Tuesday, March 5, 2013

KITA DIHINA OLEH RAKYAT KITA SENDIRI!!


Mohamad Hanafi, ko sedar apa yang ko cakap?
Kalau rasa tak terima kematian anggota keselamatan kita ,tak perlu nyatakan dalam FB
Apa Perasaan Keluarga Allahyarham?
Ko Belajar dari Siapa? Tian Chua?
Ni Mesti kena rembat dengan polis Masa BERSIH, Sebab tu ko marah sangat kan??

158 comments:

Anonymous said...

study tinggi tapi bebal

Anonymous said...

Binatang punya manusia!!!! Keji seperti babi

Anonymous said...

belajar tinggi tapi bebal

Anonymous said...

Ni yg dikatakan jenis bodoh tak boleh diajar...pandai tak boleh diikut....cakap ikut sedap kepala lutut jer....phutuiii.

Anonymous said...

sembang je lebih... aku rasa sekarang ni pun mangkuk hanafi ni dah gelabah bewok dah ni bile ramai yg buat print screen statement fbnya... kesian UTM menerima ko sebagai warganya... mulut dan hati setaraf tong taik. anak siapa la ni..

ema ibrahim said...

Bodoh ! Tangkap ini org hantar kat sn . Biar dia rasa nyawa dh ujung tanduk

ema ibrahim said...

Bodoh ! Tangkap ini org hantar kat sn . Biar dia rasa nyawa dh ujung tanduk

Anonymous said...

complain je pandai. byk sangat main game ler tu~~

Louis Gubin Azrie said...

hanafi... saya rasa saudara perlu belajar undang2 sebelum membuat sebarang kenyataan. sebab polis xtunjuk lagak lah mereka terkorban. pihak polis pada ketika itu masih memberi ruang kepada sulu keparat untuk keluar secara aman tanpa pertumpahan darah sebab kalau sampai polis memakai pakaian perang maknanya, polis bukan lagi bertugas sebagai pengaman atau penyiasat mahupun penguat kuasa undang2 tetapi polis akan berperang. setiap pakaian seragam yang dipakai oleh pihak polis melambangkan tugasan yg mereka jalankan pada ketika itu. maafkan saya kalau komen saya melampau. tetapi. saya cabar kamu hanafai... ayu kita berjuang bersama pdrm. lo ada berani bro? gua berani. jom pergi berperang, barulah cara yang betul. untuk berperang, kita xperlukan arahan kerana kita adalah orang awam. ada berani? gua cabar lo.

bro ejad said...

Timbul lagi sorg si bodoH...student UTM tapi akal mcm katak...

azwan wan said...

mohamad hanafi..ko ckp mcm tu sbb ko x pnh rsa apa erti perang,..ckp memang senang...ko tu hanya yg ko tau duduk kat umah mkn nasi ja,..bg sy ko mati ni kerna mkn nasi ja,..lg teruk ko dgn cra mcm tu,..ko bg indentiti ko sa mau jumpa dgn ko secra berdepan,.jgn berni ckp kat fb ja,..paluii,..bodoh!!!

JiRul said...

kebangangan berganda

ninicute said...

Manusia jenis apa dia nie...

Anonymous said...

gilo nate ni.. bodo kot.. pakai helmet pun blh mati jgk.. mane die tau org tu xpkai helmet n baju kalis peluru..? die ade ke..? aku rase die ni banyak tgk Gerak Khas la.. tu klo serbu kat rumah2 org @ tmpt2 lain blh r pakai uniform n t-shirt bese.. dieorg pun tau maaa.. die ade akai n akai die lg bagus dari ang.. hahaha..

Anonymous said...

bodok mangkuk ni. penjenayah guna m16. kalau pakai pistol memang x lut la dgn baju kalis peluru. m16 guna peluru 5.56 garenti tembus baju kalis peluru. pakai pon x guna.

Anonymous said...

hantar dia gi sana pakai apa yang dia cakap....tgk ada berani ke dak??

Anonymous said...

Pendapat saudara hanafi adalah salah.. We should proud our Warrior who died in this War.. Kepada rakyat malaysia yang saya hormati, Tolong Jangan Hina atau Kutuk Wira kita.. tanpa mereka, kita tak boleh hidup tenteram

Anonymous said...

Budak ni bodo yg amat.mngkinmak bpak dia dk ajar..

Anonymous said...

Ad jgk mnusia yg bodoh cm hanafi nie. X kira la pkai bju kalis pluru o helmet skali pn klu da smpai ajal mereka yg trkorban dgn cara brperang, benda2 2 pn xleh mnyelmatkn nyawa mereka. Tp gugurnye mreka sbg wira. Dikenang slama2nye. Ko ad ke? Silap2 ko yg bnuh dri cz pic ko liwat ngan anwar al-jub trsebar lam internet..haha

Anonymous said...

Suh dia g sabah skang... pas tu bagi dia senjata tgk cemana.. mcm ni punya org pun ada lagi kat muka bumi ni.. ingat kan dah pupus dah.. tah tah budak ni org sulu.. mohon siasat.. bahaya dia ni..

Anonymous said...

cari bala nie org , tidak pandai mnghargai pngorbanan wira negara , kalau teda mereka , ko pikir boleh hidup kah tanpa pejuang negara seperti mereka , semoga ko sedar lah cepat2 , puikkkkkk

Anonymous said...

Taraf pelajaran yg tinggi belom tntu seseorg itu bijak...bijak dlm ertikata menilai kehidupan...sbb tuh wlpon sserg itu brpelajaran tinggi msh boleh terpengaruh dgn ajaran sesat...

Mangkok jamban neh dah taksub gaban dgn perjuangan parti sehingga sapa2 yg di luar partinya di anggap 'bodo'..sbb tuhla kuar pandangan yg BEBAL LAGI BAGHAL .....

Anonymous said...

Ini lah manusia yg x reti bhasa....aku xtau la,mak bapak die nie org filipino nie...jnis mnusia mkn tlinga babi kot....clake lahanat la kau whai mnusia bodo....klu stkt bljr tggi,tp bangang bangsat,x lyak kau tggl kt ngara mlaysia nie.....babi kau....!!!!!!

Anonymous said...

Belajar je tinggi tp akal letak kt lutut, ko ni mmg tak sedar dek untung, cuba ko di tempat mereka ape yg ko rasa...bodo macam lembu, ckp guna lutut bkn otak...!!!!

Anonymous said...

Mnatang bdak bangang....mak bapak kau org filipine ke ape...clake,aku rse bdak nie mkn kpale babi ke ape jnis ckp ikut sdap mlut....babi la kau

Anonymous said...

