Thursday, March 14, 2013

RESPON KEMENTERIAN PELAJARAN BERHUBUNG KEBIADAPAN SEORANG GURU


32 comments:

Anonymous said...

keh keh keh.. ni namanya, tade penyakit cari penyakit.. pindahkan je guru tu ke Lahat Datu.. jadikan benteng paling depan..

Anonymous said...

Kalau ikut undang2 rimba...dah kena pecah kepala cikgu tu pakai batu..

Anonymous said...

Lucutkan dari jwtn guru...kalo dia ngajar pon wat merosakkan minda anak2 kite lagi adala...makhlok yg xreti bersyukur dgn apa yg tlh di miliki xsewajarnya di bela...

Pastuh bole la dia kerja ngan ANUwar sua jubor atau pon tukang lap jubor n ajis ataupon jadi tukang jilat jubor Liguanang

Anonymous said...

buat exit policy jer, saper mulut puaka dan perangai macam nuar tu boleh blah. kalu tak suka blah la, buat aper ambik duit bagi anak bini tapi mulut kaki tangan buat taik?? bila ader exit policy tu, saper tak suka, boleh berhenti jer, jangan bila gaji naik, dia pun syok samer, tapi blakang kutuk dan sabotaj kerajaan. halal ker rezeki mcm tu?

Anonymous said...

Setuju...transfer ke Lahad Datu dengan kadar segera!!!

Anonymous said...

Ni pendidik songsang namanya..ramai lg warga pendidik yg sealiran dgnnye...jgn diberi muka..tu makan dia

Anonymous said...

X slh hang nk sokong sapa...tapi jangan melampau sangat dan biadap...takat hang sorang sokong x jadi kudis la...puiiii

Anonymous said...

ni bkn ke kes guru yg gila tu? tapi kawan2, ckp pasal guru otak pembangkang, aku ada kawan yg cikgu, tapi otak karat pembangkang gile. tak tau la mcm mana dia boleh mintak jadi cikgu skolah. ptt mintak jd cikgu kt Yayasan Anda.

Anonymous said...

Tak Payah ambil tindakan tata tertib sebaliknya ... sokong 100% hantar saja ke mana-mana sekolah pendalaman di LAHAD DATU atas dasar 'keperluan perkhidmatan' dan pendedahan pengalaman bersama penduduk 'kampong air'. Lepas 5 tahun baru lulus pertukaran balik ke Semenanjung...

Anonymous said...


aritu ade attandan hospital, ni guru
pulak yang berperangai same..

jawatan2 tu tentu ade kat lahat datu
..... ape lagi?? pos je diorang
kesaner... lagi cepat lagi bagus...!!

Anonymous said...

Ha padan lh muka,,,aritu coment bukan main seronok,,,ambik kau,bagi dia susah duk malaysia ne,,,

jun said...

saya juga seorang guru,bagi saya,KPM wajib buang dia krn dia salah seorang perosak pemikiran anak bangsa,saya amat berharap KPM tidak transfer,gantung kerja utk beberapa bln atau tukar jawatan ke pejabat kerana itu hanya menambah bilangan api dalam sekam yg sememangnya wujud (penentang),saya bimbang golongan mereka ini bertambah kuat dn boleh menumbangkan kerajaan sedia ada dn boleh brkuasa menghasut org luar utk mnceroboh kedaulatan negara kita

usin said...

PENDEK AKAL TU NAMANYA. DIA INGAT KAUM DIA JE YG BACA STATUS DIA TU. HAAA...KAN DH KANTOI. TAK PASAL2 KENA PINDAH KG TANDUO...NGERINYA

Anonymous said...

nak tukarkan ke lahad datu watpe?? Setakat ngajar ABC je, aku pun boleh tolong ajarkan... buang je dari jadi guru, hilang sorang macam malaon tu pun tak beri kesan pada sistem pendidikan Malaysia la. Dah takde keje nanti, boleh la malaon tu jadi pengutip derma karung hijau sepenuh masa. Jadi guru pun menghabiskan duit kerajaan je...

Anonymous said...

SEORANG PENDIDIK YANG AKAN MENDIDIK MURID-MURID MENJADI KURANG AJAR DAN BAKAL MENGHASILKAN GENERASI YANG BERSIFAT KURANG AJAR.

Megat Alam Gempita said...

