Wednesday, March 6, 2013

KITA MOHON KERAJAAN HANTAR PELUKIS INI KE GROUND ZERO/RED ZONE

ZUNAR YANG BAHLOL,BERAPA SEN DAPAT LUKIS NI?

ART SAAD YANG BAHLOL JUGA


PEMBANGKANG MEREKA TAK PERTIKAI ARMY MEREKA NAIK KOMERSIAL FLIGHT


Kerana terlalu mempolitikan sesuatu benda, kali ini aku percaya mangkuk2 ni terutama Zunar akan menerima tempias yang hebat, tindakan menghina Pihak Keselamatan tanpa fakta dan bukti yang kukuh amat memalukan, Rujuk lukisan Zunar, dia ada mengatakan mana pergi sukhoi MIG Hornet F15 Tiger, Wahai Zunar tahukah anda,apa yang kau tanya itu semua pesawat Pejuang, Bukan Pesawat pengangkut...
Kau pun keliru apa yang kau lukis sehinggakan kebodohan yang amat sangat telah teserlah dalam lukisan kau, menghina Najib dan Rosmah mungkin ramai yang suka, tapi bila kau menghina Pasukan Keselamatan, aku percaya Satu Undi POS pun Pakatan haram jadah ini tidak akan dapat pada PRU13...
Jangan ingat dakwat dan kertas lukisan bodoh ko ini akan melemahkan semangat Pasukan Keselamatan Disana?

Ayuh kita buat tanda sokongan, kita minta kedua-dua orang mangkuk ini dihantar ke Lahad Datu bersama-sama ATM dan PDRM, untuk melukis situasi sebenar disana....
ada berani Zunar dan Art Saad???

25 comments:

Nizam Din said...

cuba la diorang ni berpolitik dgn menunjukan pretasi mereka membangunkan kawasan yg mereka perintah... ni perangai macam budak2 sekolah rendah..... lgi teruk lgi nak kutuk org yang menjaga kselamatan negara...

Anonymous said...

Datang sabah la. Mungkin dia x pernah naik kapal terbang tu

Kutukan Dewata said...

SALAM,
ITULAH MASALAH YANG SERING MELANDA MANUSIA YANG MEMILIKI SEKETUL DAGING YANG BERNAMA HATI.KETULAN DAGING MILIKNYA TELAH HITAN LEGAM.

ORANG PAHANG KATA HITAM GEDUANG!!!!

Lihaizah Romli said...

Zunar dan art saad tu komunis

FacEbOokz StaLkEr said...

Haaaakkktuuiiihh~~~!!!

Anonymous said...

kita mempunyai pembangkang yg otak longkang.

Anonymous said...

hairan sgt benda ni nak dipolitikkan.. mahu tau org2 disabah ni rasa x selamat, risau.. bila dgr ada polis, askar dr luar dtg mbantu perasaan tu ada senang sikit..tp itu pun x mampu nak tido lena tahu.. jd kehadiran anggota keselamatan amat dhargai dan diperlukan.. klu setakat blwan tgn inshaAllah mampu org2 sbh mau melawan tp klu dgn senjata? sebab negara kita bkn mcm negara lain yg senang2 beli senjata jd kami memerlukan anggota keselamatan.. 2org ini klu nak politik sgt dtg sabah rasa mcmn keadaan sini.. dan klu rasa apa kerajaan buat semua salah, baik ko (merujuk org2 pembangkang atau pendek akal) kumpul penyokong2/org2 ko dtg sabahmembantu.. klu tidak dpt pegang senjata ko tlg bg mkn org2 d LD tu, jadi penggawal kg disitu dan daerah di sabah ni..ko ingat sabah ni kecikka.. ada byk daerah dan kg2 mau dijaga tau.. bunyi bykla, tp apa ko dgn parti ko ada buat..kutuk dan kutuk saja.. ada bantuan kamu bagi.. jejak kaki pun tidak berani.. masa bersih ko berani, sebab polis pancut air saja tp ni lanun bg mortar.. ingat2 sikitla skrg masa kacau apa jenis fahaman poltik kena bersatu.. klu x semua putih mata.. renungkan..