Mmg bodoh mamat Hanafi nih.. Harap polis ambil tindakan dkt sumer yang BERLAGAK PANDAI NIH.. Kepada yang bertugas:

Tika yang lain sedang lena,
Tika yang lain sedang mencatur langkah politiknya,
Tika yang lain sedang bergelak tawa,
Kau bertahan di situ kerana seruan,
Tanpa bantal atau penghawa dingin,
Tanpa kenal erti serangga pepijat atau lainnya.

Pergimu bukan kerana nama,
Pergimu bukan kerana wang,
Pergimu bukan juga kerana pangkat,
tetapi pergimu
kerana cinta kepada ibu pertiwi,
Kerana cinta kepada keamanan,
kerana inilah tumpah darahmu,
Bukan lelaki namanya andai membiarkan tanahmu diratah dan diinjak oleh penceroboh sial,
membiarkan penceroboh membuat onar.

Ketahuilah,
Gugurmu menjadi penguat semangat sahabatmu yang lain,
Gugurmu gugur perwira bukannya pengkhianat negara..
Gugurmu penyatu bangsa dan agama,

Harimau mati meninggalkan belang, perwira mati meninggalkan nama..
Selamat berjuang perwira negara..

Harimau Malaya said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Mmg bodoh mamat Hanafi nih.. Harap polis ambil tindakan dkt sumer yang BERLAGAK PANDAI NIH.. Kepada yang bertugas:

Tika yang lain sedang lena,
Tika yang lain sedang mencatur langkah politiknya,
Tika yang lain sedang bergelak tawa,
Kau bertahan di situ kerana seruan,
Tanpa bantal atau penghawa dingin,
Tanpa kenal erti serangga pepijat atau lainnya.

Pergimu bukan kerana nama,
Pergimu bukan kerana wang,
Pergimu bukan juga kerana pangkat,
tetapi pergimu
kerana cinta kepada ibu pertiwi,
Kerana cinta kepada keamanan,
kerana inilah tumpah darahmu,
Bukan lelaki namanya andai membiarkan tanahmu diratah dan diinjak oleh penceroboh sial,
membiarkan penceroboh membuat onar.

Ketahuilah,
Gugurmu menjadi penguat semangat sahabatmu yang lain,
Gugurmu gugur perwira bukannya pengkhianat negara..
Gugurmu penyatu bangsa dan agama,

Harimau mati meninggalkan belang, perwira mati meninggalkan nama..
Selamat berjuang perwira negara..

Anonymous said...

Manusia bodoh camni la orang nye.mintak2 la allah turun kan musibah pada ko,supaya ko bleh brpikir yng nyawa manusia bukan bleh main2 bli kat mane2 kdai runcit

anda berani said...

bdoh pnya bdak... klu ko brni kta jmp ba.. jgan brni d fb je.. mari dtg d dataran merdeka ne.. sial

Anonymous said...

klu ada yg pandai ilmu santau..antar ja santau kat mamat pengkhianat ni biar dia tau langit tinggi rendah..brcakap mcm pandai sgt tp BODOH!!

Anonymous said...

Hanafi...sebelum tulis komen tu fikir la dahulu...kami sebagai anggota keselamatan walaupun di hina,di kutuk,di benci...kami akan terus mara ke hadapan utk mempertahankan kedaulatan negara tdk mengira bangsa dan agama...CAKAP LAH SEBERAPA BANYAK PUN HINAAN,TOHMAHAN...matlamat kami hanya 1 utk menjaga keamanan negara dan melindungi rakyat...kami akan berjuang hingga ke titisan darah yg terakhir...

Anonymous said...

A warning to the people, the good and the evil
This is war
To the soldier, the civilian, the martyr, the victim
This is war

It's the moment of truth and the moment to lie
The moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight
To fight, to fight, to fight

To the right, to the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world from the last to the first

To the right, to the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world, it's a brave new world

A warning to the prophet, the liar, the honest
This is war
Oh, to the leader, the pariah, the victim, the messiah
This is war

It's the moment of truth and the moment to lie
The moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight
To fight, to fight, to fight

To the right, to the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world from the last to the first

[. From: http://www.elyrics.net .]
To the right, to the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world, it's a brave new world
It's a brave new world

I do believe in the light
Raise your hands up to the sky
The fight is done, the war is won
Lift your hands toward the sun

Toward the sun
(It's the moment of truth and the moment to lie)
(The moment to live and the moment to die)
Toward the sun
(It's the moment of truth and the moment to lie)
(The moment to live and the moment to die)
Toward the sun
(The moment to fight, the moment to fight)
(To fight, to fight, to fight)
The war is won

To the right, to the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world from the last to the first

To the right, to the left
We will fight to the death
To the edge of the earth
It's a brave new world, it's a brave new world
It's a brave new world

A brave new world
The war is won
The war is won
A brave new world

Ding Dong said...

Ni mangkak pny org.. Lol?!!

Samson Samsuri said...

Wahai semua saudara senegara ku yang berbilang kaum. Sepatutnya pada keadaan negara kita mengalami tragedi sebegini. Kita semua bersatu hati dan sama2 memberi sokongan pada pasukan keselamatan negara.. Walaupun kita tidak bersama-sama pasukan keselamatan dibarisan hadapan untuk mempertahankan negara, sekurang-kurangnya kita berada dibelakang memberikan sokongan moral disertai dengan doa agar mereka selamat dan negara kita kembali aman... Renungkanlah.....
"BERSATULAH KITA SEMUA SAUDARA SENEGARA KU YANG BERBILANG KAUM".

Samson Samsuri said...

Wahai semua saudara senegara ku yang berbilang kaum. Sepatutnya pada keadaan negara kita mengalami tragedi sebegini. Kita semua bersatu hati dan sama2 memberi sokongan pada pasukan keselamatan negara.. Walaupun kita tidak bersama-sama pasukan keselamatan dibarisan hadapan untuk mempertahankan negara, sekurang-kurangnya kita berada dibelakang memberikan sokongan moral disertai dengan doa agar mereka selamat dan negara kita kembali aman... Renungkanlah.....
"BERSATULAH KITA SEMUA SAUDARA SENEGARA KU YANG BERBILANG KAUM".

Anonymous said...

bljar tinggi2 k'bodohan + bangang b'tingkat2..mohamad hanafi i dare u..mric sni dtg sabah duk kat tmpat kjadian..ap anda rsa.. i think u will die even through u not going 2 war..kening lbh lerr engkau..ada berani dtg sabah hadapi musuh..bru pdan ngan muka kau.

Samson Samsuri said...

