Saturday, March 23, 2013

KIRAM SAMAN MALAYSIA RM77.8 BILLION


Ketua Pengganas Sulu Jamalul Kiram III dikatakan sedang menyiapkan kertas tuntutan makhamah untuk menyaman Kerajaan Malaysia sebanyak RM77.8 Bilion atas dakwaan membangun dan merampas sabah secara haram,

Menurut laporan Akhbar dalam Talian The Manila Times.net saman itu akan dihantar kepada Makhamah Keadilan Antarabangsa (ICJ)

Jurucakap Jamalul Kiram, Abraham Idjirani memberitahu,saman tersebut merupakan reaksi kepada tuduhan melakukan keganasan yang dikenakan pihak berkuasa Malaysia ke atas lapan pengganas rakyat Filipina Kelmarin



32 comments:

Anonymous said...

Go ahead kiram and make a fool of yourself, your countrymen and your lawyers.

First and foremost, do you have the locus standi in your stupid claim??


-zahimi

Anonymous said...

terdesak sangat nak duit ni

rosezel said...

wow! very ambitious but in ur dream old man

usin said...

banyak tu aje? kenapa bukan 100 bilion? aku percaya yg kamu tak akan dapat walau sesenpun duit saman bodoh tu. dan mungkin sebelum bicara icj lg kamu dh dikebumikan....

HALAMAN BLOG AZAM said...

camana kiram@tiram ni kira boleh dapat RM77.8 billion. no ni kalau dalam maksud Feng Shui cina maknanyer "sama-sama kaya". kau ada amal Feng Shui ke kiram@tiram?

HALAMAN BLOG AZAM said...

kiram kau bagi alamat umah kau aku nak pos buku sejarah nak bagi kau baca. oppss... mata kau problem, kau suruh anak kau baca...

Anonymous said...

Sblm meneruskan saman tuh lbh baik ko g gali kubor tok nenek ko, tanya depa nape GADAIkan Sabah dulu?????????

Agak kalo xhati2 sok nnt anak cucu kite mau jadi meroyan macam Setan Kiram neh...sbb kemarok nakkn kuasa dan krn trlalu berdendam thdp bangsa sendiri , lalu ada MELAYU BAHALOL yg gadaikan negara pada puak HARBI ......

uncle G said...

what the hell setan kiram......you thing you what????dont talk like nonsense people.......go a head with you stupid brain!!!!!MALAYSIA ALLWAYS MALAYSIA......not for you and your bufflo army like terrorist...make violence our country....we never forget what you done to our country you and you bufflo army started first attack our land...then you want to make fool of you self????? what kind of human or animal like you!!!!

Anonymous said...

what the hell setan kiram!!!you and your bufflo army started make trouble our country kill our army then you want to claim the money!!!go ahead with your stupid brain!!!what kind of human or animal like you setan kiram????

Anonymous said...

bagus karim...eh....kiram.....nak jntan sulu....syg...x bper nak cerdik je.....hoho

MELAYUJATI said...

Yang si Gila Babi ni tak putus2 dengan kebangangan nye....KERAJAAN dia pun entah kemana nak saman pulak....

Anonymous said...

Bodohh piangg.....sendiri hidup nak pi Istana Malacanang pown minta diberi duit tambang, ada hati nak tuntut Sabah..puuiii!!

Anonymous said...


Thought of publishing a book and send it to the kirams -

THE PAUPER AND HIS SINKING BOAT.

Cover: Of course the so-pathetic self-claimed sultan's face.

Price???!! FOC

Preface: kirams would screamed tears reading such tragic incident.

Hmmmmmm...so saaaadddd!!!!!!!!!

Anonymous said...

go to hell kiram..we are malaysian..we are always behind in my country..u hit we...we all hit hard u back..go to hell kiram...

Dzul Fauzi Raduwan said...

Suka hati kau le kiram. Kita bagi dia sebutir je baru dia tahu.

Dzul Fauzi Raduwan said...

Suka hati kau le Kiram. 50 sen tak cukup hendak sebutir ke?

Anonymous said...

yg sebetulnya dia mau duit ja tu...buat kecoh satu dunia.

Anonymous said...

cilaka punya Tiram. Matapun tak nampak, duit pun Malaysia derma. ada hati nak bawa kat icj. moyang ko dah berambus dari Sabah pastu ko nak claim balik bila Sabah dah membangun. takda otak punya tua kutuktak sedar diri.

Anonymous said...

Kiram...o kiram..phui..kau mimpi saja

Anonymous said...

haaaaaakkkkkk puuuuiiiiiiiii...dengan ko punyer tuntutan....

Mohd Haris said...

Go to hell kiram! We are malaysian will protect all dignity and sovereign of our lands..you don't have any such entity to this claim. ..

Anonymous said...

DHLA TUA NYANYUK!!!!! AMAL SYIRIK PULAK TU!!! NMA JER ISLAM!!!! BUANG DLM TONG SAMPAH KIRAM NI!!!

Anonymous said...

malaysia negara yg aman dan bakal maju dlm 5,6 tahun lg...x dnafikan benda ni berlaku dr perancangan licik kuasa besar dunia utk menguasai selat melaka....faham2 sendirilah sape kuasa besar dunia itu yg tidak mahu melihat penyatuan umat islam diselat melaka...kerana dgn penyatuan umat islam dua negara malaysia n indonesia akan mnjadi sebuah lg kuasa besar islam di asia pasifik,selepas iran di asia barat....

kasut heel said...

sapa la ajar dia tuk wat tuntutan keatas sabah...org tua2 salu nyanyuk..dh pk cm ne nk ke kubur..ke dia pk nk bawak duit ke kubur?nk tanam skali kot...

kasut heel said...

betul ke palsu berita ni...?
tpaku ada persoalan..kenapa dh tua2 baru nk sibuk nk tuntut sabah segala..time2 nk pilihanraya kat msia...
agaknya dia nk dptkan duit tu tuk tanam skali time dia mati nanti kot..

Anonymous said...

50sen tak cukup.....hahahahaha

Anonymous said...

50sen tak cukup...hahahahaha

Anonymous said...


Biarkan si kiram lepas tu giliran Malaysia pula yg saman dia baru masa tu putih mata dia cari duit tuk bayar saman..huhh!!

Anonymous said...

Tak baik kata orang tua selalu nyanyuk. Issshhhhhh aku tak maulah nyanyuk2 niiii.

Ingat2...Nanti kita pun akan tua jugak.

Yang nyanyuk tu si kiram dalam gambaq tu aje....dia tu terlebih2 nyanyuk. Kasihaaaaaaaaaaannnnnn

Anonymous said...

wei Kiram. Sebelum kau saman Malaysia, ada baik kau saman FIlipina pasal tak iktiraf kau sejak Kiram II meninggal.

Hahhahahahahah

Anonymous said...

tu mcm seropa idea nuar jubo jekk tuu...

yg suka saman2, sbb nak dpt perhatiann..

heheheheh....

draff dah disediakan nuarr ni...

Anonymous said...

kiram ni ada penyakit gila babi, berjangkit dgn idola dia kat malaysia ni. siapa dia? faham2 jelah!