Friday, April 26, 2013

Husam Musa Mahu Jual Putrajaya Jika Menang?



Saksikanlah sendiri sidang akhbar Husam Musa. Inikah calon yang mahu dilantik oleh pengundi Putrajaya sebagai wakil rakyat mereka? Beliau bukan sahaja tidak memahami soalan pemberita, malah dalam jawapannya jelas menunjukkan:

1. Kebajikan dan kepentingan Pengundi Putrajaya tidak penting. Yang penting ialah Putrajaya itu sendiri. Kalau putrajaya tu dalam laut pun beliau akan bertanding selagi ia menjadi ibu kota pentadbiran negara. Jadi yang penting kepada Husam ialah ego partinya, bukannya pengundi dan penduduk Putrajaya sendiri.

2. Beliau sanggup mempertimbangkan untuk menjual putrajaya jika ada orang berminat untuk membelinya. Sama ada jawapannya itu secara tidak sengaja atau bertujuan sinikal, jelas sekali Husam tidak langsung mempunyai kasih sayang dan kecintaannya kepada Putrajaya. Jika ada seorang pun pengundi Putrajaya yang mengundi Husam, orang itu adalah pengkhianat tempat tinggalnya sendiri.

Saksikan kebodohan dan kebebalan Husam Bin Musa ini



Petikan-Mykmu.net

5 comments:

Anonymous said...

hanya lembu dan kambing sahaja yang akan mengundi manusia seperti husam....

Anonymous said...

woi... kalau dia menang pun Parlimen Putrajaya tu .. dia hanya menang kerusi je. Bukan semua tanah dan bangunan kat putrajaya tu jadi hakmilik dia. So apa yang boleh dia jual pun hanya lah kerusi. Hai..ya. cerdik tak boleh diikut lepas tu cuba nak membodohkan rakyat

Anonymous said...

Memang bodoh kalau ada orang Putrajaya yang sokong Husam yang dah nak KUSAM nie. Kalau Kusam nie menang dia tinggal serumah dgn Kusam B Kesot nie.. DAH KERJA DENGAN KERAJAAN SOKONG LA KERAJAAN.KALAU TAK NAK SOKONG KERJA LA LAIN.

tokgaru said...

Blog Papagomo melaporkan semasa berceramah di Kampong Abdullah, di Segamat, Johor ..... Anwar Ibrahim minta doa supaya Tun Mahathir mati.

Ish ish ... tak baik doa macam tu. Orang islam yang pro Umno tak disuruh berdoa macam tu, dan tak pernah lagi ada orang islam pro Umno berdoa semacam itu. Doa macam tu selalunya dibuat oleh orang islam pro Pas/PKR.

Pas contohnya, pernah berdoa kat Allah minta Najib pecah perut, pernah doa kat Allah minta Umno KO. Ada Najib dah pecah perut ? Ada Umno dah KO ? Tidak, bukan ...

Itu maknanya Allah tak berkenan dengan doa2 pelik macam tu. Kalau Allah berkenan dah lama Najib pecah perut, dah lama Umno berkubur.

Meh pakat ramai2 ikut saya berdoa,

" Ya Allah tuhan sekalian alam. Kami mohon kau berikan hidayah kepada pemimpin islam kami dari Umno, Pas dan PKR supaya sama2 bermuafakat menjaga agama mu, menjaga kebajikan bangsa kami dan menjaga keselamatan negara kami. Ya Allah, kau jadikan negara kami sebuah negara yang aman dan sejahtera, kau jadikan kami seluruh rakyat negara ini hidup dalam keadaan harmoni diantara satu sama lain walau pun kami berbeza bangsa, berbeza bahasa, berbeza kebudayaan dan berlainan agama. Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, kau jadikan tanggal malam 5hb Mei 2013 bersamaan 24hb Jamadilakhir 1434 dan hari2 selepas itu sama keadaan seperti hari2 yang pernah kami lalui sebelumnya. Ya Allah, jangan lah kau hukum kami seperti mana kau hukum saudara seagama kami di beberapa negara di timur tengah hanya kerana mereka engkar terhadap seruan perpaduan oleh mu. Ya Allah, dengar lah rayuan kami, terima lah rintihan kami, kami tak mungkin akan dapat melaksanakan perintah mu dengan sempurna, kami tak mungkin akan dapat menjaga agama mu dengan sebaik2nya, jika sekiranya negara kami ini dalam keadaan huru hara. Amin, Ya Rabbulalamin "

Setiap anda yang membaca posting saya ini, ertinya anda turut bersama saya berdoa. Mudah2an ramai yang membaca sambil berdoa. Jika 13 juta pengundi membaca doa ini, insyallah, Allah akan beri petunjuk untuk SELAMATKAN KITA dan NEGARA KITA.

Sapiah ALK said...

dah itu perjuangan parti pembangkang..apa saja nak dijualkan.jika kita salah undi, MALAYSIA akan dijual pada orang luar maka hilanglah kerakyatan pada orang MELAYU dan hilanglah MALAYSIA dimuka peta DUNIA..YA ALLAH kau selamatkanlah MALAYSIA dari pembangkang..AMINNN, mari kita sama2 berdoa.