Sunday, June 2, 2013

BODOHNYA PEGUAM NEGARA KITA!!



Rumah yang dibeli Shamsudin Bernilai RM6.5Juta

Rumah yang dibeli Khir Toyo Ketika Shamsudin Merobohkan Rumah
Harga dinilai Rahim&Co ialah RM3.5Juta

Aku bukan apa, terkejut bila Ghani Petai Respon dengan apa yang ditulis Dr Khir dalam Blognya
Sedangkan Anwar dan Pakatan Jahanam Setiap Kali bantai Ghani Petai dan kadang2 menghina keputusan Makhamah,Ghani Petai tak pernah respon..

Dan kenapa Ghani Petai Sibuk membela Hakim???
Hakim panas punggung atau Ghani Petai panas punggung???

Kepada Mereka diluar sana, anda kena tahu logik
Khir Beli Rumah RM3.5 Juta sebab rumah tu dah diroboh dan sedang dalam pembinaan
tak kan dia kena beli harga yang shamsudin beli ketika rumah itu tersergam indah???
dan yang penting Khir Beli Rumah pakai duit loan HSBC, Bukan Duit Kerajaan

Ghani Petai hanya berani berdepan dengan pemimpin UMNO/BN
Tapi biji kerendut dia masuk kedalam bila Anwar Bantai dia

Bodohnya Ghani Petai ni mmg tak dapat dibendung
Ingat Kes Pendakwaan terhadap Ling Liong Sik?
Kononnya Ling Liong Sik Telah menipu Kabinet
Bila Makhamah Panggil Tun Mahathir
Tun Nafi dakwaan itiu....


19 comments:

Anonymous said...

Very obvious, bila org BN kena tuduh, habis guarantee kena tindakan undang2. Bila Pembangkang, no sound.
Sad to see this biase, they should be Neutral

Chong Abd

AWAS said...

Kes Khir Toyo-Hari ini keluar blog komen Khir Toyo,esok peguam negara keluar statemt.Kes Anwar dan saiful last minit fail rayuan.dah la tu tangguh sampai tak terkira.Lahat Datu buat2 lembab......mcm SIAL Ghani 4 tahil ni!

Anonymous said...

Ghani tak takut mati gamaknya....tuhan ghani dap dan nuor...bila la nak dipecat org tuani...takde ke kes yg boleh gugat dia pulak..biar dia rasa....

Ke ada yg tersembunyi...takut terbongkar...la tu nampak kecut kat nuor dap cina kui.

Oooiii ghani...hang dulu diadili di depan Allah kerana hang tau hukum...hukum dunia boleh berubah hukum akhirat neraka...mampussss

Umuq kita dah tua...entah entah malaikat maut dah nanti..belum sempat kes ni selesai nyawa kita dulu yg pergi...pikiaq bila lagi nak bertaubat

Anonymous said...

apa nak heran dgn tahap pemikiran macam tu.....lulus 3rd class degree in law je si ghani petai ni....

Anonymous said...

tak boleh kata apa beb, zaman pak lah dah mula berjangkit. Hanya Allah sahajalah yg akan memelihara UMNO kini. Aku berdoa supaya pemimpin2 yg masih tidur dinyahkan dari UMNO. Sebak rasanya bila UMNO dibuat mcm parti mak bapak depa, dah nyata org melayu sokong umno pun, masih nak menyembah bangsa lain.

Anonymous said...

yang kekalkan jawatan dia dua kali bangang...

Anonymous said...

Adakah gani berpakat dengan hakim nak kenakan khir?dan mengunakan teknik tertentu menukar yang didakwa sebagai saksi utama perbicaraan?Zaman sekarang ni bukti boleh diada adakan kalau setakat invoice dan bill tu celah gigi aja ........kan gani

Anonymous said...

Cepat pulak Ghani keluar kenyataan.Panas punggung atau panas telur?Selama ni kes melibatkan pembangkang,tak pernah dia keluar kenyataan pun. Inilah masalah sistem pentadbiran ala Najib. Orang UMNO dan Melayu akan dijadikan kambing hitam tapai kalau kaum cina atau pembangkan,undang dikecualikan.Ptuih...

Anonymous said...

Melayu Tolonglah "Buka Mata, Buka Minda".

Saudara Pemilik Blog,

Izinkan saya menyumbang idea mudah2an ia memberikan kebaikan kepada kita semua.

Bukan hendak menyebelahi Umno. Tapi saya ingin mendedahkan fakta. Dalam usia saya yang sudah menjangkau senja, ini lah yang saya nampak kebajikan terhadap islam yang dibuat oleh sebuah pertubuhan politik yang di label sebagai "TOLAK ISLE".

Apa yang Umno tak buat untuk pembangunan dan kemajuan islam di negara ini semenjak dari mula Umno menjadi kerajaan ? Bermula dengan membina surau diikuti dengan membina masjid. Bermula dengan Sistem Pengumpulan Zakat diikuti dengan memperkenalkan Sistem Perbankan dan Pembiayaan Cara Islam. Bermula dengan Sekolah Agama Bantuan Kerajaan diikuti dengan Sekolah Menengah Agama Berasrama Penuh dan disudahi dengan penubuhan Universiti Islam Antara Bangsa. Dan banyak lagi yang dibuat oleh Umno demi untuk memperkasakan islam dinegara ini meliputi juga urusan ekonomi umat islam. Saya tak mampu hendak senaraikan satu persatu disini .. terlalu banyak wahai saudara.