Wahai semua saudara senegara ku yang berbilang kaum. Sepatutnya pada keadaan negara kita mengalami tragedi sebegini. Kita semua bersatu hati dan sama2 memberi sokongan pada pasukan keselamatan negara.. Walaupun kita tidak bersama-sama pasukan keselamatan dibarisan hadapan untuk mempertahankan negara, sekurang-kurangnya kita berada dibelakang memberikan sokongan moral disertai dengan doa agar mereka selamat dan negara kita kembali aman... Renungkanlah.....
"BERSATULAH KITA SEMUA SAUDARA SENEGARA KU YANG BERBILANG KAUM".

dinda alam said...

Saya benar-benar rasa terguris hati ketika membaca fb hanafi. suami saya bertugas di lahat datu sudah hampir 3 minggu. anak-anak saya empat orang semuanya masih belajar. mereka sering bertanya khabar ayah. mereka rindukan ayah mereka. mereka bimbangkan keselamatan ayah mereka. sebagai seorang isteri beliau saya sabgat tak tertanggung apabila setiap kali beliau menghubungi saya meminta menjaga anak2 sebaik mungkin. tapi hanafi awak langsung tidak menghormati perasaan saya yang sentiasa bimbangkan keadaan suami serta rakan2 beliau. awak langsung tidak tidak menghormati perasaan anak2 saya serta anak2 mereka yg betugas di demi negara. saya sangat simpati kepada kedua ibu bapa awak..punya anak seperti awak. Alhamdulillah saya dan anak2 masih mampu bertahan dgn kata2 awak. Pesan suami saya kepada awak " sampaikan salam dengan lafaz assalamualikum kepada encik hanafi" .

Anonymous said...

Syg bpelajaran tp otak letak kat lutut..xpernah nak bsyukur gan pgorbanan barisan hadapan...sepatutnya org mcm ni yg ditembak mati oleh pceroboh tu biar dia sedar langit tinggi ka rendah..mudah2an tuhan buka pintu hati,AKAL FIKIRANnya nilai apa yg blaku sekarang

Anonymous said...

Apa lagi mau belajar? bagus pergi mampus la hanafi.. tiada guna punya orang.. kau bukan manusia.. sama macam binatang..

Anonymous said...

Orang yang like status ni pun 2 kali 5. Otak letak kat tapak kaki. Saya bangga dgn para pejuang ni. Wpun mereka gugur, tapi mereka gugur sebagai hero.... Budak ni jeles kut....kesian!!

Anonymous said...

cari dia sampai dapat weyhhh!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

cari dia sampai dapat weyhh!!!! kalo mak bapak dia kena cmtu... nk kata bapak dia bunuh diri jgak ka... respect org len la baii!!!!!

Anonymous said...

Kesian mak bapak dia dpt ank yg mcmni..muka mcm baik tp hati mcm syaitan...Malaysia x prlukan org mcmni berambuslah dr bumi Malaysia ni...

Anonymous said...

Aku btol2 malu seorang pelajar yg dididik n diajar tntang kedaulatan negara tp cetek akal fkiran rupenye..aku akan cri bdak nie smpai dpt sbb aku bkerja di UTM..mmg xlyak bljar di sini..

Anonymous said...

owg pas ni... pasir mas tu...patut le... nyanyuk gok deme nih... terlebih make budu ko...serabut perut arrr...

Anonymous said...

Hanafi Hram jadah ni. spesis bershit.. dia cemburu sgt lihat para syuhada dr kalagan POLIS di julang oleh rakyat..

Dia ni aku tau pencacai PAS.. tp tkpe balasan Allah akan ada bg manusia2 jahat angkuh mcm ni.. kalau bapak dia mampos kena tembak bru dia sedar diri..kalau abang/adik/sedara dia kena cincang dgn penjenayah baru dia tahu apa itu darah!!

xde langsung hati perut dan nilai patriotik... Nabi ajar supaya berkasih sayang.. kasihkan sesama Islam.. dia ni jd binatang anjing puak kafir.. ckp lagak pandai.. dia tk tahu kesengsaraan anggota keselamatan.. wei Hanafi ko igt ini main game Counter strike kt hostek ke bangang.. mahasewel LEMBU!

Anonymous said...

satu lagi barua mat sabun , apa polis buat pun salah , terlebih belajar jadi bangsat negara , nanti kalau ada sedara ko yg mampos kat sabah , baru tau bunuh diri ke tak , bapak dia dia ajar agak ai .

Anonymous said...

Ada org dah g cari kat utm nun. Padan muka cakap x pakai otak. Kesian. Terkenal sebab bebal dan bahalol.

Mohd Harith said...

hanafi2.. ko 2 bodo la.. ckp mcm bdak tadika ja.. klau ko brani ko g la sabah 2.. nk g sana pon ko takot tp ckp ja lebih.. bljar tnggi2 pon xguna klau brni ckp ja.. ko 2 kecut.. telor pon xda.. amek ko pnya burung 2 g potong bagi anjing la lg bgus.. klau ko 2 lelaki sejati ko g la sabah 2 g perang tgok.. aku rsa ko blik kmpung lg bgus la dok bawah ketiak mak ko.. org pling penakot ialah ko.. aku law jd polis aku plih tok bunuh ko dlu..aku tabit polis dgn atm coz diorg brani brtempur xmcm ko brni ckp ja..

Anonymous said...

Budak ni anak babi..

man pomen said...

brani tulis kt fb x de isi bro....brani ckp x de isi bro.....ke lu mau wa rembat lu smpi mti.....ha....!!!!lu mau tnjuk taiko lu bkn sni tmpt ny......kalo lu btl2 gentel dan BERTELUR lu pg la trun pdng skali pki lu pnye bju besi dan helmet lu skali.....x pyh ckp bnyk.....choi la lu nie.....agk2 x puas ati lu dtg shah alam seksyen 25.....lu ckp knl x man pomen....nmpk sgt la lu x de telor...ptong kasi anjing mkn la bro.....wt pe nk gntung telor 2 kn....wei kalo aq di pggl untuk berjuang skali kt lahad datu 2.....on accept la......bia aq mati demi memperjuangkan tanah air aq....ko phm x....bsr pahala ny....pk la

Anonymous said...

wei bdoh....sni ko

Syazani K said...

kau rasa kau hebat kah budak....sini kau budak bodoh kalau kau rasa diri kau hebat...aku budak sabah..jagan sampai budak-budak sabah datang cari kau.....sial kima babi punya budak hanafi...harap muka hendsem tapi bersih lagi air longkang

azliana azman said...

Ya allah kau ampunilah hambamu ini bukakan hati dan minda beliau ya allah... kepada ahli keluarga arwah kami doakan anda kuat dan tabah hadapi dugaan tepis segala tohmahan in shaa allah.... allah ada bersama anda

Buat perwira2 negara saya amat kagum dengan keberanian anda yang sanggup mengorbankan nyawa yg sanggup berdepan dengan musuh negara...