Jangan transfer ke Lahad Datu, nanti dia jadi pengkhianat tapi sumbat dalam lokap bagi kena doggie dulu dengan tahanan-tahanan reman di lokap kemudian dibicarakan, diturunkan pangkat atau dipecat terus jawatannya sebagai guru.

Anonymous said...

metekedarah duit rakyat Malaysia ko buat khianat kt negara ni pula, dasar anjing DAP la ko ni.

Anonymous said...

dia heran apa kena tindakan.dia memang macam minta nak kena buang kerja. Lepas tu adalah dalang yang akan sponsor hidup dia.

Anonymous said...

Antar si cilaka tu ke Lahad Datu!

Anonymous said...

Tukarkan guru terbabit ngajar sekolah dalam kem tentera atau polis di mana mana di Sabah atau Sarawak .. Dan maklumkan kepada PIBG sekolah tersebut kenapa guru itu di tukarkan kesana. Biar dia tahu cara penerimaan org2 tempatan terhadap dia. Baru dia tahu apa tindakkan RAKYAT akibat kenyataan dia yg tidak berperikemanusiaan itu. Inilah jenis manusia yang tak kenal dek untung. Mak bapak susah payah cari duit sekolahkan dia supaya insan berguna. Tapi akhirnya dia hampakan mak bapak dia dgn cara begini. BANGSAT SIAL PUNYA MANUSIA.

Anonymous said...

memang ada segelintir kakitangan kerajaan yg bersikap talam 2 muka...asal ada peluang saja hentam kerajaan,,kerajaan silap sikit kutuk berbakul bakul...tpi dia la yg paling menang sorak klu kenaikan gaji...sy challenge letak jawatan la pada org2 yg begini....

Anonymous said...

teramat-amat setuju guru tu dipnidahkn ke LD. tp jgn di bdr LD, hantar terus ke tg. batu atau tambisan...

Anonymous said...

Bagi amaran atau dipindahkan xde maknanya.. seorang pendidik spt ini bukan aje akan berdendam kalau dipindahkan atau diberi amaran yg akan menyebabkan dia bertambah teruk jika diberi peluang utk terus menjadi pendidik, tetapi KPM patutnya bertegas ..BUANG AJE GURU SEWEL ini... apa gunanya pengekalan nya akan lebih banyak merosakkan anak2 didikannya dan lagi seriously mahukan anda jika di aterus mengajar anak anda???

KPM..tegas sikit, buang guru baghal yg xde sikap patrionisme dalam dirinya dan dia jugak telah memburukkan imej perguruan...kita pendidik yg xde bermoral camnih mengajar anak2 kita!

Anonymous said...

Padan MUKA....!ari tu kutuk polis n tentera...ambik kauuuu...dasar lupa diri.

Anonymous said...

BUANG AJE. JGN BAGI DIA KERJA DGN KERAJAAN. PERGI JADI BUDAK KOPI ANWAR.

Anonymous said...

Ramai juga guru2 yang tak sedar diri sekarang ni berbanding dengan mereka yang dahulu. Apakah ini dampak dari sistem kita atau individu itu sendiri? Guru dulu adalah pejuang tapi kini ada dikalangan guru yang merupakan gunting dalam lipatan. Sedih betul .....

Anonymous said...

Kite bako je....

Anonymous said...

Tan Sri KP., tolong ambil tindakan bukannya mengeluarkan kenyataan TIADA KOMPROMI (statement yang selalu didengar). Kita akan monitor perkembangannya. We want action to be taken against this moron!!

Anonymous said...

tak pe, maafkan jer lah orang ni. dia dah insaf tu. lepas ni takan berani buat macam ni lagi. dan dah berikan pengajaran pada orang lain juga.

kesian keluarganya nanti hilang tempat bergantung seandainya hilang pekerjaan.

berikan peluang kedua.

Anonymous said...

Guru alaf baru hasil reformasi nie....

annisa said...

SAYA RASA BAIK PASTIKAN CIKGU NI DALAM PEMANTAUAN. BIMBANG WARGA MCM NI YG AKAN BUAT ONAR KLU DIPINDAHKAN DEKAT DENGAN SEMUA PENCOROBOH TU. ENTAH2 DIA PULAK JD TENTERA SULU.

Anonymous said...

ISA dah tk ada lg...dia orang makin berani dan bersuara lantang mengutuk..mencaci...idupkan semula I.S.A..baru dia orang tau..