Monday, April 15, 2013

400 LAGI ASKAR SULU TIBA DI LAHAD DATU



MANILA - Lebih 400 pejuang sukarela pengikut Kiram dikatakan tiba di Lahad Datu, Sabah bagi mengukuhkan lagi legasi pasukan keselamatan diraja.

Jurucakap Kiram, Abraham Idjirani berkata, pejuang mereka semuanya bersenjata tiba di pantai timur Sabah melalui dua kumpulan berlainan di antara 30 Mac dan 5 April lalu.

“Mereka mahu meneruskan perjuangan pengikut Kiram yang lain di Malaysia walaupun terpaksa melanggar peraturan hak asasi Malaysia,” katanya dipetik Philipine Headline News.

Sehingga kini Agbimuddin Kiram menjadi buruan pasukan keselamatan Malaysia.

7 comments:

Anonymous said...

" Datang tidak di Jemput, Jika Ragu-Ragu, Sila Pulang "

Anonymous said...

dah berpuluh laporan dari manila dan jakarta bahawa ribuan lanun sulu dah mendarat di sabah...

aku heran...adakah sebenarnya mereka tak pun jejak kaki di sabah..sekadar turun dipulau tawi-tawi dan balik semula bila tengok kelengkapan aset pertahanan yg.berlegar dilaut,udara dan darat yg.menunggu mereka?

aku hanya percaya dorang dah mendarat di sabah bila setan kiram sendiri amik gambar dia depan balai polis tanjung labian dan masukkan dalam FB.

gen2felda

HALAMAN BLOG AZAM said...

bagus jugak ko nak datang serah diri atau nyawa. dalam masa sama, nak gak tengok kemampanan perlaksanaan ESSCOM di pantai timur Sabah. Nak tau gak, diorang datang tu ada bawak bekal makanan tak? ke nak singgah rumah orang kampung time dah kebulur menggigil baru nak mintak sedekah makanan? Tahniahlah sebab menjadi tentera paling banggang atas muka bumi ni...

Anonymous said...

Memang betul... laporan dr Filipina dtg beribu2 siap bw senjata.. yg smpai ke LD ni berapa helai jak, itupun dpt ditangkap... Ckp besar jak org2 si Kiram ni.. padahal dorng xada apa2 pun....

fbn resources said...

400 org.. rmai tu, tp sesat kemana ek?

Anonymous said...

Apasal banggang tui kiram ni...sdh2lah korbankan nyawa tu...ni nak try esscom g hahaha mampui....

Anonymous said...

ko datang utk tempah maut....