Ya allah tempatkan mereka di syurgamu ya allah...amin amin amin

gofery Anak Ngulu said...

otak babi ni..blajr tinggi2 tp pakai hidung befikir...

gofery Anak Ngulu said...

otak babi ni...tu la blajar telampau banyak ilmu..lps tu jd bodo...smpai bila2 la ni bodo...bljr tinggi...tp bfikir pakai hidung....

Zainol Abidin said...

Bodoh tak boleh diajar...cerdik tak boleh diikut...

Anonymous said...

konfem gampang ni penah kene terajang dgn polis mase bersih.. n konfem gampang ni satu family banyak masalah dgn polis.. xcaye cer cek..

Zainol Abidin said...

Bodoh tak boleh diajar...cerdik tak boleh diikut...

Anonymous said...

Bodoh pya org....ni jenis manusia yg tak taj bersyukur..kerajaan sepatutnya melucutkan hak keistimewaan sbg rakyak malaysia kepada sesapai yg menghina pahlwan yg terkorban semasa mempertahankkn negara.

Anonymous said...

Hmm hanafi oiii...u ni mmg masuk kategori sesetengah budak2 zaman sekarang ni yg kualiti lain macam betul...dah takde gred dah nk bagi...bercakap bukan main pandai. Tp bila suruh kerja belum tentu tahu. Tgk contoh di pejabat cukuplah...ada aje yg nk dikomplen...gaji nk yg byk aje...tp kerja nk yg mudah...nak yg sikit. Kerja di pejabat yg mudah pun tak reti...ini pulak bg pikul tanggungjawab jaga keselamatan negara...memang 10 sen pun tak gunala budak ni. Membazir duit je hantar belajar tinggi2. I dulu pun UTM jugak takde la mcm u ni. Cuba cek sikit...kalu belajar tu pakai ptptn, jangan nk elak bayar. Membazir je kalau i bayar cukai utk tanggung ptptn u ni. Bayar tau! Moga2 ada pelajar lain yg lebih bertanggungjawab dpt manfaat ptptn tu pulak nnt. Sendiri hidup pun jasa mak bapak, berdikari pun belun tentu pandai, dah pandai2 nk atur kerja org lain! Belajar pun belum tentu passs!!! Apa cgpa u?! Toksah main fb. Pi belajar biar penuh ilmu di dada. Kemudian praktikkan dan sumbangkan semula pd negara!

Anonymous said...

kenapa kena rembat masa BERSIH? Tian Chua tak ajar benda tu.. pencacai yg bawa cerita.. sat lagi nak kena saman

roslan said...

tinggi tahap pengajian pun apa gunanya...kalau tiada fikiran...bnayk makan makanan haram kali...anak lembu.. In Shaa Allah suatu hari Allah akan tunjukkan kebenaran..tp itupun kalau ko ni org yg terpilih utk menerima hidayah Allah...amin

Anonymous said...

budak ni tak matang lagi ni.. tak pun terlebih main Counter Strike tu yang dah rasa hebat sangat.. sampai nak kritik orang lain... lain kali pikiaq masak2 dulu sebelum nak cakap.. jgn tunjuk diri tu bengap sgt.. ni la kalu hidup suka menyalahkan orang lain..

Anonymous said...

Huhhhhh sbelum nk komen pn pk dl laa der....ko ni mmg cr nahas....ko xde kat sn bleh la....dorg ni dh dilarih...dorg mmg tau ape dorg...cumanye ALLAH lebih sygkan dorg....jgn smpai ko lak pecah kepala huhuhu...sengal bin baghal budak ni....xlayak jd warganegara malaysia ni....

Anonymous said...

Buang je kerakyatan budak bodoh ni. Nk ckp pun fikirlah perasaan keluarga mangsa.

Anonymous said...

Mulut mcm babi....kena ziarah bdk nie....pastu bawak dia gi sabah..suruh angkat senjata..bg pakaian lengkap spt nk berperang tengok dia mati dulu ke x..kena jd lauk ke x....

Anonymous said...

Publisiri murahan. Cuba jadi famous dgn cara org paling menyampah

Anonymous said...

Sblm ko tulis sesuatu blh x ko fkir dl ape sumbngan ko pnh bg kt ngra. Pleasela mcm org xberilmu je tls. Org pttnye doa yg baik2. Ko pg dl duk sana rase dl ape yg diorng rs sblm ko komen.

Sweetyka27 said...

Kau kena ingat bahawa cakap ni senang je... tapi nak buat susah! memanglah dia dok senang je di rumah aman damai di Malaysia ni krn jasa wira-wira negara. cuba kau dok mai lahad datu skrang ni, konfim tak berani nak dekat Sabah pun! wira-wira Negara kita terpaksa tinggalkan keluarga, hidup susah tak selesa, setiap saat kena berjaga-jaga dgn serangan hendap kotor pemberontak ni.. maut sentiasa menunggu depan Mata, kau boleh tenang ke? klu tak suka pun, janganlah kau hina wira-wira Negara kita yg berani ni apatah Lagi yg telah meninggal dunia. Kami yg di TAWAU jauh dr lahad datu pun takut& risau. apalagi rakyat yg memang dok Di lahad datu & semporna sana! Nasib ADA wira:wira Negara yg sanggup menggadai NYAWA MENJADI benteng Negara & pelindung rakyat!
HARAP org-org yg hatinya penuh Kebencian & Kebangangan terutamanya tali barut anwar yg mnjadi sponsor pemberontak krn kepentingan politiknya tanpa mengira NYAWA wira-wira Negara & rakyat Sabah ni, TAuBATLAH krn Wang, harga, pangkat itu Hanya mainan dunia yg fana! Tetapi perbuatan & Hati yg JAHAT Akan MENJADI KAYU API Di NERAKA JAHANAM NANTI! BERINGATLAH!
KAMI WARGA SABAH HANYA MAMPU MEMOHON KEPADA ALLAH AGAR BERILAH KEMENANGAN KPD WIRA-WIRA NEGARA KITA DAN LINDUNGILAH KAMI SEMUA DRPD ORG JAHAT YG BERNAMA ANWAR DGN ANASIR JAHATNYA ITU. AMIN YA RABBAL ALAMIN.

cikgu rokiah said...

Pandai tapi tak cerdik.....

Anonymous said...

Inilah padahnya bila ISA d hapuskan..rakyat yg anti kerajaan boleh cakap apa dan hasut apa pun tanpa d ambil tindakan..Nak tunggu malaysia huru hara baru nak bertindak? Undang2 yg ada amat lambat dan tidak dapat mencegah, bila kes dbawa ke mahkamah mengambil masa yang terlalu lama, dan peluang untuk lepaskan diri oleh peguam mereka akan luas..Kini rakyat kata kenapa tak tahan meka d bawah ISA,,Rata rata rakyat termasuk yg dikatakan Bijak Pandai pun tak tau ISA da tak ada..

