Tuesday, February 18, 2014

KIT SIANG DAH PATUT KENA TANGKAP?



KENYATAAN Lim Kit Siang mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disiarkan Roket Kini pada 2 Februari yang lepas (telah dipadamkan) bukan sahaja membawa maksud penasihat DAP itu mempersolkan teks khutbah Jumaat yang dikeluarkan JAKIM, tapi juga ayat-ayat suci Al-Quran (Ayat 120 – Surah Al-Baqarah).

Itu jelas dan nak menafikan pun tidak berguna kerana walaupun sudah dipadamkan, caption dari artikel tersebut bersepah di Internet untuk dirujuk. Tambah memudahkan kerja polis, artikel itu disiarkan oleh kesemua media pro pembangkang seperti Malaysian Insider dan Malaysia kini.

Apa layak cina tua itu nak pertikai ayat-ayat Al-Quran? Siapa bagi dia tauliah itu? Ini bukan cakap budak-budak SRJ(C), tapi veteran politik yang dah berpuluh tahun bergelumang dalam politik, tunggu mati saja baru nak letak jawatan. Takkan nak kata tak tahu atau tak sengaja?

Justeru, penulis tidak nampak apa-apa alasan kenapa pihak berkuasa negara perlu berlengah lagi. Tua keparat DAP itu sudah sepatutnya ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 atau ringkasnya SOSMA seperti yang disebutkan Ketua Polis Negara semalam.

Lagi lambat orang tua ini dihantar ke dalam, lagi banyak masalah yang akan timbul.

Di Pulau Pinang, ketegangan dikatakan sudah sampai ke tahap membimbangkan. Beberapa insiden seperti pemasangan poster yang mengaitkan nama Allah dengan agama Kristian, masjid yang dibaling daging babi dan sebagainya, adalah bukti kepada dakwaan tersebut.

Bercakap tentang itu, kita masih tidak pasti pihak mana yang mula, pihak dalam negara ni atau pihak dari luar negara yang sengaja nak melihat Malaysia ini bergolak supaya pelaburan asing masuk ke negara pulau mereka yang kebelakangan ini semakin merudum (FDI kita semakin meningkat).

Oopss..penulis sebut negara pulau ke tadi? Takpelah, ada berpuluh negara pulau di dunia ini, tekalah mana satu yang dimaksudkan.

Tapi yang pasti, apa yang berlaku di Pulau Pinang itu dan beberapa elemen hasutan seperti kenyataan Kit Siang yang mempersoal khutbah Jumaat dan ayat-ayat suci Al-Quran, boleh mencetus keadaan yang tidak tenteram kalau tidak ditangani dengan segera.

Nak bagi hangat keadaan, Lim Kit Siang sendiri yang membakar perasaan orang Islam dengan mempertikaikan khutbah Jumaat dan ayat Al-Quran tersebut, dia tuduh UMNO pulak yang main sentimen keagamaan dan perkauman!! Mengejutkan? Tidak, ini memang permainan DAP dari dulu, dia yang mula, lepas itu tuduh orang lain – 13 Mei sebagai contoh.

Teresa Cock baru-baru ini macam itu juga, satira la, apa la, tapi bila orang Melayu dah marah, siap menyembelih ayam atas gambar dia, dah tuduh kita pulak ekstrim, eh, kalau kau tak mula dulu, boleh jadi macam itu ke?

Jadi nak tunggu apa lagi, tangkap dan penjarakan orang tua itu dengan segera, jangan sampai ada yang ambil tindakan sendiri.

Politik cara Kit Siang dan konco-konconya dalam DAP ni kalau tak dihentikan, dia akan bawa lebih banyak keburukan kepada negara kita kalau tak dibendung. Nasib baik ada ISA dan pemimpin macam Tun Mahathir dulu, aman keadaan, keluar Tun Abdullah bagi longgar sana sini, dah puak2 ni ambik kesempatan. Nasib baik ada SOSMA dibawah pentadbiran Datuk Seri Najib.

Maka itu, gunalah Akta itu untuk pastikan negara ini kekal aman dan harmoni.

Petikan Mykmu.net

No comments: