sekali lagi pembetulan bukan vat69 tapi komando tentera darat ggk

Iwan Muls said...

Salam semua maaf mencelah...apabila melibatkan kes antarabangsa risikan tentera diperlukan dan diguna pakai...ini kerja ggk...sebab.orang yang bertanggungjawab menampal stem semasa di singapore merupakan seorang sjn yg sdhpun bersara...saya sempat bersama beliau semasa beliau diarah melaksanakan tugas tersebut...

Anonymous said...

PERHATIAN KEPADA YG X THU.. .YG SMPAI PHILIPINA ADLAH GGK. .GERAK GEMPUR KHAS KOMANDO DI BWH ATM IAITU SPECIAL FORCE MLYSIA TIBA DI PILIPINA. .BKN KOMANDO 69 YG BWH PDRM TUU. .NI KOMANDO ATM

Anonymous said...

Sape yg bg pn jd bahan nk btekak

Anonymous said...

mudah mudahan pencerobohan ni cepat berakhir. Amin.

Love from Brunei, for Sabah.

Anonymous said...

Jgn la kita membezakan antara POLIS dn ATM....kedua-duanya benteng pertahanan negara....kita harus berbangga kerana mempunyai anggota keselamatan yg mempunyai kepakaran masing2...jadi sama2 la kita menghormati kesiapsiagaan anggota keselamatan kita....WE ARE PROUD TO BE A MALAYSIAN PEOPLE.....

Anonymous said...

Iye jek ntah2 ad org sje nk keroh kan. Keadaan soh lg berperang

Anonymous said...

tak kira la sape anto duit tu tapi kira cekap kemas dan rapi... jgn la kome layan indon tu sekali/sorg jer yang komen pon...abaikan jer...

HALAMAN BLOG AZAM said...

anyway, tahniah kepada seluruh rakyat Malaysia. nampaknya kita semakin berani dan semakin bersatu. BIAR KITA TUNJUK PADA DUNIA JANGAN MAIN-MAIN SAMA MALAYSIA AND MALAYSIAN!!

Anonymous said...

Tidakah duit 50 sen itu telah menggunakan psychology? : )

iera hasuah said...

komando perisik hebat terrr....

Anonymous said...

hahaha bukan vat 69 ni.hahaha rasanya kenal ma org yg p nih. huhuhu gud luck my kazen....

Anonymous said...

Hebat.!!!

Anonymous said...

Apa2 sjalah..ggk kh vat69 kh jnji tu semua utk kdaulatan negara kita...kita juz diakn kslmatan n kmenangan utk mrka..ok fine :)

Anonymous said...

terbaik bro...good job.

Anonymous said...

Kiram,Saat kamu suda smpi serunya utk mengadap kematian....bukan kami yg pinta tp kamu yg menghidangkn pertumpahan darah sendri..naseb tidak akan berpihak pada anda....malaysia commando juz w8 "green light"...after that,game over...

nopherlastangel said...

~ pernah gak buat syiling 20sen berlubang,,hee,,congrate to malaysian inteligencce ~

Anonymous said...

5posen bg indon sgt bernilai.. boleh buat sogokan dah..heheheh..

Anonymous said...

Ni ada video pasal GGK oleh history channel... perghhh..
http://www.youtube.com/watch?v=aiTRdJ7toUQ

Anonymous said...

X kisah la komander apa pun yg pntg dr Malaysia...apa la indon bkn negara kamu yg d ceroboh jd jgn msk campur hal org..kamu d terima d Malaysia ni pun ckp bgs sdh jgn byk ckp nanti tsunami dtg lg tu ke tmpt kamu. PENYIBUK

Peace said...

jangan komen lebih kawan sehinggakan memburukkan negara lain,belum tentu yang memberikan hujah tu orang indonesia'indonesia itu memiliki pasukan komando terbaik ke 3 didunia.

Anonymous said...

