Monday, April 8, 2013

Kakitangan TV3 & Astro Di Babikan Oleh Penyokong Pembangkang





Marah bukan kepalang para pemimpin dan penyokong PR bila mana stesen TV swasta seperti TV3 dan Astro membuat siaran langsung semasa Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak melancarkan Manifesto BN tempohari.

Mereka merungut dan mengkritik sana sini mempersoalkan kenapa PR hanya ditawarkan 10 minit sahaja untuk pembentangan manifesto, sedangkan BN pula diberi kelebihan jauh lebih baik dari itu.

Soal rungutan sebegitu tak berkudis pun. Cuma yang tak sedapnya apabila ada penyokong PR yang vokal melampau seperti blog suarapakatanrakyat.com agak keterlaluan apabila menerbitkan artikel bertajuk Manifesto BN: Perangai Astro & TV3 Macam Babi !!

Entah apa kaitan binatang babi dengan isu ini sukar dikenal pasti, tapi jika TV3 dan Astro macam babi, adakah kakitangan yang bertanggungjawab melicinkan operasi kedua-dua stesen TV itu pun dianggap setaraf dengan babi juga?

Harap bukan itu yang dimaksudkan. Namun dibaca dari tulisannya jelas sekali blog tak bertamadun itu cuba menghamburkan kemarahan semaksimum mungkin terhadap TV3 dan Astro yang dianggapnya tidak adil.

Mungkin sebab itulah terpancur perkataan babi.

Kot iya amarah sangat, tak payahlah nak dikaitkan dengan babi. Sedangkan ramai petugas dan wartawan pelbagai media sebelum ini terutama dari TV3 dan Utusan sering dihalang membuat liputan di sidang media dan program anjuran PR, pun tak pernah melabelkan pemimpin PR sebagai babi.

Tapi, dalam banyak-banyak binatang atas dunia ini, kenapa babi juga yang menjadi sebutan.?

Mungkinkah sebab teringat kisah lima ekor babi panggang yang menjadi jamuan pemimpin DAP sempena kejayaan mereka menawan 5 negeri dalam PRU 12 tahun 2008 dulu. Entah ada kaitan ke tidak tak tahulah.

Apa pun, memang cukup pelik dan unik perangai orang PR baik penyokong mahu pun pemimpinnya, agaknya masing-masing terlalu banyak bercakap dari kerja buat mungkin itulah sebabnya mudah terlupa apa yang pernah mereka perkatakan selama ini.

Bukankah selama bertahun-tahun sedari dulu lagi mereka sendiri yang menganjurkan supaya penyokong PR memboikot media perdana khususnya TV3 yang digelar sebagai pembohong dan tiga suku?

Alih-alih sekarang terhegeh-hegeh pula mahu bersiaran langsung dengan media yang dikatakan pembohong, tiga suka yang telah lama diboikot. Tak malukah? Nampak gayanya yang betul-betul tiga suku sejak azali adalah pemimpin PR dan penyokongnya, tak begitu?

4 comments:

Anonymous said...

Biarkan Pakatan Rakyat Terjun dengan labu labunya.

Biarkan Biarkan.

anjing said...

Elok lah tu, TV3 dan Astro sebagai "Babi" baru ada geng dengan Polis yang di panggil "Anjing" @ "Doggie"...memang perangai pembangkang macam tu, sebab mereka tu syaitan@iblis....

Tok janggut said...

apala ko ni, dah berapa kali dah PR cakap, suarapakatanrakyat.com tu bukan blog PR pon, tu blog jahat.

Anonymous said...

manifesto PR mmg tk boleh pakai....sbb aku dh kena tipu masa pru 2008 ..aku dpt flyers yg di kirim oleh puak2 pr rumah ke rumah mereka janji jika pr menang diselangor akan kurang kan cukai pintu pada penduduk selangor tapi hakikatnya mereka telah menaikan cukai pintu...rumah aku sendiri kenaikan yg ketara dr rm90 kpd rm148 utk 6bln pertama lewat 2bln kena kompaun rm40....itu baru janji nak turunkan cukai pintu blm janji2 yg lain....itu blm masuk bab 16 sept anwar nk jadi PM AUTA JE ANWAR NI....ada ke patut nk hapuskan tol...ko tk kesian ke pekeja tol cari rezeki nak sara anak bini....fikir la sikit rezeki org blm masuk bab nak kurangkan kaki tangan kerajaan yg telah dinyatakan oleh tony pua dari DAP tk fikir ke cara ko ni akan menambah lagi pengangguran....lu org pikir la sendiri