Tuesday, March 19, 2013

PENGORBANAN PASUKAN KESELAMATAN TERUS DIPERTIKAI


Aku rasa ni yang paling baru,
Simple, dia kata bukan WIRA
Kalau bukan Wira apa yang sesuai?
Jangan Berani hentam dan belasah PDRM/ATM
Kalau tak tau situasi sebenar kat sana,
Aku harap ini penghinaan terakhir Kepada Pasukan Keselamatan daripada Rakyat Malaysia sendiri



13 comments:

Anonymous said...

Apa masalah mentaliti masyarakat kita hari ni... komen tak fikir panjang ikut sedap hati seolah ada semacam perasaan hasad dengki dalam jiwa. Syahid akhirat dalam kes ni difatwakan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan dan sememangnya merekalah yang berhak... Engkau tidur lena di rumah orang lain berjuang hingga ketitisan darah terkhir masih lagi nak memperlekeh kematian dan keperwiraan orang lain, Dengki sangatlah tu.

Anonymous said...

YG CKP POLIS TAK BERANI TU YG PONDAN..CKP KT DLM FB BOLEH LA..KAU LA PEGI LAHAD DATU KALAU BERANI..SETAKAT CKP BERDEGAR2..KALAU KAU CKP POLIS BUKAN WIRA..SIAPA YG WIRA?KAU KE?KAU TU SIAPA?ANJIJG KE?MELAYU FUCKATAN BODO..

Anonymous said...

Tangkap jek

Anonymous said...

ye la...yg mati masa Bershit tuh mati 'syahid' dan mulia sbb menentang kjaan pimpinan BN/UMNO dan jgn lupa mrk pon di bayar utk mnyertai Bershit.....tapi mati mmprtahankn negara xmulia krn dpt upah (gaji)....

KIMAK nyer statement penganot pakatan haram...mmg haram jadah...

Mangkok jamban yg mndapat 'ilmu' spt yg n ajis dakwa ..PAS bg ILMU pada pengikutnya....ILMU MEMUSNAHKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA...

Anonymous said...

suruh saja ishak johari datag kelahad datu kita orang disini tahun rasanya bagaimana berdepan dengan penceroboh polis, askar yang datang kat lahad datu ni semuanya berani mati kerana agama , bangsa dan negara.janganlah kata tak berfikir jadilah ishak johari macam tin kosong kuat berbunyi tapi kosang bah kalau berani datang sini..kalau anak jantan

Anonymous said...

kenapa rosakkan hati dan jiwa kamu dengan kata-kata yang taksepatutnya, kenapa kamu tak takut mati, semua yang bernyawa akan mati jadi matilah dimana kamu akan diterima oleh TUHAN.

Anonymous said...

one way ticket to lahat datu 4 him, pls

PutraNegara said...

Satu contoh rakyat tak sedar diuntung, kalau dah join polis dan tentera tu, maknanya mereka sanggup mati, tak pernah aku dengar anggota keselamatan kita lari lintang pukang dengar tembakan, lagi semangat adala,,, merekalah wira negara,kalau ada rakyat macam ko ni, boleh busuk negara, baik ko berambusla

Durio ziberthinus said...

Kan ke sial namanya mamat nih. Dia orang bukan bertekak. Ko yg bodoh tak reti nilai. Mereka cuma buat statement bukannya berdebat. Masing-masing ada hak bersuara. Sebagai pemerintah yg diundi majoriti..Najib berhak utk berkata, tapi Harun pula apa motif beliau. Untung ker PAS dengan ulasan beliau? Saja dengki..macam mamat poyo ni. Harap dia jumpa sedara mara dia yg kerja anggota keselamatan bahawa diaorang bukannya wira klau mati pasal kerja hanya nak gaji jer. Klau sedara aku...dah mati mamat ni aku belasah...

Anonymous said...

bengong.. g lahad datu la.. sarung bju vat 69 then g msuk zon merah.. nk tgk ko terkencing ke x.. cter kat sini boleh la.. ckp mcm orang dh cukup ilmu.. ko berani ke nk g bertaruh nyawa kat sana?? POYO.. ko dh sedap tidur kat rumah.. ni nk pertikaikan orang yg tgh bertaruh nyawa kat sana..

Anonymous said...

Ni lagi satu anjing jalanan...anjing begini bagi tembak jer... mayat dia bagi anjing makan.... anjing pun mgkn geli nak ratah tubuh dia ni

anyss said...

Assalamualaikum,
Report je kat pengurusan tertinggi politeknik tempat dia keja tu

masih ramai lagi orang lain layak ganti tempat dia hu hu huhu

Ludin elektriklektrikservis said...

ishak johari....dia ni banyak makn t... ni..., tu yang komen tak fikir dulu main cakap je...mu tu berani ko nak berdepan dengan peluru,nak cakap tu fikir dulu.pdrm n atm tu bukan tak berani tapi nak buat sesuatu kena ada perancangan,bukan main hentam je mcm enko... jgn samapai rumah lu kena rompak lepas tu bini lu kena rogol.lepas tu lu cari polis...apakah maknanya tu..lu fikir2 la....