ALANG said...

kalau mcm ni depa punya perangai kat pasukan keselamatan...kutuk pasukan keselamatanyg menjaga keamanan negara mcm2 .....kalau kalau ler depa memerintah apa depa nk buat ngan pasukan keselamatan ni...adakah di bubar/ dipecat ke / diberhentikan ker pasukan keselamatan yg depa gelar mcm2 ni...cer fikir2 kan

Semut Merah said...

Dia akan cakap apa bro. Kerja berperang dan petahan negara ni bukan kerja dia. Itu kerja polis dan askar. Ini orang tiada semangat patriotik kepada negara. Cari makan dan beri anak bini makan duit haram tu pasallah otak persis anak haram.

Anonymous said...

Lahat Datu ...Minah Suluk dgn pak jubur

anita : bang jom kita kawin
Nuar : Sabar lah sayang.Kenapa ni sayang?
Anita : i mengandung anak abang ?
Nuar : apa !!!
Anita : jom kita kawin, I mengandung
NuaR : U ulang lagi i Saman u

Anonymous said...

minta kbenaran. ada someone comment letak sajak "untuk yg bertugas".. sy nk pinjam sajak tuh utk share.. terimakasih

Anonymous said...

sedey mama aku baca apa yang depa tulis... siap lukis lagi... abahku di sana tu tahu,,, pegang senjata,,, maaf katalah... aku malu kalau ini calon pemimpin mahu jaga ini negara, buta hati kah apa? nyawa saudara di sabah terancam tu, kau ingat nyawa mereka murah2 kah mcm air asia tu boleh ikot musim jual2... mcm mana kau mahu jadi contoh pemimpin kalau belaku bencana sibuk menperlekehkan org,,,, hina orang,,,, kalu ingat cukup ka nilai gaji mereka2 yang naik "air asia" mcm kau lukis tu nak di bandingkan dengan nyawa mereka ha? sibuk jak mengata orang lain teruk, tapi apalah usaha yang telah kau buat membantu? macam murah jak nilai nyawa tentera y di hantar tu kan.. kalu teruk2 pon kerajaan sekarang ni tapi mereka ada usaha menjaga dan mempertahankan apa milik negara ini.. kalian? apa kalian telah buat sekaran? sibuk bercerita pru la.. politik la... masalah besar indak mahu sama2 fikir,,, xmampu berperang indak apalah... buat apa y mampu untuk membantu,lepas selesai masalah di sabah tu... bantai la berpolitik mcm biasa... ak pon indak kisah cerita2 politik... y penting fokus masalah y ada.. jgn ingat bila negara kena ceroboh ada masalah... oh itu kerja kerajaan biar kerajaan selesai... malu sungguh.. kami rakyat pon boleh pikir.. ini orang hebat2 pasal politik, buta... ak 1 keluarga hanya mampu berdoa agar abah aku pulang selamat dan keadaan sana pulih mcm biasa, adek ak 7 tahun lg matang bah berfikir... hari2 tanya bila abah mau pulang,, cuba kau d tempat mamaku, ari budak kecik ty bila abah mahu pulang? apa mama ak mau bilang ari,, air mata jak dia kasi jawab.. hormat org lain sikit, kalau betul2 mahu jadi pemimpin!

Anonymous said...

HaHaHa..
Lawak2..

Anonymous said...

Mari kita orang2 SABAH bersatu menentang cara berfikir orang2 yg berhati busuk dan cetek akal, aku bersyukur jd orang Sabah yg berbilang kaum Dan kita tahu bila masa yg kita patut Bersatu.

Anonymous said...

Hahahahahahahah....u ulang I saman u...

anyss said...

Assalamualaikum,
Jawapannya mudah aje: CONFIRM dua2 angkat langkah seribu ....tak payah tanya hu huhuhu

Bukannya berani sangat depa dua ni

Anonymous said...

Tak payah layan 2 ekor otak kartun tu.Apa kerajaan buat semua dia persendakan.Bila dia lukis kartun dia tak rujuk berapa kapasiti kapalterbang Air Asia(Airbus) berbanding pesawat tentera dan juga kelajuan antara kedua duanya.Ingat pandai dan lawak sangat kartun mereka tu?Kalau dah cukup bagus kenapa tak terbitkan buku macam The Lat's? Aku cukup meluat bila ada yang ambil kesempatan dalam keadaan macamni.Nak tunjuk pandai tapi bodoh bangang.

mett JR said...

