Monday, February 17, 2014

KAFIR LAHANAT- BERHENTI PERTIKAI KHUTBAH JUMAAT



PENULIS nak nasihatkan kepada semua media pro pembangkang dan parti politik seperti DAP agar jangan mempolitikkan khutbah Jumaat - kalau tak faham apa yang cuba disampaikan disitu.

Ini namanya provokasi melampau, nanti bila orang Islam bertindak balas, senang DAP nak tunding jari pada UMNO kerana kononnya gagal jaga keselamatan.

Lim Kit Siang, Tony Pua dan beberapa orang lain pemimpin DAP adalah antara yang dikesan sering mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan JAKIM, terbaru dalam soal sambutan Valentine Day Jumaat lepas.

Komen Tony Pua ini dipercayai merujuk kepada teks khutbah Jumaat disediakan JAKIM pada 14hb lepas

PAS yang turut sama bantah penganjuran Valentine Day, tidak diusik apa-apa oleh DAP, menunjukkan keinginan parti cauvanis Cina tersebut melihat negara ini menjadi huru hara.

Apa pun, penulis nak kata, DAP jangan bimbang, kalau huru hara terjadi atas provokasi yang kamu cetuskan, bukan ada orang lain yang kena, DAP juga yang kena.

Anwar Ibrahim pun, kawal sikit parti bawah pakatan pembangkang. Janganlah dalam usaha nak jadi Perdana Menteri, fundamental orang Islam di negara ini diusik dengan membenarkan media pro pembangkang yang kau taja itu menulis ikut suka perut mereka.

Konon atas nama kebebasan bersuara dan demokrasi. Bagi penulis sendiri, kebebasan bersuara ada tahapnya, kalau sesiapa maki agama penulis atas nama kebebasan bersuara, percayalah silap-silap hari itu kali terakhir dia melihat matahari, peduli apa kebebasan bersuara atau tidak.

Provokasi melampau dan berterusan ini dibimbangi boleh membawa kepada satu keadaan yang tidak tenteram berlaku di negara ini. Nak harap pihak berkuasa seperti SKMM memantau keadaan ini pun rasa macam buang masa.

SKMM hanya akan ambil tindakan kalau ada blog atau akaun facebook anti Kristian saja, sedangkan portal berita yang jelas anti Islam macam FMT dan sebagainya, dibiarkan begitu saja.

Petikan Mykmu.net

1 comment:

Anonymous said...

anwar, pas apa kamu buat, mana keislaman kamu kalau khutbah jumaat yang berdasar alquran dan hadith pun kamu biar kafir laknat menghina nya... apa jasa kamu wahai anwar dan PAS dalam menegak kesuchian islam... kamu hipokrit untuk berkuasa..