Sunday, May 12, 2013

#IniHariLah- CINA SWING 6.30 Pagi 5 Mei 2013



Aku Tanya Semua Kawan-Kawan Cina, Semua Orang mengatakan Benda Yang sama, Semua dapat SMS Sekitar 6Pagi-7.30 Pagi yang menyeru semua kaum Cina menukar kerajaan BN dan menyatakan Kononya Anwar "Comfirm" Jadi PM Jam 8Malam 5 Mei..

Apa yang berlaku sekarang ini, Kaum Cina Hari ini Sudah mula Goyang Takut dan bermacam-macam lagi
Hidup Kaum Cina di Malaysia ini 75% adalah Perniagaan..

Tindakan Mereka membuat Gerakan "merbahaya"(Cubaan Tukar Kerajaan) pada 5 Mei adalah Tindakan Paling Bodoh pernah dilakukan Oleh Orang Cina sepanjang mereka berada di Negara ini.

Aku Tak Kisah mereka nak buat Gerakan menumbangkan BN, Masalahnya hari ini, Kaum Cina walaupun sudah membuat gerakan besar-besaran (All Out) tetapi Kerajaan BN masih lagi tegak berdiri memerintah Negara.

Mereka Cukup Risau dan Takut Jika Najib tidak akan menolong dengan bersungguh-sungguh kaum cina. Akhbar-Akhbar Cina mulai semalam,sudah mula membalun DAP kerana membuat gerakan merbahaya yang gagal ini,mereka menyalahkan DAP,Kerana Politik yang DAP Bawa telah memberikan satu gambaran Jelas kepada Najib yang mereka ini tidak mahukan Perkhidmatan tetapi mereka mahukan Kuasa Politik yang lebih besar.

Apapun aku merasakan Gerakan 5Mei yang dilakukan Oleh Kaum Cina telah sampai tahap Tepu, mereka keluar seawal 7 Pagi dengan niat nak tumbangkan BN,Tetapi mereka Gagal.Untuk Rekod PRU13 Kaum Cina Seluruh Malaysia memberikan Undi Kepada BN Hanya 3% Sahaja...
Bayangkan dan renungkan...
Jasa Najib Razak Tidak Dikenang....


22 comments:

Anonymous said...

Hapuskan SRJK(C)....

Anonymous said...

Salam wbt to all muslims be in UMNO, especialli in PAS & PKR

isnt it crystall clear that the chinese is behaving like ' beri betis hendak paha', as evidenced by the results or outcome of the chinese vote in the recent PRU 13. The chinese clearly ungrateful of the financial, education grant and many other incentives given or presented by the PM led government. The chinese CHEATED the PM & DPM by turning up in large crowds to get free gifts but did not return such trust by voting the DAP. That sort of behaviour or characters only reflects their chauvinistic, selfish, antics and self centered. PM Najib and DPM have been kind to provide opportinities to the chinese be it in the private and govt sectors via large projects and senior appointment, but as stated earlier the chinese are simply ungrateful.

Anonymous said...

ingat orang cina. pinggan tak retak nasi tak dingin.
engkau tak hendak kami pun tak hingin

tokgaru said...

PRU 13 dah selesai. Siapa menang siapa kalah dah pun kita ketahui. Yang menang senyap. Manakala yang kalah tak habis2 menyalahkan orang lain. Yang kalah arak rakyat berhimpun sana sini.

Pernah kah anda bertanya pada diri anda, adakah puak yang kalah ini akan menghimpunkan rakyat buat protest PRU13 andai kata mereka menang dan berjaya membentuk kerajaan ? Jika anda bukan bodoh, bukan lembu dan bukan kaldai ... sila lah tanyakan soalan ini kepada diri anda.

Siapa sebenarnya yang tak dapat terima kekalahan. Adakah rakyat atau pemimpin ? Rakyat, siapa juga yang menang, kalau dianya seorang penjual nasi lemak, maka hari2 seterusnya dia tetap menjual nasi lemak. Sedangkan pemimpin, kalau dianya sebelum ini penjual yong tau fu, jika dia menang sudah tentu lah dia tak perlu menjual yong tau fu lagi, jika sebelum ini dia angkut barang jualan dengan sebuah van buruk, maka selepas menang jadi wakil rakyat tentu lah dia mengharapkan memandu mercedes, jika sebelum ini dia tinggal di rumah PPRT, maka selepas menang jadi YB tentulah dia tak selesa lagi tinggal dirumah PPRT, rumah banglo 2 tingkat jadi idaman.