Anonymous said...

Babi tak pernah orang...ni lbh hina dr babi...lps ni klau fmly dia kna bunuh jgn repot polis investigate sndri...

Anonymous said...

MENTALITI MACAI PR MEMANG CAMTU

Anonymous said...

pe guna ko dok kat malaysia ni. berambus la kalo ko rasa dok kt sini x selamat.

Anonymous said...

Ni manusia yang tak sedar di untung... blajar tinggi tak semestinya bijak.. Doakan keburukkan sesama islam tak digalakkan tp menghina sesama islam juga tak digalakkan TAPI dia ni patut dilaknati kerana menghina saudara sesama islam.. YA ALLAH.. Laknati lah manusia bernama hanafi ini... AMIN

Anonymous said...

entah2 si babal ni saja mgaku student utm..cuba rujuk kat utm sama ada org ni wujud kat sana..harap2 ada pihak berkuasa tangkap dia..bagi tkt free dtg sabah.letak dia di barisan hadapan pdrm & atm.. baru dia tau apa rasanya berada di sana.ingat Pdrm ni sengaja nak pergi bunuh diri..ada otak tapi tak pakai...

Anwar Berahi said...

memang celaka budak ni.. bodoh bebal.. puiiii!!!!!

Anonymous said...

Budak ni baru lepas sapu cat kat jubo nuar berahim...

Ali 69 said...

Bodoh. Otak letak kat kepala lutut. Bikin panas je baca komen lu

Ardzizul Affandi b. Mokhtar said...

Hanjing betul budak nih..... ckp lepas.... ikut nafsu... campak jee hanjing kt sana.... belajar tinggi tp BANGANG BERTINGKAT2....!!

Anonymous said...

Diharap pihak SKMM dpt menjejak mohamad hanafi (penghianat bangsa dan anak luar nikah ni) dan hantar dia duduk sehari dua d lahad datu..x payah ikut perang just duduk je...otak dh sama dgn otak babi...babi....bangsattttt!!!

Anonymous said...

hujah golongan pakatan Rakyat ini selalu mengunakan kisah Nabi SAW sebagai rujukan tanpa memehami dalil asal sesuatu keadaan sejarah. begitu juga hadis2 yang digunakan bukan dari kalangan hadis soheh dan muktabar. tujuan hanya satu agar manusia yang lemah dari kalangan umno (kononnya) atau orang awam yang tidak faham marhum hadis dan sejarah akan terpesona.

Taknik ini digubakan oleh penceraham dan Anwar merupakan antara pelopor gaya ini diMalaysia dengan mengunakan bahasa bombastik agar dilihat hebat dan berilmu.

masin ingat tak lagi siapa penguna bahasa 'masyarakat madani',

jangan terpesona dengan kisah dan sejarah Islam yang diceritakan tanpa memehami pengajaran dari keadaan semasa berlaku.

Anonymous said...

KAU ni TIDAK LAYAK digelar MANUSIA!! Lebih LAYAK di gelar BINATANG!! KAU TIDAK LAYAK JADI RAKYAT MALAYSIA!! KAU tidak faham macam mana rasanya BILA IBU/BAPA yang bekerja didalam pasukan keselamatan sanggup menggadai nyawa sanggup meninggalkan anak2 dan keluarga walaupun mereka berasa berat hati!..memang KAU DASAR BINATANG KEPARAT!!

Anonymous said...

aku tak pelik org camnie... pasal darah dia yg mengalir bukan darah anak pahlawan.. tp anak haram..

Anonymous said...

Apa punya manusia nie???????penyokong PAS ka ko nie????nama punya suci tp perangai macam anjing kurap!!!! Klu ko berani sgt...cni la dtg Sabah!!!kami penduduk sabah akan bangga klu ko dpt tumpaskn penceroboh2 tue.......2 pn klu ko ndak mati la...klu ko mati bgs mayatmu kami lempar jak p laut ksi mkn buaya!!!!!!BODOH!!!!!!!!

Anonymous said...

tlg la sesiapa yg dekat dgn budak hanafi nie...nasihatkan dia...aku dah meluat tgk muka mammat ni...

Anonymous said...

anak bohsia mamat ni..

fara hana said...

kuang ajaq!!!!pakcik aku terkorban ko kate bnuh dri,,setan!!!lahanat!!!ko ney yg patot di tembak kat kepala!!!mampos terus!!!

Anonymous said...

Budak bangang mcm ni mana berani, berani dalam fb saja.Masuk lokap pn gerenti dah kecut teloq.

Anonymous said...

Ni beruk bkn org...patut ikat dia kt tiang tgh2 org sulu tu.. Tgk brani ke x...mcm sial prangai.

Anonymous said...

Celaka manusia ni...patut hantar dia terus ke sana..biar kna tembak dgn pncroboh sulu tuh.hbs crita.

Anonymous said...

bdk uitm je?
hahaha. patut la bebal.

Unknown said...

aku cari fb dia tak jumpa..

Unknown said...

aku cari fb dia tak jumpa

eyqaaman. said...

Blaja tinggi-tinggi tapi cakap macam takde otak. ni kes main2 time blaja laa ni. kesian betul mamat ni.

skang satu Malaysia carik kau.. sape jumpa sila tangkap dia.. nak sangat publisiti murahan kan??

schamin merinduimu said...

SIAL JAK SI JANTAN NIYH. . .KLAU MAU DI CAKAP TU PIKIR BAH DULUAN. . .MAU CKP SUKA SUKA HATI JAK. . .BUAT APA BELAJAR TINGGI2 TP NDAK DIPIKIR NDAK ADA UTAK. . .GUNA UTAK BABIK APA ITU. . .KLAU KO RASA PA YG KO CKP TU BENAR KO PERGI SENDIRI JD SUKA RELAWAN PERGI JD OPS SULU. . .MAU. . .KAMI SEMUA CABAR KO NIYH. . .KO PKAI LA BJU KALIS PELURU KA KALIS BOM KA. . .KALAU TUHAN UDAH TETAPKAN AJAL KITA DITERIMA JUAK. . .BUDOH KO NIYH SI SIAL. . .

ahmad albab said...

kurang ajar!!!!

schamin merinduimu said...

sial jak si babi niyh. . .ndak digunakan utak kau. . .utak kau di lutut ka. . .klau kau rasa kau ckp tu ad btolnya. . .ak mau kau pg jd sukarelawan ops sulu. . .ak rasa kau yg lari duluan. . .ad kau berani ka?ckp bnyk tp pengecut. . .kluarga kau ndak thu ka apa yg kau buat. . .bikin malu suak kluarga kau. . .cuba kau yg tgl di sabah. . .ku rasa kau yg lari duluan ka semenanjung. . .budoh pnya si sial. . .

