Tuesday, March 25, 2014

"KERAJAAN MALAYSIA PEMBUNUH"- RAKYAT CHINA



Sekumpulan ahli keluarga penumpang warga China bagi pesawat Malaysia Airlines MH370 yang marah berarak ke Kedutaan Malaysia di Bejing untuk menuntut lebih banyak jawapan mengenai pesawat terhempas itu, lapor AFP.

Menurut AFP, kira-kira 200 ahli keluarga, sesetengahnya menangis sambil berpimpin tangan menjeritkan slogan "Kerajaan Malaysia pembunuh" dan "Kami mahu keluarga kami semula."

Pejabat kedutaan terletak empat kilometer dari Lido Hotel di mana pertemuan di antara wakil kerajaan Malaysia dengan keluarga penumpang MH370 dilakukan.

Kejadian terbaru itu berlaku selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semalam mengumumkan penerbangan pesawat MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi.

Kebiasaannya, pihak berkuasa China akan bertindak tegas terhadap sebarang perhimpunan di Beijing.

Pegawai polis berpakaian hitam menghadang jalan menuju ke kedutaan Malaysia, lapor AFP.

Ahli keluarga yang tidak mahu dinamakan dan juga pemimpin tidak rasmi kumpulan tersebut memberitahu AFP, polis "mungkin sudah tahu" mengenai demonstrasi tersebut. -

11 comments:

Anonymous said...

apa boleh buat..x blh terima qada dan qadar..x beriman nak buat mcm mana..

Anonymous said...

Jawap ler pemimpin ku. Gunalah strategi sikit...

Anonymous said...

awak admin pun terikut-ikut cerita yang dibuat oleh akhbar luarnegara. Copy and paste dalam blog dan menyebar cerita yabg sama...lama2 jadi viral.

Sepatutnya tak payah la terikut-ikut...nanti jadin kusut lagi...

Anonymous said...

Rasanya ada dalang yang mengapi apikan keluarga mangsa ni,, biasa le ada parti politik di negara kita ni yang suka buat kerja macam ni,

Anonymous said...

Kekadang tu sabar aku ada had jugak... dah le layan macam raja kat sini.

Kemalangan ni boleh berlaku di mana-mana hatta di China pon.

Inilah bezanya orang yang tak beragama.... ingat tak boleh mati.

Anonymous said...

Penghasutnya yg celaka.

Anonymous said...

semoga perkara yang sama berlaku di Negara yang mencela kita, terutama Negara sepet dan kulit putih bercampur hitam, semoga dengan akan berlaku bencana ini sepet dan hitam putih ini paham apa itu takdir dan kemalangan boleh berlaku dimana mana..

Anonymous said...

La apa susah nya...

Najib dah mobilize semua asset negara. ..sampai semua negara yg terlibat repot kat Najib (Melayu)...

Najib bagi arahan pada US, UK , China supaya PERGI cari serpihan ka apa ka...

Hebat Najib/Melayu bagi arahan kepada mereka semua....

Yang Best nya DEPA akur !

Itu yg china tu DENGKI kata Malaysia/Melayu tu Pembunoh pasal Allah telah muliakan seorang Melayu tu Ketuai Misi SAR. ..

Suroh je keluarga cina tu cari sendiri !

Melayu itu sebenarnya ada lah MULIA ....perkataan YG datang dari MIM, LAM YA....

MELAYU itu juga bermakna PUNCAK atau TINGGI...! Sebab itu Dinamakan Banjaran HI MALAYA ......

SAYANG Ramai Melayu yang tidak Tahu martabat bangsanya...

ALLAH letak nama MALAYA bagi banjaran Tertinggi di Dunia?

Adakah tuan puan rasa ini kebetulan sahaja? Kalau rasa sebagai kebetulan maka SHAHIH lah anda semua dari PARTI PKR atau PAS yang menghina BANGSA nya sendiri!

Anonymous said...

Perangai warga Cina tersebut adalah perangai semula jadi/common trait di negara tersebut.Kaum yg tiada tuhan (maka tiada iman) mana reti nak bersabar.Tiada "redha" dlm kamus hidup kaum komunis.Mereka hanya tahu tentang makan,hidup dan mati.Kaum komunis hanya hidup utk makan (live to eat)spt binatang.Maka perangai tersebut dipamerkan dlm mana2 krisis mental dan sosial.

Mereka yg banyak komplen.

Anonymous said...

sekat perempuan cina muda bawah 35 tahun datang ke malysia kerana mereka merupakan pembunuh moral baik kepada rakyat negara ini dengan menggalakkan lebih banyak wujudnya rumah2 urut,kelab malam dan lain2 lagi kegiatan tidak bermoral...tentang MH 370 kalau dah x percaya dengan malaysia bawa mereka sekali kelaut Hindi lihat sendiri...kalau nak boikot produk malaysia, kita pun boleh jangan beli produk dari cina atau buatan cina tempatan dan melancung ke cina.....

Anonymous said...

mereka memang hidup mementingkan diri sendiri....termasuklah yg ada di malaysia. bagi mereka peluang harus direbut dengan apa cara seskalipun termasuk membunuh