Saturday, May 3, 2014

KHATIB PUN JADI MACAI PEMBANGKANG,WAL HAL TAJUK KHUTBAH SUDAH DISEDIAKAN JAIS


11 comments:

Anonymous said...

Nabi SAW bertindak membakar Masjid Dirar, masjid 'merbahaya' bagi memecah belahkan perpaduan orang mukmin di zamannya''

Apakah mukmin hari ini juga sudah sampai masa untuk membakar sebuah masjid ?? atau membakar seorang 'khatib' atau kedua duanya sekali??

Fikir2kanlah...

Anonymous said...

Memang kita dilanda BALA FITNAH yang menjadi2 hingga tak kira status dan walaupun di Rumah Allah sekali pun.

Yang bergelar Ustaz, Khatib malah Ustazah bertudung litup pun sama dengan orang Umum yang tak berapa pandai Agama.

Jika tak dibendung dan dibenteras tidak heran satu hari nanti Negara tercinta akan jadi macam Syria, Mesir, Pakistan dll...

Anonymous said...

Surau dekat rumah saya di Kota kemuning anggerik Nervillia Khatib selalu mengutuk kerajaan sampaikan anak saya dan budak budak yang baru sek rendah tidak solat Jumaat bengang mendengar khutbah mcm ni

Anonymous said...

Fitnah dalam rumah Allah swt? Ini namanya org yang diamanahkan tapi tak amanah.

Anonymous said...

Bukan fitnah . Mmg kena atas batang hidung puak UMNO sendiri . Siapa makan cili, dia rasa pedas. Sedarlah Cai-cai UMNO . bertaubatlah segera. Hati kamu suadah hitam . Tengok khutbah yang benar isikandungan pun kamu takut. Macam Syaitan aku tengok cai-cai UMNO

Anonymous said...

inilah akibatnya kalau agama diperalat untuk kepentingan politik. yg keluar di mulut bukan utk keselamatan umat

Anonymous said...

hati Org umnO sudah itam? khutbah yg benar Org umnO takut? Org umnO mcm syaitan?

Org pr yg penuh hasad dengki hati bersih? ckp lebih, apapun x buat..
dh siasat ke blOm sblm nk ckp khutbah yg benar? jgn heret rumah Allah dlm hal pOlitik, dh btOl2 semak ke sblm nk kata benar? ke dgr dr mulut Org fasik je?
Org pr mcm malaikat ke apabila asyik berdemonstrasi, bergaduh dsbnya? sapa yg syaitan apabila membOlehkan terima bantuan syaitan walhal nabi dh larang jgn berkawan dgn syaitan?
Sedih puak2 ni..

Anonymous said...

hati Org umnO sudah itam? khutbah yg benar Org umnO takut? Org umnO mcm syaitan?

Org pr yg penuh hasad dengki hati bersih? ckp lebih, apapun x buat..
dh siasat ke blOm sblm nk ckp khutbah yg benar? jgn heret rumah Allah dlm hal pOlitik, dh btOl2 semak ke sblm nk kata benar? ke dgr dr mulut Org fasik je?
Org pr mcm malaikat ke apabila asyik berdemonstrasi, bergaduh dsbnya? sapa yg syaitan apabila membOlehkan terima bantuan syaitan walhal nabi dh larang jgn berkawan dgn syaitan?
Sedih puak2 ni..

Anonymous said...

hati Org umnO sudah itam? khutbah yg benar Org umnO takut? Org umnO mcm syaitan?

Org pr yg penuh hasad dengki hati bersih? ckp lebih, apapun x buat..
dh siasat ke blOm sblm nk ckp khutbah yg benar? jgn heret rumah Allah dlm hal pOlitik, dh btOl2 semak ke sblm nk kata benar? ke dgr dr mulut Org fasik je?
Org pr mcm malaikat ke apabila asyik berdemonstrasi, bergaduh dsbnya? sapa yg syaitan apabila membOlehkan terima bantuan syaitan walhal nabi dh larang jgn berkawan dgn syaitan?
Sedih puak2 ni..

Anonymous said...

`Hati kamu suadah hitam . Tengok khutbah yang benar isikandungan pun kamu takut. Macam Syaitan aku tengok cai-cai UMNO'

kamu wakil allah ke? siapa yang lantik kamu? siapa pula penghulu kamu? macam mana kamu tahu cai UMNO hati sudah hitam? bahagian tubuh manusia mana syaitan yang kamu cakap tue?kamu tak takut ke fitnah yang kamu taburkan tu?bagaimana pula kah bentuk WARNA cahaya nur Allah yang ada didalam hati kamu itu? bukankah tiap kali solat terdapatnya cahaya itu?

cerrrrrrrrrrr cita skit?

Anonymous said...

Dikawasan saya pun ada khatib yang setiap kali khutbah mencerca,memaki dan memfitnah kerajaan BN sehingga para makmum yang penyokong kerajaan merasa tersinggung dan marah...nak sembahyang jumaat pun dah hilang khusyuk dan perasaan terganggu.Setengah jemaah dah beralih ke Masjid lain yang diluar kawasan untuk menunaikan sembahyang dengan lebih tenteram....Khatib menggunakan mimbar untuk berpolitik dan para jemaah tidak boleh mempertikaikan khutbahnya...kalau dipertikaikan selepas sembahyang dianggap biadap