Anonymous said...

Dah buang la tu.....tau takut

Anonymous said...

pihak UTM kena sedar dan cari jalan betulkan budak2 dia (mungkin pensyarah pun sekali..)..buatlah banyak2 program kenegaraan, etc...memang kebanyakan budak kelate kat IPTA species camni. Dah la tak sedar yg IPTA bagi kemudahan kemasukan agak longgar pada mereka yg background agak miskin..jgn malukan kawan2 kelate kita yg baik-baik..kat member2 dia tolong tampar budak ni..

Anonymous said...

babi [punya orang..elok tembak bagi mampos..sia2 kau dok u tp perangai mcm sial

faz ismail said...

x pasal2 cari pasal bdk ni. kang dh kena maki bertan2. tu la x pk masa nak menulis. ikut rasa ati je kan. dah la tu kurang ajar pulak. mcm hebat sgt. fb dh xde sbb dh kecut telor la tu. dh takut. aku perempuan aku cabar ko jumpa aku. meh! kita tgk sape yg lbh berani. lai lai hanafi laiiiii....

Anonymous said...

Bodoh nye di tunjuk sgt.name je skolh tingi..nie ar anjing negara..sedar la woi mane negara ko b'pijak skrg.cmnie kew pemikirn owg ade kelulusn?bodoh dan bangang anda xperlu di tunjuk kn hanafi woi

Anonymous said...

wei beringatlah sikit...kalau bukan mak bapak ko bertapak kat bumi Malaysia ni..takkan adanya ko wujud di negara yang aman ni...lain kali nk cakap gn otak sikit...

Anonymous said...

aku dah x da gelaran nak bg kat si hanafi ni...sumer dah dpt kat dia...tp pelik gak...naper spesis babun yg hidup zaman purba ni x pupus2 lg...

Anonymous said...

Klu xtw ape2 jnglah suke aty post statemnt camni.sbb yg terkoban bkn ahli keluarga die sbb tu die ckp cmni.cube yg kne tu ahli keluarga.bg yg berdebar sumi/ister yg sdng bejuang disne nie Allah aje yg tahu cmne asenye.

Anonymous said...

mu 2 bodoh...
try mu duk tepat dy...aku raso mu nusuk dale lubang jambe coz takot...
kalu mu sero mu 2 hebak... mu g jadim sukarelawan untuk berjihad jugop di sabah nuh..mu jange duk kecek bodo gtue........ namokan aku jetik atah dado kan......ko mu nak stalak atah dahi..bengom la mu nie hanafi..... ngisah la wei... mu 2 muko mcm jabir rokrak,muko nakut apah..nak hino ag pejuang@wira negara kita..patut kito nie hormat n trimo kasih pado pejuang2x kito..mu nie manusio ko gapo???? ko mu nie mugo???? medu ah mu nie.....

Anonymous said...

Tinggi ke dak ni belaja? Tinggi ilmu ke tinggi bodohnya? Manusia mcm ko la pemusnah negara.....kalau lah aku dpt jumpa ko....aku nk sumbat bom kat mulut....br btl pepatah kerana mulut bdn binasa....bia meletop saru bdn ko br btl nm bunuh diri........

Anonymous said...

bro hanafi.x elok ko ckp gtu.ap perasan ko bila keluarga ko kena tembak?kalau sidh ajal mcm mana kita pakai pun ttp akan mati.so..agak2 la ckp gtu.kesian family dia.
naseb dia yg npk tu pebceroboh mau maju.kalau arwah x npk,dh mati askar msia.dor main kotor.ko kalau xtaw ap2 jd kt lahad datu baik diam.kami kt lahad datu ketakutan/so.jn buat spekulasi mcm ni.nk cri publisiti ke apa?siallaa...puikkk..

Anonymous said...

Utm la..bkn uitm

Anonymous said...

kita di kutuk oleh kelate, biasa la tu

Anonymous said...

ini lah manusia keturunan binatang cantuman babi+anjing.
ada binatang pandai lgi kasihan yg mad ni tarak otak langsung

Anonymous said...

woii hanafi woiii...ni org bnyk terpengaruh main counter strike ni...tu la org suruh g bljar ko g cCafe bt apa...

anyss said...

Assalamualaikum,
Wak malu ore pasir mah jah mu ni napi weh. Baru 2-3 ari dok utm, sero hebak benar la tuh...malu skit gak ko bruk makyeh.

mu gi dok ko denu napi weh? ko kapa tuber pong dok rajin naik lagi? kalu dok rajin gi lagi, dok senyak2 la...gi ngaji wi abih dulu. pah tu masuk palapeh, bulih jd left mudo tubik u. sene bulih kijo. baru mu reti dih lagu mano puak2 ni wak kijo. dok la komen mu srupo guno palo lutut. ko guano napi?

ko mu nusuk mano lo ni napi? NC jupo cari lah...kalu Nc mu juruh, dia wi amaran, kalu dia latoh...mapuh mu la keno pecat. mu nok kato gapo masa tu...nok royat mu pejuang negaro ko?

tok reti lagi aku kata gapo, tak tahulah weh Napi. monggok molek hu hu hu

Anonymous said...

Salam hanafi temberang nampak.awak cakap senang je..bodohla apala...kalau ko berani sangat ko pegi isi jawatan untuk ikut beperang kat Sabah..jadik mastermind...jangan ikut sedap hati ckp pihak polis kita..malulah duduk kat malaysia tapi mmburukn pejuang sndiri.... Ak rasa baik ko blah dari malaysia kalau asyik nk KOMEN kerja drg n HiNA dorang. Nmpk mudah tapi ko tak fikir dorang sanggup mempertaruhkn nyawa dorang demi keamanan.... JANGAN HINA para PEJUANG kita..

Anonymous said...

Hanafi tu beranak dlm kandang babi.. Tu pasal la perangai dia mcm tu

Anonymous said...

Polis KELANTAN, sila tahan budak ini. Inilah warganegara goblok yang menuduh polis membunuh diri. Lepas tangkap mamat ni, sila balun cukup-cukup sampai cirit. Kalau bapak dia kena tembak baru dia tahu perasaan macam mana. Masa tu kita kata bapak dia yang gatal nak bunuh diri.