WAHAI SAUDARA2 KU YG ISLAM....JGN LAH KAU BERTELINGKAH DGN YG SESAMA AGAMA....KERNA PERTELINGKAHAN ITU AMAT DISUKAI OLEH KUASA BARAT....MAKA BERSATU LAH MALAYSIA DAN INDONESIA....KERANA JIKA BERSATUNYE UMAT ISLAM DI DUA NEGARA INI...MAKA KUKUH LAH KEDUDUKAN KUASA ISLAM DI RANTAU INI...AMEEN...

Anonymous said...

WAHAI SAUDARA2 KU YG ISLAM....JGN LAH KAU BERTELINGKAH DGN YG SESAMA AGAMA....KERNA PERTELINGKAHAN ITU AMAT DISUKAI OLEH KUASA BARAT....MAKA BERSATU LAH MALAYSIA DAN INDONESIA....KERANA JIKA BERSATUNYE UMAT ISLAM DI DUA NEGARA INI...MAKA KUKUH LAH KEDUDUKAN KUASA ISLAM DI RANTAU INI...AMEEN...

Anonymous said...

WAHAI SAUDARA2 KU YG ISLAM....JGN LAH KAU BERTELINGKAH DGN YG SESAMA AGAMA....KERNA PERTELINGKAHAN ITU AMAT DISUKAI OLEH KUASA BARAT....MAKA BERSATU LAH MALAYSIA DAN INDONESIA....KERANA JIKA BERSATUNYE UMAT ISLAM DI DUA NEGARA INI...MAKA KUKUH LAH KEDUDUKAN KUASA ISLAM DI RANTAU INI...AMEEN...

Anonymous said...

Operasi sulit ATM

Syaf Shimoto said...

Askar2 kite hebat...
Bangsa kita mmg bangsa yg hebat..
Kiram2..
sket lg karam le tu...
p kejut harimau tgh tido watpa..
bodo

Anonymous said...

Tak payah lah nak beza2kan grup mana yg hantar... Ygn penting pasukan keselamatan kita telah menjalani latihan yg amat baik dan cemerlang dan di sini lah kita praktik di lapangan. Apa2 pun kita dlm satu pasukan.

Anonymous said...

haah..yer la..vat 69 yang buat....buat nama jer..hehehe

Anonymous said...

yang buat kerja tu ialah komando ATM lah. Vat 69 under Kementerian dalam negeri jadi secara logiknya jaga keselamatan dlm Negara dan operasinya dlm Negara. ATM di barisan hadapan jadi tugas itu mesti diserahkan pada Atm.

Anonymous said...

Yang buat kerja tu komando ATM bukan Vat 69 krn, VAT 69 Polis dibawah Kementerian dlm Negeri. jadi tugas utama menjaga keselamatan dan ketenteraman dlm Negara manakala ATM adalah satu-satunya cabang pasukan di bawah Kementerian Pertahanan. Maka ATM adalah barisan Hadapan utk. mempertahankan Negara dan boleh diatur gerak sekira berlakunya peperangan atau konflik melibatkan Negara luar.Ini faktanya.

Anonymous said...

pah ni, sah kiram akan pindah rumah, takut dan trauma dok kat situ sebab komando malaysia dah sampai, hahaha.... padan muka kiram!!

Anonymous said...

saudara seislam ku semua. janganlah bergaduh sesama kita. walaupun kita berbeza negara tapi kita tetap Hamba Allah. janganlah kamu bermusuh dan berlawan sesama kamu.

di akhir zaman ini bersatulah kita memerangi dan berlawan tentera dajjal dan bukannya saudara seislam kita.

bukalah minda kita dan renungkan. kita di akhir zaman, fitnah dajjal semakin berleluasa.

saudara ku semua. bersatulah kamu x kira dari mana jua semua.

andai ada salah tutur bahasa saya, harap maafkan.

sekian.

Anonymous said...

Ni SB yg buat la..korg dok btekak 69 or ggk dorg pn pening tgk thread ni. Jgn laga2kn mana2 pasukan n jgn percaya benda2 yg xde sumber sahih. Tampal setem la ape la korg x terfikir ke yg tu mgkn latihan shj..kdg2 ade individu taksub ni sengaja lebih2 dlm cerita. Sudah2 la..

«Oldest ‹Older   201 – 248 of 248   Newer› Newest»