Monday, June 9, 2014

USTAZ KAZIM SEKOLAHKAN MAZA WAHABI!


“Ni yang terbaru dia kata DNA babi halal dimakan, sebab dah diproses menjadi lain, dah pening kepala dah, dah keluar dah Facebook dah keluar dalam tulisan dia dah,” katanya.

BACA DISINI

5 comments:

Anonymous said...

Spesis penganut ajaran anak pak wahab jenis ngaji tak katam, hukum hakam ikut logik sendiri, tak ikut kaedah, biasa le tu. Babi boleh transform transform pulak, esok esok boleh la pulak bela babi sbb boleh ditransform jadi halal ?

Anonymous said...

aku harap jangan lah kerana DNA Babi hangpa sesama ustaz pakat bergaduh pula. yang hangpa duk fikir sangat pasal DNA Babi ni kenapa.

aku nak sedarkan hangpa. jangan ingat orang islam ni di malysia saja. macam mana dengan orang2 islam yang minoriti di negera orang kafir. adakah makanan halal yang mereka makan 100% bebas Babi sedangkan makanan itu dikilang oleh orang kafir. coklatnya, rotinya, keknya, dan tah apa2 lagi semunya dibuat oleh orang kafir. rasanya kalau mereka duk berkira sangat pasal DNA Babi, silap2 mati kebuluran mereka.

haaa fikir lah islam secara yang meluas atau universal.

Anonymous said...

Nak tanya Ustaz Kazim. Kalau buah durian daripada pokok durian yang dibajai dengan tahi babi, macam mana ? Halal ke haram dimakan oleh orang islam.

Anonymous said...

Kalau ada surau kenapa nak solat tengah jalan? Kalau ada gelatin lembu kenapa nak guna gelatin babi? Bagi negara yang majoritinya Islam mengapa nak diharuskan penggunaan DNA babi. Negara minoriti Islam sememangnya sukar untuk mengelak tetapi tidak mustahil. Matikah kalau tak makan cokelat atau roti buatan kafir sedangkan produk halal masih banyak di pasaran. Boleh beli secara online. Belacan pun boleh hantar ke UK sekarang pakai POSLAJU. Di samping itu terdapat hukum harus dan makhruh dalam keadaan darurat.

Setau aku kalau setakat durian pakai baja babi tu halal dimakan kerana ia melalui proses semulajadi tetapi sayuran yang disiram najis babi atau ikan/ayam yang diberikan najis babi itu pula hukumnya harus/makruh yakni tidak halal di makan juga tidak haram.

Tapi yang ramai mempertahankan babi sekarang pehal? Korang beli ayam dipasar tu sembelih sendiri tak? Korang yang ke surau setiap hari dah imamkan anak isteri sendiri di rumah? Bagi lelaki yg belum berkahwin dah imamkan ibu dan/atau sedara perempuan tak?

Jangan nanti dok sebok pasal kebulor produk kafir keturunan jadi munafik.

Anonymous said...

yang pasal dna babi tu.. bukan ke tu pendapat yusof al qaradawi?