Wednesday, March 13, 2013

STANDARD TENTERA KITA BAWAH REBAN AYAM??

 Pengorbanan Allahyarham Hurairah standard Reban Ayam??

Anwar-Senang Diri!!!!

Terbaru , bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Datuk Ghafir Abdul Hamid yang kini berceramah di pentas-pentas pembangkang, memperleceh cara Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menangani pengganas dari Sulu itu sehinggakan kini hanya "duduk di bawah rumah orang dan di reban ayam".

28 comments:

Anonymous said...

setakatcakap je apa kejadahnya ????? betul ker mcm standard reban ayam.....????? abis ngko ada ke ???? standard reban ayamkonon, ntah hyantar ko pegi bertahan kat sana boleh ker x ????? sedar diri lah woi...........!!!!! ngko tu dah tua bangka otak x sehebat mana pun, cakap lebih buat habis beras je... balik tidolah..... bongok !!!!!!!

Anonymous said...

Macam kenal je setan sebelah tu?? Setan mana ekk!!!!

Anonymous said...

sebenarnya bekas pegawai tentera tu yg standart dia macam ayam.....

apa ingat dia bekas pegawai tentera tu rasa dia bagus sangat ke.. ini lah salah seorang bekas pegawai tentera yg hampehhhhh.... bingaiii

Anonymous said...

inilah orang yang kuat merungut semasa berhidmat dulu sebab tu tak naik pangkat pastu nak kata itu ini terhadap pdrm dan atm.. ko pandai cakap jer mengarah masa berhidmat baik ko pi depan rumah ko fitik cakar daun lagi bagus tak payah nak sibuk.. duk diam2 dirumah buat cara tunggu ajal jer dah tua kerepot kuat main pelacur ko jawab dgn tuhan bila mati nanti sebab jadi tali barut semasa berhidmat dalam atm..;pukima kau.. kata bekas timbalan ptd.. mari kulum butuh ku...ada berani?????sekli dgn setan sebelah tu...

Aku Rakyat Biasa said...

Anjing general ni tak puas mkn duit haram ketengah kot....tu yg join PKR.. dia ni member board KETENGAH..
http://www.ketengahholding.com.my/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=87&limit=1&limitstart=1&lang=english

Anonymous said...

Tu up lagi dari setan ...itu DAJJAL...diala yg mmporakperandakan negara kite ini...

Aku Rakyat Biasa said...

Anjing general ni tak puas mkn duit haram ketengah kot....tu yg join PKR.. dia ni member board KETENGAH..
http://www.ketengahholding.com.my/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=87&limit=1&limitstart=1&lang=english

Anonymous said...

astaga.. lu orang kalau tak suka pun jangan suka menuduh org tua tu main pelacur ka apa ka.. aku pun tak setuju apa dia cakap tapi lu orang tau tak dia dah pernah bertempur dengan komunis? lu ada? dia tak naik pangkat jadi Panglima Tentera Darat sebab dalam zaman dia, dia yang paling kuat membangkang majlis2 lagha seperti tari menari, ye-ye..ini kaki sembayang punya orang dan kaki perang punya ex-jeneral lu tau? suka2 hati mau tuduh dia macam2.. kalau tak suka, lu orang doakan tuhan bukak hati dia biar insaf bukan lu hina dia ..nilah politik malaysia, Umno ka, PKR ka semua suka2 hati "babi"kan orang lain bila tak sependapat.. meluat aku..

Anonymous said...

Ko hingat kat medan perang tu orang bagi ko duduk kat hotel 5 bintang. Ngok punya Jeneral Pencen nak mampos. Kalau zaman Kesultanan Melayu dulu, orang pembelot macam ni dah lama kena pancung.

Anonymous said...

siallll!!! ko yang bina reban ayam tuh>>>masa ko memerintah apa ko buat!!macam taik saja ko cakap

Anonymous said...

Ini le namanya manusia tak tahu bersyukur...petualang negara. Dulu berkhidmat sebagai anggota ATm...dah pencen...jadi pembelot negara pulak...kalau berani pergilah pikul senjata duduk barisan hadapan hadapi musuh tu....tgk tahap kejantanan....pandai bercakap tapi otak letak bawah tapak kaki.

Sudah² lah Anwar...bertaubat lah sebelum terlambat...kalau berani jangan bercakap jer...dasar pembelot.

Anonymous said...

Kalau cakap aje, siapapun boleh. Jika orang lain beri kenyataan tidak menyebelahi PR dikatakan mereka dibayar pihak lain. Situasi yang sama juga pak jenderal ini mungkin, dan tidak mustahil dah dibayar DSAI untuk buat kenyataan berkenaan. Ditambah pula dengan kekecewaan atau kegagalan yang sedia ada, yang entah apa dia tak dapat dan ada apa masalah peribadi. Bukan nak menuduh, kes ini dah banyak berlaku. Kebanyakan mereka bersikap macam lalang. Dia pergi ke mana saja asal boleh cari makan lebih.