Apa kata org sabah yg sebok dok TUKAR tu,kasi jadi KEKAL..Kekal kn pemerintah yg lebih prihatin ttg keselamatan org2 sabah...

Anonymous said...

tak payah saman dah....tangkap bunuh je tros....xde sekolah punya budak.....perwira2 kita tgh bermatian di medan perang....dy selamba boleh persendakan hal2 mcm ny.......klu ko bg MALAYSIA ny kat pembangkang...lom tentu lg r dy akan wt macm mne kerajaan wt skrg....sedar2 lah diri sikit....dh bnyak kerajaan bg demi rakyat malaysia.....jgn jadi baruah pembangkang lah bangang...kang dh kene mcm SAIFUL baru tau.......

Anonymous said...

jangan di layan si bodoh (Zunar & Art saad) ni.... cakap lawa konon..... xyah perang laa... kalau bergaduh pun belom tentu dia berani ke depan.... puiih!!!

Anonymous said...

Aku heran dengan kebodohan melampau dan munafiq teramat penyokong pembangkang terhadap negara Malaysia.Yang berperang dengan penganas SULU adalah negara bukannya peperangan parti politik. Kenapa nak kutuk dan hina perwira-perwira negara kita? Semoga Allah menjahanamkan mereka semua sebagai hancur dan jahanamnya musuh negara.

ain said...

Mcm ni ke nak jadik pemimpin negara? Silap2 bukan lahad datu tergadai.. kalo pembangkang la yg mempimpin esp DSAI tu.. mmg MALAYSIA skali digadainye.. pengikut2 dsai ngan pembangkang-2 lain mmg takde hati, takde perasaan, xde otak, xde pelajaran.. sbb tu pengorbanan anggota2 keselamatan x dihargai.. malah diperkotak-katikkan nyawa mereka yg tergadai..ya allah..arwah papaku seorang polis pesara yg baru 2thn meninggalkan kami..setiap kali baca kutukan dan hinaan terhadap pdrm laju je air mata aku mengalir..ibarat hinaan dan kutukan tu ditujukan pada papa pulak..al-fatihah utkmu papa..im prous to be ur daughter..hidup PDRM! Hidup ATM!

Anonymous said...

AYOYO.... KASIAN INI ZUNAR ...DIA NI BOLEHLAH DISAMAKAN MACAM KARTUN FLINSTONE. ZAMAN BATU PUNYA ORANG. MANA DIA TAU APA2 PASAL K/TERBANG. ITU TADIKA PUNYA BUDAK PUN TAU K/TERBANG TARAK ITU MACAM GANTUNG2.

PATUT DIA SENDIRI GANTUNG DIA PUNYA KEPALA SANA!!! DAMP FOOL MORON!

ITU LAIN2 PUNYA ORANG ADA DENGKI SAMA ATM NAIK ITU K/TERBANG KA? AYOYO. APASAL HATI BUSUK SANGAT SANA??? SENDIRI MAU INGATLAH ITU ATM SUDAH BANYAK BAKTI SAMA KITA, LAGI MAU HATI KOTOR BUSUK KA...DAMP STUPID MORONS.

Anonymous said...

AYOYO...ADA BODO JUGAK PUNYA KARTUNIS. . KASIAN ITU ZUNAR ..DIA INI SAMA MACAM ITU KARTUN FLINSTONE. ZAMAN BATU PUNYA ORANG. MANA DIA TAU APA2 PASAL K/TERBANG. ITU TADIKA PUNYA BUDAK PUN TAU K/TERBANG TARAK ITU MACAM GANTUNG2 SEMUA ITU BARANG2..

PATUT DIA SENDIRI GANTUNG DIA PUNYA KEPALA SANA!!!ITU LAIN2 KARTUNIS SAMA GENG SAMA BODO PUNYA ORANG. DAMP FOOL MOROMS.

KASI SET DEPAN FIRING SQUAD BAGUS!
OR KAMIKAZE STYLE..KEPALA KASI POTONG !

Anonymous said...

Bila org bodoh nk berpolitik cmni la jadinya..bodoh tak bertempat.. Kalo ye pun nk membangkang, cerdik la sikit baru org yakin ngan pembangkang.. Ni tidak terang2 menunjukkan kebodohan..