Friday, March 28, 2014

BILA DAP CAKAP PAKAI KEPALA KOTE- INI HASIL DIA..



Belum pernah berlaku dalam sejarah negara ini, sama ada semasa masih bergelar Persekutuan Tanah Melayu atau semasa bergelar Malaysia, kaum pendatang menuntut secara terangan-terangan agar jawatan Panglima Angkatan Tentera mahupun Kementerian Pertahanan diserahkan kepada mereka. Bahkan MCA yang telah bergabung dengan Perikatan dan menjadi komponen utama dalam Barisan Nasional selepas Tragedi 13 Mei 1969 juga tidak pernah memperjuangkan jawatan-jawatan yang sudah diperuntukkan untuk Melayu-Bumiputera itu kepada kaum Cina.

Tragedi MH370 seperti yang diperkatakan, sememangnya memberi hikmah yang tersangat besar bagi mereka yang mahu membuka mata, mahu berfikir dan mahu menggunakan otak secara lebih waras. DAP yang sebelum ini memperjuangkan Malaysia Malaysian walaupun hakikatnya yang diperjuangkan adalah Sino-Chinese Supremacy akhirnya terbuka mulut menerusi Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng apabila mencabar kerajaan UMNO-BN menyerahkan TUDM dan TLDM kepada DAP untuk mencari MH370.

Katanya, dengan melantik seorang pemimpin DAP mengawal dan menguasai TUDM dan TLDM, pencarian pesawat MAS MH370 pasti akan membuahkan hasil tanpa perlukan kerjasama daripada 28 buah negara seperti yang dilakukan oleh kerajaan UMNO-BN sekarang.

Walaupun hakikatnya, semua orang tahu dan melihat sendiri bukti betapa cakap-cakap para pemimpin DAP tidak pernah serupa bikin, namun ada pula di kalangan pemimpin-pemimpin Melayu yang terfana dengan janji-janji DAP. Mereka menolak kewarasan sebaliknya memilih kebangangan untuk mengeluarkan usul.

Sekali lagi kita melihat sikap double-standard DAP dalam hal ini. Kalau diperkatakan dan dipersoalkan tentang kewujudan sekolah vernakular Cina di negara ini, mereka akan cepat melabelkan sebagai RASIS tetapi apabila mereka sendiri menuntut sesuatu yang telah dipersetujui tidak akan dipindahkan kepada kaum bukan Melayu-Bumiputera, tidak pula mereka menggelarkan tindakan tersebut sebagai menghasut dan rasis.

Selepas ini, tentu sekali kita akan menyaksikan bagaimana beberapa orang pemimpin PAS dan lebih ramai Melayu dalam PKR yang menyokong tuntutan Lim Lip Eng. Akan ada yang mempersoalkan mengapa tidak ada pegawai-pegawai tentera dari kaum Cina yang menjadi Panglima Angkatan Tentera, Ketua Polis Negara, Ketua Hakim Negara, menteri-menteri di kementerian tertentu dan sebagainya. Sudah pasti jugalah golongan berkenaan akan mempersoalkan mengapa orang Cina tidak boleh dilantik sebagai Yang Dipertua Negeri sebagaimana yang pernah dipersoalkan oleh Lim Guan Eng suatu ketika dahulu.

Tentu ramai yang masih ingat bagaimana para pemimpin Pakatan Rakyat menafikan kewujudan KONTRAK SOSIAL. Mereka mencabar agar ditunjukkan dokumen KONTRAK SOSIAL tersebut. Kata mereka, tanpa sebarang bukti dokumentasi kontrak sosial yang dipersetujui oleh para pemimpin dari pelbagai kaum yang bersetuju menerima kemerdekaan pada tahun 1955-57 dahulu, ia tidak lebih daripada dongengan kosong dan mitos berterusan daripada UMNO semata-mata dalam usaha meneruskan kesinambungan kuasa pemerintahan.

Berkata mereka lagi, klausa-klausa dan Artikel-Artikel di dalam Perlembagaan khususnya melibatkan Artikel 152, Artikel 153 dan Artikel 11 Fasal 4 merupakan perkara-perkara yang menyekat kemajuan negara. Sekalipun tidak mendesak atau menentang Perlembagaan secara terang-terangan seperti yang dilakukan oleh kumpulan Al-Maunah tetapi pada sepanjang masa, perkara itulah yang mereka pertikaikan bermula dengan konsep KETUANAN RAKYAT yang cukup menarik perhatian ramai anak muda.

Berulang-ulang kali DAP dan Pakatan Rakyat menyatakan, mereka tidak mahu dan tidak akan mengubah Perlembagaan Malaysia walaupun mereka berkuasa tetapi usul yang dibuat oleh Lim Lip Eng bukanlah sesuatu yang boleh dipandang ringan. Sekarang, ia dicadangkan dalama keadaan ’bergurau’ tetapi perjuangan untuk menguasai cabang-cabang ketenteraan dan pertahanan serta kementerian-kementerian penting, sudah lama dalam perancangan DAP. Perhatikan sahaja, portfolio apa yang dipegang oleh DAP dalam Kerajaan Negeri Selangor dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Di mana pula portfolio yang menempatkan Melayu?

Yowtai semakin berani terutama apabila mereka berpolitik secara bijak. Bukan bijak kerana matang, tetapi bijak kerana dipenuhi tipu muslihat dan perdaya dengan menggambarkan mereka menyokong Melayu-Bumiputera tetapi kemudian mereka menuntut jawatan dan bahagian yang lebih besar hasil sokongan yang mereka berikan sepertimana yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang serta sedikit masa lalu, Perak!

Petikan Mykmu.net

7 comments:

Anonymous said...

Masukkan mereka ni semua dalam Kapal SAR dari China tu hantar ke Middle of the Indian Ocean mungkin babi babi ni boleh jumpa MH 370.

Cakap je tak guna...

Rosli Mohamed Som said...

dia bukan cakap paakai kepala Kote, tapi bercakap dengan lobang jubor.. jubor yg tak basuh.. Puak2 nie dah sinonim dengan lobang jubor nie.. sampai bercakap pun mesti melalui lobang jubor maka hasil berbau taik malah lagi jijik jika di tafsir kan dengan otak.. malah lagi jijik jika lobang jobor itu jarang2 di cuci.. !!!!

Anonymous said...

pergi mampus lah kau china!!!!

Anonymous said...

(DAP)ni akibat terlalu banyak makan BABi.. OTAK pun macam BABI..

Anonymous said...

Tunggu apa lagi ? Bila nak mula....

Anonymous said...

Dia berani cakap dia nampak jln dah terbuka.

Anonymous said...

Cina nak ketuai ATM? Pi mampus la sohaii, hang pi jumpa N.Ajis mintak jadi ketua Unit Anal PAS guling2 atas jalan boleh la.