Anonymous said...

laa.. apsal marah2 ni..
kita bincang.. kita bincang..

yang xnak bincang tu..
u ulang i saman!..

hmm.. nak karipap?..

Anonymous said...

adhuy.. apa la hotak kat mana ckp mcm ne??. adhuy . speechless la tnguk org ckp mcm ne.. bongok sangat . ko standard pa erk ? lubang cacing kot.

Anonymous said...

MASYAALLAH.....

AKU MASIH BERSEDIH SEJAK 1 MAC LAGI DAN BERTAMBAH2 LAGI SEDIH SEMALAM 12 MAC. BERKUMAT KAMIT AKU SEDEKAHKAN AL FATIHAH BUAT ARWAH PERWIRA2 YANG PERGI.....TAPI KALIAN SIBUK BERPOLITIK MAKI HAMUN ITU INI.

YANG AKU PELIK PASAL APA SI JENERAL TU KUTUK ATM TU. DIA LUPA KE DIA DULU PUN DOK BAWAH REBAN AYAM TU JUGAK. YAKKAN DAH LUPA KOT!!!

Anonymous said...

Nie je lah yg org Malaysia pandai buat,merapu jer.kita org beperang kat cne x ada pulak kecoh.kalau brani jom join.

Anonymous said...

DAH GILA NAK MAMPUS ORG TUA NI... SAMA JUGAK NGAM ORG DE SEBELAH DIA.... ORG DA MENINGGAL PUN DIA NAK SELEKEHKAN JE... KLU JADI NGAN KELUARGA DIA BARU PADAN MUKA DIA.. LEPAS TU CKP LA YG BUKAN2 KLU NAK, TAKDE YG MARAH PUN...

fara hana said...

SELALU BERFIKIRAN NEGATIF,,,BUKAN NK BG PANDANGAN,,,,TERUK SGT...HMMMM,,,,MCM2...X CERDIK BILE NK JADIK PEMIMPIN

farahana said...

suke memperlekehkan pasukan keselamatan kite,,ape nk jadik la,,kan org melayu,,ptot mnyokong,,bkn nye mcm ney..da bks tentera pon ckp cam tu lagi,,mmg xlayak langsung jadik pemimpin

Anonymous said...

Dia pulak berceramah tahap bapak ayam.....

Anonymous said...

MELAYU MUDAH LUPA.....ni la salah sorg yg TUN M cakap tu... dah kenyang bagi anak bini makan duit reban ayam, skrg baru nak kutuk nista... Ko tau tak, klu tk kerana ATM, ko dah kebulur, org yg bediri sebelah ko tu pun tk kenal ko!! Dah kenyang tembolok ko, ni pulak balasan ko ye.... Sungguh keji...

Anonymous said...

weh sial kutuk..ko tu dulu ATM..TP AKU X HERAN SGT COZ PEGAWAI atm BUKAN WAT KEJE PUN..duk tau bg arahan je...ko yg x pandai berperang nk kate anggota PDRM n ASKAR x pandai pulak..penjilat jubo anwar la ko nih..muke pun selenge je kan

Tok WAN said...

Apa yang jeneral tua pencen ni merapuh tak tentu pasal ya...?? Bunyinya macam tak puas hati... Cuba tolong siasat masa dia masih makan gaji sama ATM dulu apa yang dia hajatkan tak kesampaian sampai frustrated gila ni... sampai hari ni pun masih makan pencen yang kerjaan bayar tapi merapuh tak tentu pasal. dah nyayuk kah..?? atau berjangkit penyakit sawan babi gila kuasa member yang berdiri di sebelah tu... jangan rapat... bahaya tu...

roha said...

Tarik balik bayaran pencen dan semua keistimewaan, biar rasa duduk dlm reban ayam.

Anonymous said...

ada tak akta/undang-undang yang boleh guna untuk orang yang mendedahkan rahsia ketenteraan walau pun dah pencen?

belalang juta said...

dulu masa berkhidmat bolihlah cakap semua anggota bawahan ikut skrg dah pencen siapa nak dengar/ikut, kau nak buat org awam ikut macam tentera ke, masa dulu bolih le skrg siapa nak pandang melalak la kau...

belalang juta said...

dulu bolih le cakap org ikut, dah pencen siapa pun tak pandang, melalak la kau...... sbb tak puas hati tak dapat apa2 lepas pencen... nak lepas geram masuk PKR kutuk kerajaan..

Anonymous said...


cakap pandai...apa lagi tuan...bersara ke tak...pi la turun...volunteer pergi sana dan berperang..nak ke?..."it doesnt take a hero to shoot with words but it takes a hero to be on the ground and fight the war..."