Saturday, June 7, 2014

Kredebiliti JAKIM Tidak Sepatutnya Diragui


SIAPA YANG KELIRUKAN SIAPA?


6 comments:

Anonymous said...

MEMBINA JAMBATAN KE-3, DAERAH KLANG, SELANGOR DARUL EHSAN
CERGAS MURNI SDN BHD
RM 199,156,069.00
17/07/2014-13/07/2016

Tolonng siasat....masih court case ttg projek jambatan ke-2 p.pinang yng runtuh menyebabkn kematian dan cedera parah,bagaimana boleh dapat kontrak lg?

Anonymous said...

kalau setakat DNA saja apa masalahnya. lain lah kalau terang2 mereka mesin daging babi dan dicampur masuk sebagai sebagian daripada ramuan coklat.

senang cerita sapa2 yang rasa takut sangat dengan DNA ini, pi lah duk kat negeri yang 100% orang islam dan makan makanan yang ditanam, diternak serta dikilangkan oleh orang islam.

sure 100% bebas DNA dan sure 100% gerenti masuk syurga bila mati.

Okay tak ?

Anonymous said...

apa lah korang ni. soal DNA pun kecoh satu negara. nak makan makan saja lah, kalau tak mahu makan tak usah makan, JAKIM pun tak paksa korang makan coklat itu selepas mereka kata dah Halal dah. benda kecil jer beb. cuma DNA saja dan bukannya mereka bubuh daging babi, kalau mereka bubuh daging babi gua pun tak lalu nak sebat. naaajiiiisssssssssssssss mughalazah, kena samak gua punya mulut, perut dan usus tau.

mat sebat

Anonymous said...

ORANG MELAYU ORANG ISLAM MEMBANTU PEMBINAAN TOKONG, KUIL DAN GEREJA

Dulu melayu tak ada kilang mengeluarkan produk Halal, tak ada perniagaan untuk menjual produk Halal. Tapi kini semua itu dah ada. Kalau produk melayu islam dah berkualiti, tak perlu lah kita nak guna produk bukan melayu bukan islam.

Teori mudahnya begini. Bila kita sokong syarikat orang melayu orang islam, syarikat itu hidup dan dapat menyediakan peluang kerja kepada beribu2 anak melayu anak islam, bila syarikat untung banyak, syarikat bayar zakat yang banyak juga, syarikat juga akan beri sumbangan dana untuk bina mesjid, surau dan sekolah agama rakyat, syarikat juga akan menyumbang dana untuk pengembangan agama islam.

Maknanya setiap sen yang kita belanjakan dengan perniagaan orang melayu orang islam akan kembali kepada orang melayu orang islam sendiri dalam berbagai bentuk.

Jadi kalau kita berbelanja untuk produk keluaran bukan islam maka setiap sen kita belanjakan turut membantu mengukuhkan perjuangan mereka dalam apa juga bidang. Kalau mereka minta derma untuk bina tokong, kuil atau gereja mustahil kita nak bagi tapi tanpa sedar kebanyakan kita orang melayu orang islam sebenarnya ada saham dalam pembinaan rumah2 ibadat bukan islam malah kita juga tanpa sedar menyumbang dana untuk pembangunan serta pengembangan agama mereka.

Pilih lah sendiri. Adakah anda nak menymbang dana untuk pembinaan MESJID, SURAU dan SEKOLAH AGAMA atau adakah anda nak menyumbang dana untuk pembinaan TOKONG, KUIL dan GEREJA.

WAHAI ORANG ISLAM, TANPA SEDAR ANDA SEBENARNYA MENJADI PENYUMBANG TETAP DANA UNTUK PEMBINAAN TOKONG, KUIL DAN GEREJA. Cukup lah sekarang ini bilangan Tokong, Kuil dan Gereja sudah melebihi bilangan Mesjid dan Surau. Buktinya bila mereka datang bersembahyang di rumah2 ibadat itu, tak lah sampai melimpah ruah sembahyang di kaki lima macam mana yang dialami oleh umat islam pada setiap kali bersolat Jumaat.

KITA SEBENARNYA MASIH KEKURANGAN MESJID atau KITA ADA MESJID TETAPI TAK CUKUP BESAR UNTUK MENAMPUNG BILANGAN JEMAAH YANG SEMAKIN RAMAI.

Saya sekadar mengingatkan saja. Tolong sedarkan yang lain2 juga.

Ana Muslim

Anonymous said...

ORANG MELAYU ORANG ISLAM MEMBANTU PEMBINAAN TOKONG, KUIL DAN GEREJA

Dulu melayu tak ada kilang mengeluarkan produk Halal, tak ada perniagaan untuk menjual produk Halal. Tapi kini semua itu dah ada. Kalau produk melayu islam dah berkualiti, tak perlu lah kita nak guna produk bukan melayu bukan islam.

Teori mudahnya begini. Bila kita sokong syarikat orang melayu orang islam, syarikat itu hidup dan dapat menyediakan peluang kerja kepada beribu2 anak melayu anak islam, bila syarikat untung banyak, syarikat bayar zakat yang banyak juga, syarikat juga akan beri sumbangan dana untuk bina mesjid, surau dan sekolah agama rakyat, syarikat juga akan menyumbang dana untuk pengembangan agama islam.

Maknanya setiap sen yang kita belanjakan dengan perniagaan orang melayu orang islam akan kembali kepada orang melayu orang islam sendiri dalam berbagai bentuk.

Jadi kalau kita berbelanja untuk produk keluaran bukan islam maka setiap sen kita belanjakan turut membantu mengukuhkan perjuangan mereka dalam apa juga bidang. Kalau mereka minta derma untuk bina tokong, kuil atau gereja mustahil kita nak bagi tapi tanpa sedar kebanyakan kita orang melayu orang islam sebenarnya ada saham dalam pembinaan rumah2 ibadat bukan islam malah kita juga tanpa sedar menyumbang dana untuk pembangunan serta pengembangan agama mereka.

Pilih lah sendiri. Adakah anda nak menymbang dana untuk pembinaan MESJID, SURAU dan SEKOLAH AGAMA atau adakah anda nak menyumbang dana untuk pembinaan TOKONG, KUIL dan GEREJA.

WAHAI ORANG ISLAM, TANPA SEDAR ANDA SEBENARNYA MENJADI PENYUMBANG TETAP DANA UNTUK PEMBINAAN TOKONG, KUIL DAN GEREJA. Cukup lah sekarang ini bilangan Tokong, Kuil dan Gereja sudah melebihi bilangan Mesjid dan Surau. Buktinya bila mereka datang bersembahyang di rumah2 ibadat itu, tak lah sampai melimpah ruah sembahyang di kaki lima macam mana yang dialami oleh umat islam pada setiap kali bersolat Jumaat.

KITA SEBENARNYA MASIH KEKURANGAN MESJID atau KITA ADA MESJID TETAPI TAK CUKUP BESAR UNTUK MENAMPUNG BILANGAN JEMAAH YANG SEMAKIN RAMAI.

Saya sekadar mengingatkan saja. Tolong sedarkan yang lain2 juga.

Ana Muslim

Anonymous said...

wakakakakaka

Muka macam tu, warak ke? Sekejap halal, sekejap haram. Tak makan cokelat tak mati pon.

Wang RM dan siling, kena sijil halal tak? Kena samak ke?