Terus terang saya kata, yang bodoh, yang lembu, yang kaldai adalah rakyat yang membuang masa menyertai himpunan protest PRU13 yang dianjur oleh Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang setiap hari diserata tempat. Rakyat yang bodoh, yang lembu dan yang kaldai ini sanggup tinggalkan berniaga, tinggalkan pekerjaan kerana nak tegakkan demokrasi tulin.... kononnya.

Sedangkan Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang turun ke perhimpunan protest PRU13 dengan harapan dapat menumbangkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat melalui pilihanraya, untuk membuka laluan bagi membolehkan Anwar Ibrahim menjadi PM, Lim Kit Siang menjadi TPM1 dan Hadi Awang TPM2.

Wahai rakyat malaysia, jika anda bukan bodoh, bukan lembu dan bukan kaldai, tolong lah renungkan apa yang saya tulis ini.

Pertanyaan saya. Jika Anwar mahu membuat road show protest PRU13 ini dari negeri ke negeri, ada kah anda sanggup ikut beliau menjelajah ke setiap negeri sebagai tanda sokongan anda terhadap pejuangan demokrasi tulin ?

Saranan saya. Ikut lah jangan tak ikut. Tinggalkan anak isteri anda. Tinggalkan perniagaan anda. Tinggalkan pekerjaan anda. Atas nama menegakkan demokrasi yang sejati. Sila kan sebab tak siapa boleh melarang anda.

Anonymous said...

They play POLITICS the government should play politics too..Learn from MB Terengganu. Its time that DAP work too for the Chinese, help them instead of just instigating them hatred...If they have any problems now GO to DAP..BN YBs please help BN support areas, there are so many things to do...

Anonymous said...

tugas aku sebagai senior executive sebuah TELCO terbesar menghendaki aku melawat kedai2 dealer di pelbagai daerah. Majoriti dealer adalah 95% cina.

minggu pertama selepas PRU13, aku rasakan semua mata cina di kedai2 termasuk pelanggan mereka melihat aku atas bawah umpama aku ni mahluk asing..Aku dapat rasakan mereka menghina aku dan bangsa aku.

masuk minggu kedua, dah ada mereka yg.berani kata bahawa mereka yg.sebenarnya ketakutan apa yg.BN akan buat pada kaum mereka akibat keterlanjuran mereka menolak kerajaan perpaduan.

KEPADA NAJIB !! YG.MEMENANGKAN BN ADALAH MELAYU,INDIA DAN BUMIPUTRA SABAH SARAWAK...5 TAHUN INI, FOKUS KEPADA MEREKA DAN BANGUNKAN SOSIOEKONOMI MEREKA...CINA TAK PERLU BANTUAN BN KERANA MEREKA SOMBONG DAN BONKAK KERANA MENGUASAI EKONOMI.

gen2felda (kempen rosmah tutup aurat)

Anonymous said...

The Malay will rise and its time the Government to seriously re-look into the relationship with the Chinese businesses and the people, its time the Government re-look into helping their economy that was for many years has been backup by the Government.

The Chinese businesses and the people MUST get their projects, help, etc from DAP instead from now...

DAP cuma tahu memburukkan Melayu dan TAMAK kuasa and that what Lim Kit Siang does best and one day he will taste his own medicine.

Jangan dijolok sarang tebuan, tidak badan merana...

Anonymous said...

Utamakan yang menyokong dan yg tak sokong kita tolong juga tapi dahulukan yg menyokong.

Anonymous said...

apa pun pemimpin umno sendiri tak pernah mengambil iktibar dr kekalahan yg mereka alami.temapt yg di kuasai pembangkang lebih di utamakan dr kawasan sendiri n ramai yg anti kerajaan dpt byk kemudahan.lepas ini mngkn umno akan laungkan 1 malaysia 1 cina utk mendpt undi cina.byk lg sekolah cina,chinese town di bykkan lg.utk pru ke 14 lain kalilah bn.end it now

berasiam said...