Anonymous said...


bersyukurla dn taat setiala kamu dgn pemimpim yg ada..jgn semua duk sibuk nk jd pemimpin dn anggap diri sendiri lebih bagus dr org lain tetapi semuanye hampeh..PM sudah biasa dgn dunia pemerintahan sejak dr kecil,dr bapa dia lg..yg lain ape yg ada...jgn nti negara tergadai dek kerana org yg berlagak pandai dn bagus ni..bila dh xtau nk buat ape,cabut lari..
http://www.majalah.com/?classified:perlukan-pertolongan-untuk-dapat-balik-wang-dari-penipu-mohd-nasir-koperasi-halal-kedah-ku:91PP7TNV2Q
ini contoh org yg berlagak,xtau bisnes tp berangan lebih..sya salah seorang yg kena tipu oleh org yg menggunakan nama Allah dn Islam utk kepentingan diri sendiri..tp bila dh xtau nk buat ape,dia akan lari..byk dh dia tipu org islam,duit kami..berjuta2.....dlm politik pun sama,jgn terpengaruh dgn org yg mcm ni..mereka xde pengetahuan dlm mentadbir negara...jgn biarkan negara plk dijadikan taruhan...
http://berita-harian-online.com/kedai-serbaneka-halal/
gambar keparat

Anonymous said...

ajal maut ditangan allah...kita pakai baju kalis peluru setebal mana pun...kalau dah ajal tak siapa yang boleh duga...

Anonymous said...

Babi sungguh budak ni,kerajaan malaysia tarik blk dia punya ptptn,kerana dia bukan rakyat malaysia.lucut dia dri uitm, rampas ic dia dan hantar dia kat geng sulu d lahad datu.buat ic btu negara mana dia nak,

Anonymous said...

belajar setinggi mcmna pun kau HANAFI!!! tapi cara kau seumpama kau x perna blajar....

Anonymous said...

bodoh,mu ckp pandai,kalau perwira tu salah seorang ahli keluarga kau,br kau tau,masa tu cuba la ckp mcm gampang...patut kau dihantar kat lahad datu,kalau ditembak mati,comform aku buat majlis kesyukuran...babi ckp xtgk keadaan...manusia xreti berterima kasih..esok lusa kau ada masalah,jgn kau berani cari polis..silap2 terserempak dgn aku,hbs aku pijak2 kau...bodoh banggang...

Anonymous said...

amek kaw... hg kta hg terarr. piiiraaaa... puitthh... klu aku jmpa ko aku msti kencing ats ko punya muka... bangsattt.....

Anonymous said...

hanafi banggang kau penah pakai ke baju kalis peluru dan helmet kevlar tu smua? benda tu smua kekadang melambatkan pergerakan... kau ingt mcm pakai stokin atau seluar dalam ke.. kau pun kekadang malas pakai selaur dalam. senjata yg pasukan keselamatan tu bawa pun dh berapa kilo berat, campur perluru lg.... mai sini aku bungkus kau dgn kevlar pastu welding baju besi kt badan kau... ambik senjata apa kau nak n then pegi la berdepan dgn lanun sulu tu smua.. bru kau tau langit tinggi ke rendah.

Anonymous said...

hanafi banggang kau penah pakai ke baju kalis peluru dan helmet kevlar tu smua? benda tu smua kekadang melambatkan pergerakan... kau ingt mcm pakai stokin atau seluar dalam ke.. kau pun kekadang malas pakai selaur dalam. senjata yg pasukan keselamatan tu bawa pun dh berapa kilo berat, campur perluru lg.... mai sini aku bungkus kau dgn kevlar pastu welding baju besi kt badan kau... ambik senjata apa kau nak n then pegi la berdepan dgn lanun sulu tu smua.. bru kau tau langit tinggi ke rendah.

Anonymous said...

wei x baik tau..cbe kalau yang meninggal tu adik ko sendiri, abang ko sendiri, anak ko sendiri, kawan baik ko sendiri... ade ko nak cakap diorng mati bunuh diri..memalukan universiti sendiri je..istigfar banyak2 m.hanafi...

Anonymous said...

wei x baik tau..cbe kalau yang meninggal tu adik ko sendiri, abang ko sendiri, anak ko sendiri, kawan baik ko sendiri... ade ko nak cakap diorng mati bunuh diri..memalukan universiti sendiri je..istigfar banyak2 m.hanafi...

Along Zufren said...

seorang lagi manusia yg cetek akal telah wujud...
sedap mulut berbicara...
elok mati dibunuh sahaja...
buat apa hidup di dunia...
kalau akal telah buta...
belajar tinggi tinggi...
tapi iq umpama babi...
umpama seekor binatang keji..
oi!!!
pegilah mati...

Anonymous said...

bg malu budak kelantan~~

Anonymous said...

NI NAMANYA BODOH TAPU BUAT2 BANGANG

Anonymous said...

budak utm patutla..berlagak pandai tapi bodo

Anonymous said...

kesian kan la budak ni, da la tak cerdik agama pun kurang,kesian kesian. cari ilmu lagi ye kesian tengok kau ni

Anonymous said...

Mohamad hanafi...detail yg dsiasat...asal kg.sg tendong,pasir mas kelantan...pernh sekolah d sek.men.keb tendong..umur 26 tahun...

Anonymous said...

org mcm sepatutnya anta kt lahad datu biar mampus kena tembak..ank haram

Anonymous said...

salah satu produk dari pakatan haram bodoh bangang tahap cipan

Anonymous said...

Salam..aku sbnarnya kenal hanafi ni n ada fb dia..aku tau ape dia post tiap hari..ni adalah salah 1 fake..nama sama ngan org asal yg post tp gambar dia tukar..korg cuba tgk la address tu xkn facebook ja..patut ada facebook/#### kt blakang tu..lg 1 tgk profile pic ngan pic kt comment tu mmg xsama..kalau nk tau sape yg btol pegi cari org yg 1st comment statement tu dlm fb (Mitti Izzati Izzati)..dia tau Muhammad Hanafi yg mana start post statement ni..yg dalam gambar tu kawan aku..skrng dia dh wat polis report pasal ni..admin blog ni sila delete supaya xbertmbah org fitnah dia..thanks..

neoultra7 Amy said...

sbb tu semu org geng pembangkang minta akta buang negara di mansuh kan . kalau akta tu ada lg . elok buang negara je budak ni . siapa la mak bapa ko ni . klu dorg tau msti dorg bunuh ko time kecik .

Anonymous said...

Nama dia ni kene tukar hanjingfi.. Nama hanafi nama org baik.. Kepada Ibu bapak budak ni.. Anggapla anak tuan puan ni dah mati.. Kerana masyarakat dah tak boleh terima manusia camni.. Penagih dadah pun lg pandai berfikir..

