Thursday, April 10, 2014

Dihalau Dewan Kerana Peliwat-Mereka Khianat Mandat Rakyat



Semua ahli Parlimen dari Pakatan membuat keputusan keluar Dewan sebagai membantah tindakan Speaker mengarahkan Ahli Parlimen Gombak Azmin Ali dan Ahli Parlimen Sepang, Hanipa Maidin keluar Dewan. Tan Sri Pandikar Amin Mulia pada mulanya mengarahkan Azmin Ali keluar Dewan kerana berterusan mengganggu sidang Dewan Rakyat. Ini diikuti pula oleh Hanipa Maidin kerana berkelakuan yang sama.

Tindakan ini berpunca daripada keputusan Speaker yang enggan memberi keutamaan kepada usul Azmin untuk mengecam tiga Hakim Mahkamah Rayuan yang mendapati Anwar Ibrahim bersalah dalam kes Liwat beliau bulan lalu.

PARLIAMENT Pakatan Rakyat MPs have staged a walkout en masse from the Parliament today after two of their MPs were ejected by speaker Pandikar Amin Mulia for contesting and seeking an explanation from the speaker.

Gombak MP Azmin Ali, from PKR, was booted when he sought an explanation persistently from Pandikar for the latter’s decision to prioritise government affairs and not allow Azmin’s motion to condemn three judges to be placed high up the order paper.

PAS’ Sepang MP Hanipa Maidin was also booted when he tried to raise a standing order as the debate regarding the speaker’s refusal to accommodate the unprecedented motion by Azmin, signed by 63 MPs, heated up.

This prompted a mass walkout from Pakatan MPs who were already unhappy with the speaker.

Menurut Malaysiakini.com, Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh kelihat meninggikan suara kepada spekaer sebelum keluar dengan berkata, “Don’t play play with the constitution.”

7 comments:

Anonymous said...

pakatan ni tak tahu constitution ke, bukan ke kehakiman itu bebas tak da kena mengena dengan parlimen, kehakiman ada suruhanjaya sendiri, kenapa nak melalak tak percaya hakim kalau hakim dapati ketua kamu bersalah, ketua kamu dapat jawap ke kenapa air pelior dia ada dalam bontot, sah air pelior dia ada dalam bontot apa nak lagi, kenapa tak bawa usul jam omega, sebab hilang tak jumpa, rakyat mahu tahu sebab ini issue rakyat, boleh kah ketua pembangkang menyorok dari rakyat fakta yang rakyat mahu tahu, si willcair tu apa melalak, lu pandai undang undang, janga main tipu,,,undang undang untuk kasi adil bukan putar pusing kasi betul itu tak betul punya hal, mana lu punya integrity dulu cakap anwar jubur kaki tapi sekarang sudah pusing cakap, lu mati nanti guru nanak pun mau Tanya lu ada bikin adil ke tada adil dulu jadi lawyer...susah sudah dekat mau mati tapi pusing pusing cakap..

manjung said...

Air pelior Tu yang tak tahan Tu...he he he

anti-poosing said...

Poosing wilca Singh tu tak tahu constutution ke. Kehakiman kan bebas and not under the executives power. Itu lah standard pmbangkang Malaysia. Depa ni semua practising Gutter politics...kharrrk ptuihhhhh

Anonymous said...

Karpal kalau dah kalah dalam kes liwat Anuar jangan lah terbawa-bawa dalam parliament. Karpal ni tolong sedar lah awak tu dah lah lumpuh naik kerusi roda, rakyat doa kau lumpuh seluruh badan dan coma baharu kau tahu. Cukup-cukup lah jangan jadi loyar pariah. Tahu lah kau memang dapat juta2 yuran guaman dari si peliwat.

Anonymous said...

Dont pelir pelir? Tell that to nuar la......

Anonymous said...

to kapal sink lu lali mana.lanti gua saman.kah.........bodo punya olang.

Anonymous said...

dorang ni memang jenis muka tak malu berterusan berwatak bodoh, keliru dan jahat. memang dari rumah lagi nawaitu dorang bergerak ke pejabat atau parlimen untuk melakukan seberapa banyak kejahatan. lagi jahat lagi baik dan KPI tercapai. sebab itu mereka konsisten mempertahankan kejahatan mereka tanpa perlu tergagap-gagap.