Rahsia bagaimana Cina boleh mengeluarkan peratusan pengundi yang tinggi ialah wujudnya klon. Jika pengundi sebenar tidak berkesempatan mengundi, ada orang lain yang akan membawa mykad mereka untuk membuang undi bagi pihak mereka. Bukan susah untuk memastikan mykad boleh diklon. Cukup dengan pemegang mykad membuat laporan kehilangan mykad dan memohon mylad gantian. Dua mykad pada dua orang yang berbeza maka peluang mereka membuang undi adalah lebih tinggi kerana klon yang telah disediakan.

JPN perlu meneliti kes mykad gantian sebelum PRU berlangsung. Sama ada wujud trend peningkatan yang ketara di kalangan Cina atau tidak. Sebab itulah mereka mahu dakwat kekal digunakan dan tidak mahu sistem biometrik digunapakai.

Anonymous said...

Jangan berlengah lagi. Mulakan memboikot membeli barang-barang di kedai Cina. Walau mahal sedikit dikedai melayu setidak-tidaknya kita menolong kaum kita. Lain kali sajalah beli dikedai Cina. Siapa lagi kalau bukan kita yang menolong bangsa kita sendiri. Sebenarnya kuasa membeli majoriti adalah kaum Melayu. Kita yang mengkayakan mereka selama ini. Lihat sajalah apa yang Cina dah buat sekarang.

Anonymous said...

Setuju. Kalo najib berterusan nak buat baik x kena tempat, memang najib nak kena sailang ni.

Anonymous said...

Remember "BUY BRITISH LAST" slogan decades ago?...about time the malays/bumis support their own biz communities....and "HAPUS" venicular school system...PERIOD!!!!

Anonymous said...

pakai2 dua2..dakwat kekal dengan biometrik...nak undi datang..tak nak undi tak payah datang..setel

Anonymous said...

https://www.facebook.com/SenaraiBaranganMelayu

SENARAI BARANGAN MELAYU

1.RotiGardenia (SyedMokhtar Bukhary)
2.Bihun JatiBernas (Syed Mokhtar Bukhary)
3.Tesco Malaysia (SIME DARBY)
4.Alif Minyak Masak (SIME DARBY)
5.Tiara Minyak Masak (FELDA)
6.Saji Minyak Masak (FELDA)
7.Saji Susu Manis Pekat (FELDA)
8.Saji Susu Manis Cair (FELDA)
9.Saji Magge Sajimee (FELDA)
10.Saji Mayonis SajiMayo (FELDA)
11.Pelangi Marjerin (FELDA)
12.Pelangi SosCili (FELDA)
13.Pelangi Sos Tomato (FELDA)
14.SunBear Jem Peanut (FELDA)
15.Sardin Agromas
16.Sardin Pertima
17.Kopi Hang Tuah
18.Kopi Che Nah
19.Sufi Bihun
20.Sufi MiKuning
21.Sufi KueyTeow
22.Sufi Garam
23.Sufi Sos Lada Hitam
24.Sufi Sos Cili/Tomato
25.Sufi Kicap Masin/Manis
26.Sufi Tepung Goreng
27.Sufi Minyak Masak
28.Sufi Telur Cap
29.Ubat gigi Najwa
30.Halagel Ubat gigi
31.Halagel Garam
32.Tepung gandum Cap Bidara
33.Tepung gandum Faiza
34.Safina Jus minuman
35.OrangKampung Jus LongJack
36.OrangKampung Jus Kacip Fatimah
37.OrangKampung Jus Chantek
38.OrangKampung Jus 3G Isotonik
39Jalen Kicap Manis
40.Jalen Kicap Lemak
41.Jalen Kicap Masin
42.Jalen Sos Cili
43.Jalen Sos Tomato
44.Jalen Sos Tiram
45.Jalen Cuka
46.Jalen Taucho Salted Soy Bean
47.Jalen Kordial Sirap
48.Jalen Kordial Oren
49.Jalen Kordial Barli
50.Jalen Kordial Sarsi
51.Jalen Kordial Laici
52.Jalen Kordial Anggur
53.Jalen Kordial Mangga
54.Dadih Yess
55.Syampoo D'herbs
56.Mydin
57.MyMart (kedaikeluaran Mydin)
58.Bihun Kampung
60.PETRONAS
61.BHP PETROL