Anonymous said...

mase exam dlu meniru..masuk utm pkai kabel...patut la otak mcm otak siput..bebal...berfikir mcm baru lps kn todi...cmnie nk jd generasi pemimpin negara..hancusss

Anonymous said...

jgn setakat main cs ko da nk ckp mcm2..jgn jd manusia xsedar diri..ni la yg owg ckp bangga ngan diri.. ad ko amek taw mcm mne dorng keje ..ad ko taw ke dy xpakai baju tu..ckp senang la weyh..ko pegi la kat sane..tgk mcm mne..owg tu da tlg jage kedaulatan negara pn da kire baik..meyh cni ak nk ckp..kite ni, jgn hanya berlagak dengan keje kite je, keje owg lain kene dalami gak..baru lah boleh nk bercakap..bodoh

Anonymous said...

Apa nak pelik, kan remaja n belia skrg di ajar utk menjadi kurang ajar kpd pemimpin terutamnya pelajar2 universiti. ni la hasilnya... makin tinggi belajar, makin sempit pemikiran

Anonymous said...

Budak ni ank sulu aku rasa...hahahah bg je dia pkai bju bsi ngn helmet kevlar tu kompom termasuk bibird dia....alamak bro ckp bole la bro...lu sape nk ckp diorg yg gugur xlayak di gelar wira?lu sape bro???blah la lu..lau lu terbaca post atau komen ni lantak la ngn lu...lu tau bso kan btg je...ko ingt diorg g sne wt pe?joget lambak??bodoh tol jd org..aku yg sek tak bper nk tinggi ni pun terharu n bngga ngn pengorbanan mereka perthankan negara.lu apa bikin??aku yg pompuan ni pon lau d suruh jihad aku nk la bro...lu x phm org ade ank bni di tinggalkan...lu ni mmg ank sulu sula la...hangin tol aku...

Anonymous said...

Ni mesti mak bapak dia org sulu.. itu yg mcm nih..

Anonymous said...

Ni mesti mak bapak dia org sulu.. itu yg mcm nih..

Anonymous said...

keybord worriors

Anonymous said...

kalau mamat haram jadah ada kat depan aku memang kau hentam punya!!

Anonymous said...

nnt kluar la plak statement......FACEBOOK SAYA DI HACKED OLEH ORG YG X BERTANGGUNGJAWAB.......MIAHHAHAHHAHA.....cheap sale punya alasan.........

Anonymous said...

Padan muka ko hanafi. Berbabi babi di babikan. Tu la sape suru cakap bukan bukan. Babek khak petuiiiih..

Anonymous said...

Salam, Admin, minta tolong remove post seperti dilampirkan dalam gambar di bawah..statement dalam gambar tu mmg saya tak setuju tapi org sebenar yang update status bukanlah seperti dlm gambar...kalau admin ada perhatikan dekat bawah ada yg komen, namanya miti Izati Izati, saya ada msg dgn dia dan dia katakan org lain sebenarnya yg post statement tu...tapi org dalam gambar tu dah dianiaya...
satu lagi kalau admin perhatikan gambar profile yg besar dekat sebelah kiri wall 3/4 komposisi nya warna putih dan selebihnya hitam...tapi gambar profile pada status telah dicrop dan cebisannya kita dapat lihat warna hitam separuh dan putih separuh..yang menjadi persoalan, adakah gambar pada status lain dan gambar di profile lain...atau adakah mohamad hanafi sering tukar gambar profile.lagi satu persoalan, kenapa perlu di crop pada gambar di status?. Bukankah lebi asli sekiranya gambar pada status dikekalkan.saya lampirkan sekali bukti saya msg dgn miti izati izati...harap admin dapat beri kerjasama...p/s: sebenarnya miti izati izati tak bagi post benda ni...tapi untuk kabaikan bersama saya bgtau admin jgak...harap admin tolong beri kerjasama kerana ini membabitkan maruah dan keselamatan seseorang. PEACE http://www.facebook.com/photo.php?fbid=278182412312889&set=a.177972702333861.38816.100003633986728&type=1&theater

MELAYUJATI said...

Babi ni memang penganut Pembangkang ni, kencing bercabang lagi sudah nak tunjuk belagak, ko ni miskin segalanya dunia akhirat, askar polis tu tak buat salah pun dengan ko apasal ko menghinakan mereka. kalau tak suka diam je tak payah nak publishkan, oooo ingat ramai akan sokong ko leye, cuba tgk sekarang seluruh dunia akan mengutuk ko, bahkan gelaran BABI x 1000 akan ditujukan kepada ko, apa yang ko dapat? silap2 haribulan UTM akan ambil tindakan kepada kamu....macam mana nak dapat ijazah kepujian atas kalau hati ko yang masih muda itu telah dipenuhi dengan hasad dengki yang tebal? belajar ni kena hati bersih baru pelajaran akan masuk, bila lulus cemerlang baru gunakan ilmu itu untuk membangunkan negara dan keluarga bukan digunakan untuk menggigit tangan yang bagi kamu peluang kamu belajar kat IPTA tu. Tapi balasan jahat sekarang ni dapat cash tau, cuba tgk tujuan ko tulis dalam face book untuk memfitnah anggota keselamatankan? sebaliknya sekarang fitnah tu telah berbalik kepada ko bila ada orang printscreen FB ko untuk dikutuk oleh manusia yang normal dalam dunia ini, ingat! bukan malaysia tau tapi satu DoNIA tau....

Anonymous said...

Harap ISA akan diwujudkan kembali....

Anonymous said...

Belajar kat u blom tentu pandai...rajin baca buku menghafal bagai kotttt.pas grad ni sila blk kg tlg mak pak ko je yer napi coz smua kompeni xnak amek ko keja.xde perikemanusiaan ko ni.

Anonymous said...

Dia ni bljar dri tian chua kowt....sial betol la ...

wa said...

Dia ni kena balik rumah dan tanya MAk dan BAPA dia..semasa diaorg bersetubuh dulu dah ada sijil nikah ker belum?..Sebab perangai dia ni semacam jer..Yg bisa perangai camni selalunya datang dari anak2 luar nikah.Duduk dlm malaysia tapi cakap macam dia ni duduk kat isreal.

Anonymous said...

memang sorg yg tak tau menghargai nyawa... boleh lepas cakap sesuka hati saja.. agaknya bagi dia berjuang utk reformasi dan Bersih lebih mulia kot. Belum berkeluarga kot, nanti bila dah berumahtangga baru dia tahu bagaimana keadaannya bila org luar menyibuk urusan rumahtangga dia. Kita di sini tak tahu apa dan bagaimana keadaannya jadi tak seharusnya keluarkan kenyataan sesuka hati. Inilah hasilnya bila ramai diberi peluang belajar di U, kualiti belum tentu bagus sebab tak semua bijak.. rajin baca buku, lulus periksa,, dah dpt tiket masuk U... so yang bijak tp malas belajar tengok ajelah... atas kelalaian anda, anda memberi peluang kepada golongan seperti ini bersuara kerana menyangka mereka itu sudah hebat.