Walau pun begitu, masih juga Si Tua Bangka itu berulangkali membuat kenyataan, " Umno tolak isle ". Barangkali Si Tua Bangka tu, ada mata tapi buta, ada telinga tapi tuli, ada hati tapi benak .. itu lah istilah yang paling cantik yang dapat saya sebut sebagai merujuk kepada karektor Si Tua Bangka tersebut.

Hanya Setan sahaja yang tidak mahu menerima dan mengakui kebajikan dan kebaikan yang seseorang buat untuk islam. Pada hal perbuatan mengalihkan sebatang ranting kayu yang melintang di atas jalan sehingga mengganggu pengguna jalan raya pun di terima sebagai kebajikan dan ibadah oleh islam, apa lagi lah kepada pihak yang mengadakan surau, masjid, sekolah dan bermacam2 lagi untuk kemudahan manusia (islam dan bukan islam). Apakah itu bukan kebajikan atau ibadah ?

Minta maaf kerana saya agak keterlaluan. Tetapi saya tidak ada pilihan. Kekadang terlintas di hati kecil ini, adakah Si Tua Bangka itu Setan yang menjelma dalam bentuk manusia yang fizikalnya islam tetapi tingkah lakunya dan hatinya Setan.

Kita wajib menerima bahawa, "Setan boleh menyerupai malaikat, Setan boleh menyerupai orang alim, Allah membenarkan itu untuk menguji keimanan kita" TETAPI "Allah mengharamkan Malaikat menyerupai Setan atau Orang Alim menyerupai Setan".

Sifat nyata Setan adalah, "tidak mahu berdamai bila diajak, tidak mahu bersatu bila diminta, bila bercakap selalu putar belit, ulamak lain semua tak betul hanya dia saja yang betul, dan banyak lagi sifat2 Setan yang dipamerkan oleh Si Tua Bangka tu".

Hj Ariffin

Anonymous said...

Ghani Patail should have been sacked; harus berundur dgn cara terhormat kalau masih punya maruah. Pelik macam mana dilantik kembali sebagai Peguan Negara? Atas nasihat siapa? Samada memang takde telur atau telur dah kecut; takut sgt dgn Aljuburi tu! Pls retire.

Anonymous said...

Anwar bantai buntut dah 2 kes semuanya terlepas.Ada sesiapa yg berkonspirasi utk lepas kan Anwar ke?Dalam dua kes tersebut semuanya DNA kantoi,siapa yg sebabkan DNA kantoi dlam kes pertama dulu dan mengapa dalam kes sodomi dua,sisatan tidak di segerakan bila mangsa mengadu pada PM?Walhal ada pihak yg tahu bahawa kes 1 dulu betul ,cuma bukti tak solid,jadi kes 2 sepatutnya peluang ke dua utk buktikannya,mengapa dibuat endah tak endah saja aduan mangsa?Mangsa terpaksa menunggu 3 hari kerana mengharap pertolongan org tertentu,tapi tak muncul-muncul.Kalau terus di siasat tentu DNA yg ada dalam buntut mangsa lebih solid.Aku tak kata ini keja GP,tapi aku cuma nak bangkitkan pegawai kerajaan ni memang ramai nak bagi kena pada tokoh Umno je,kalau pemimpin Pakatan mereka buat main-main .Inilah padahnya berlembut,tak macam masa Tun Mahathir dulu.

Anonymous said...

Setuju dgn Hj Ariffin. Memang tua tu Ikut perangai syaitan.

Anonymous said...

Keterangan bukti ikut keadaan....nilah jadinya. keputusan pulasan

Anonymous said...

Betultu Hj Ariffin. Sesetengah ibubapa yang anak-anak mereka belajar ditaja sepenuhnya oleh pusat zakat pun sanggup mengundi pakatan haprak. Diaorang tak terfikir ke kalau DAP berkuasa, tak mungkin ada lagi keistimewaan sebegitu untuk umat Islam. Pemikiran mereka amat cetek.

Anonymous said...

Kesian jugak kat Khir Toyo. Mungkin betul bila dia kata dia jadi kambing hitam.

Anonymous said...

rebus je anak petai ni. cicah dgn sambal buat ulam. cam sial punya peguam negara. berambus la woi!!! busuk punya orang. bangang...

Anonymous said...

Keadilan terpilih !!!!!

Anonymous said...

Yes Ghani sucks tapi baik sangat ke khir toyo ni? dulu hadiah penyapu sekarang dah kena penyapu baru nak melalak...in the end semuanya bukan bersih...

TRUEMAN said...

Biarlah adil. Pelik bab khir ni ada pula ulasan Ghani ni... Tapi kes lain... masyaaallah lembab. orang kutuk dan fitnah kerajan diammm je. SPR kena fitnah diam jeee. Macam tak ada peguam Negara.. Tiba-tiba kes Khir , ooo ada rupanya.Hidup lagi Peguam Negara. Kat Khir.. tu laaa jangan kacau dan fitnah orang dakwahh.... Sekarang Tuhan balas... anda faham kannn... Khir.