SENARAI BARANGAN CINA dan SEKUTU DAP

1.Tepung Gandum Cap Sauh
2.Sri Murni Minyak Masak
3.Sri Murni Nugget
4.Sri Murni Telur
5.Marina Nugget
6.Marina Tuna
7.Aminah Hassan Sos Cili
8.Aminah Hassan Sos Tomato
9.Aminah Hassan Bihun
10.Roti Massimo
11.PowerRoot Extra
12.PowerRoot Ginseng Tongkat Ali
13.PowerRoot Hani Kurma Madu Dates
14.PowerRoot Ali Café
15.PowerRoot Per’L Kacip Fatimah
16.PowerRoot Oligo Malt
17.PowerRoot 9spot Isotonic
18.PowerRoot Ali Tea
19.PowerRoot Oligo Cereal
20.Malta
21.NutriMalt
22.Teh Cap Masjid
23.Teh Guru Cap Masjid
24.Pau Ahmad
25.Old Town White Coffee
26.Pasaraya EconSave
27.Pasaraya KK mart
28.Pasaraya 99 SpeedMart
29.Pasaraya EconMart
30.Minyak Knife
31.Minyak Buruh
32.Minyak Naturel
33.Minyak Daisy
34.Drinho ALL DRINKS
35.Isomax Isotonic
36.HomeSoy
37.Farm Crows Butter

Anonymous said...

memang cina ni dah ketakutan pun..tapi nasi dah jadi bubur buat kaum rasis yg tak tau kenang budi ni..apepun melayu kena bersatu dan beri tekanan lagi kat diorg ni especially PM..aku setuju sangat kita teruskan kempen buy chinese last ni...

Anonymous said...

Biarkan ah chai terjun dengan labu-labunya.Mungkin mereka rasa mereka sudah kuat dan mampu menumbangkan kerajaan.Terima kasih kepada rakyat yang mengundi bn dan menjadikan umno tunggak kerajaan.Ini buktinya bahawa orang melayu khasnya masih perlukan umno dan bn untuk terus kekal di negara ini.

Anonymous said...

Biarkan ah chai terjun dengan labu-labunya.Mungkin mereka rasa mereka sudah kuat dan mampu menumbangkan kerajaan.Terima kasih kepada rakyat yang mengundi bn dan menjadikan umno tunggak kerajaan.Ini buktinya bahawa orang melayu khasnya masih perlukan umno dan bn untuk terus kekal di negara ini.

Anonymous said...

AMAT SETUJU Hapuskan SRJK(C).... DI SITULAH DISEMAI PEPECAHAN BANGSA MALAYSIA

Anonymous said...

Ada 2 pengajaran.melayu perlu bsatu.kerusi pas dan umno boleh mendapt mandat 2/3 d parlimen tanpa org cina.. Kedua, sekuat mana cina bsatu mereka tak boleh perintah malaysia tanpa melayu.. Itu pengajaran besar yg plg mrk takuti tambhan tiada menteri cina d kabinet kini..

Anonymous said...

SUDAH SAMPAI MASA ORANG MELAYU BERGABUNG UNTUK MEMBERI PENGAJARAN KEPADA BANGSA CINA YANG TIDAK MENGENANG BUDI,MINTA DATO' SERI NAJIB JANGAN LAGI MEMBERI SEBARANG KEISTEMEWAAN KEPADA BANGSA CINA YANG ADA DI MALAYSIA, ORANG MELAYU UNTUK PRU14 WAJIB MENDAPATKAN 2/3 MEJORITI SUPAYA KITA BOLEH UBAH PELEMBAGAAN NEGARA DENGAN MEBATALKAN KEWARGANEGARAAN BANGSA CINA YANG TIDAK MENGENANG UNTUNG HIDUP DI TANAH MELAYU.

Anonymous said...

selepas ini, aku sarankan kerajaan jgn bagi muka kpd kaum cina laknat nie, tindas mereka sebagaimana yg dilakukan oleh indonesia satu masa dahulu, hinggakan nama cina tak boleh pakai. tengok muka, cina tapi nama gunawan. baru padan muka cina malaysia nie. berlagak nak mampos!!